Triangle

Když Jess vyrazí s přáteli plachtit na otevřené moře, nemůže se ubránit pocitu, že je něco špatně. Podezření se realizují, když jejich jachta v bouři ztroskotá. Jediná šance na záchranu se jeví v možnosti dostat se na vzdálenou a zdánlivě opuštěnou loď. (Chatterer)

Recenze (384)

honajz

SPOILERY Jsou ti racci ale svině. Pro žrádlo udělají všechno, včetně hrátek s časem. Líbí se mi na filmu, že některé scény dají smysl až později, když vše zapadne do sebe, a že evidentně není vše omezeno jen na moře, že to má zvláštní, takovou snovou atmosféru, a i když se hlavní hrdinka chová podivně, přece jen její jednání dává jakýs takýs smysl. Celkově jde o vyprávěnou smyčku se dvěma, třemi variacemi, jež nakonec hrdinku donutí jet to celé znovu - ostatně ty spousty mrtvol na lodi, ale i racků pod srázem svědčí, že se to za chvíli nebude kam dávat. Možná by mne ale zajímal nějaký druhý díl, kde se ten gordický uzel podaří nějak rozetnout, pak by to bylo zajímavé a zajímavější - pokud bychom tento film vzali jako smyčkový úvod, z něhož není úniku. Něco, kde už bude mrtvol tolik, že se loď sama potopí, nebo někdo uspořádá na racky vyhlazovací hon. Jinak scény na opuštěné lodi se mi líbily moc - mám obecně rád odkrývání tajemství prázdných míst i měst. Jo, a taky jsem rád, že autor názvem lodi a odkazem na onu řeckou báji nabídl jisté vysvětlení událostí, jež se dějí. ()

BadoXXII

Aj napriek dopredu (od polovice) jasnému a neprekvapivému záveru, miernej prekombinovanosti deja a občas drhnúcim súvislostiam to na mňa fungovalo. Za 15 minút sa film rozbehne, vizuál je aj na ten malý rozpočet slušný, nápad dobrý a atmosféra dostačujúca. Celkom inteligentné a ja som bol celkom spokojný. ()

Rominator

Velkým mínusem snímku Triangle (2009) je, že se snaží hrát na efekt počtem časových smyček, které pak do sebe v průběhu děje nemohou zákonitě zapadnout. Takový film Uvězněni v čase / Timecrimes (2007) nabízí pouze tři časové smyčky a výsledekem je mnohem kompatibilnější příběh. ()

sniper18

Je to dosť dobrý mysteriózny thriller. Má veľmi dobrý príbeh o mladej žene, ktorá sa rozhodne vydať spolu so svojimi priateľmi na výlet jachtou, lenže počas plavby sú uprostred mora zasiahnutí nezvyčajnou búrkou, ktorá im aj jachtu zničí. Našťastie čoskoro ide okolo zaoceánska loď, na ktorú nastúpia, lenže je zdanlivo opustená a mladá žena si čoskoro uvedomuje, že sa stala súčasťou niečoho tajomného a urobí všetko preto, aby sa z toho dostala a vrátila späť k svojmu synovi. So spracovaním som nadmieru spokojný, už úvod je ideálne zvládnutý, ale samozrejme príchodom búrky a následného nájdenia lode sa to výrazne vylepší. Tvorcovia si zvolili výborný typ látky, ktorá sa už párkrát vo filme objavila, ale stále má čo ponúknuť a to sa splnilo aj tentoraz. Tento viacúrovňový dej je veľmi dobre zvládnutý a aj napriek čiastočnej predvídateľnosti, ktorá časom nutne musí prísť stále veľmi zaujímavý, vidno, že si na tom dali záležať a film v rámci svojich pravidiel funguje výborne. Poteší aj viacero skvelých momentov, ktoré sú ešte výraznejšie a našťastie nesklame ani celá záverečná fáza, ktorá odhalí dôvod toho všetkého a tak zanechá veľmi dobrý celkový dojem. Film funguje čiastočne aj po hororovej stránke, takže sa občas celkom darí navodiť slušnú atmosféru a pocit beznádeje, okrem toho poteší aj pár krvavých momentov, ale na tom film vôbec nestojí, prvoradý je po celý čas dej. S hereckým obsadením som dosť spokojný, výborná Melissa George v hlavnej úlohe a ideálne zloženie vedľajších postáv, takže tu mi vôbec nikto nevadil a to je v tomto type filmu dosť zriedkavé. Réžia a technická stránka sú na tom dobre, slušná vizuálna stránka a hlavne celkové zvládnutie tejto na pomery žánru náročnejšej zápletky, takže tu nemám problém. Triangle je dostatočne zaujímavý mysteriózny film s veľmi dobrou zápletkou a jej spracovaním, takže fanúšikov žánru rozhodne neurazí. 78% ()

Flakotaso

Mám rád filmy typu jachta nebo opuštěný parník. Proto jsem skoro celou první polovinu chrochtal blahem. Když však ve druhé půlce vidíme stejnou scénu asi dvacetkrát za sebou, tak to logicky začne nudit. Ke konci mi z toho už skoro hrabalo, ale pocit stísněnosti režisér dosáhl výborně, to tedy jo. Vymyslet trošku jiný systém příběhu a byla by to pecka. ()

• Film se poprvé promítal na FrightFestu v Anglii. (Chatterer)
  • Loď Aeolus, kam Jess (Melissa George) a ostatní nastoupí, se jmenuje po starověkém řeckém vládci větru. (Mrs.Blue)