Režie:
Pete TravisScénář:
Alex GarlandKamera:
Anthony Dod MantleHudba:
Paul Leonard-MorganHrají:
Karl Urban, Lena Headey, Olivia Thirlby, Langley Kirkwood, Warrick Grier, Jason Cope, Domhnall Gleeson, Wood Harris, Scott Sparrow, Deobia Oparei (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Budoucnost. Z Ameriky je ozářená pustina. Na jejím východním pobřeží, od Bostonu po Washington, D.C., se rozkládá Mega City One, rozsáhlá megalopole plná násilí, ve které více než 400 milionů obyvatel přežívá v neustálém strachu. Na pořádek v ulicích dohlíží takzvaní Soudci – vymahači práva, porotci, soudci i vykonavatelé rozsudku v jedné osobě. Takovým Soudcem je i Dredd (Karl Urban), který od svého nadřízeného dostává za úkol vyzkoušet v praxi novou Soudkyni Cassandru Anderson (Olivia Thirlby). Čeká je zdánlivě snadná práce – vražda v nechvalně proslulém dvousetpatrovém slumu, který provozuje bezcitný klan Ma-Ma. Když se ale pokusí zatknout jednoho z přisluhovačů klanu, Ma-Ma neprodyšně uzavře celou budovu. Oba Soudci se ocitají uprostřed brutálního a nelítostného souboje o přežití. (oficiální text distributora)
(více)Videa (16)
Recenze (1 191)
Časem možná kultovka. Ani bych neřekl že o nějaké lepší hodnocení připravil DREDDA indonéský totální nášup The Raid. Malinko jsem očekával více, přesto určitě je co chválit. Hudba je vynikající, například úvodní honička na silnici je díky hudebnímu podkreslení skvělá. Dalším kladem je jednoznačně brutalita, která k tomuto typu filmu prostě patří. Špatný není ani Karl Urban, který mě snad ještě nikdy nezklamal. Trošku škoda, že DREDD nedostal trošku silnějšího protivníka. Naproti tomu film vypadá, naprosto samozřejmě a bez křečí, jako komiksová adaptace. Možná je škoda, že druhý díl, kvůli finančímu propadáku, nehrozí. 65% ()
V troskách post apokalyptickej Ameriky stojí mesto Mega City One, v ktorom sa tiesni viac ako štyristo miliónov obyvateľov. Je to metropola, kde je enormne vysoká kriminalita. Na poriadok v uliciach dozerajú takzvaní Sudcovia – vymáhači práva, porotcovia aj vykonávatelia rozsudku v jednej osobe. Skúsený, nekompromisný sudca Dredd s mladou kadetkou Cassandrou Andersonovou sú vyslaní na zásah do bytového komplexu Peach Trees, kde majú vyšetriť trojnásobnú vraždu. Po zadržaní vraha sa však celá budova, v ktorej žije sedemdesiat päť tisíc ľudí a je ovládaná mocným drogovým klanom, hermeticky uzavrie. Rozpúta sa neľútostný súboj zákona s bandou chladnokrvných gangstrov. Sudca Dredd versus Ma-Ma Klan. Brutálny, päťhviezdičkový, futuristický, akčný masaker. ***** ()
Muži a ženy zákona jsou tu soudci a rovnou i vykonavatelé. Padouchů je přehršel, není čas se s ničím párat a raději hned tasit rychlopalnou pistoli. Postavy se tu chovají samozřejmě absurdně, takže to raději v ulicích aglomerace zabalíme a (kvůli rozpočtu) se přesuneme do jednoho paneláku, ve kterém se tísní (!) desetitisíce lidí a kterému šéfuje stylově zjizvená Lena Headey. Sedmnáct let po Slyovi se k téhle látce nikdo nepřiblížil, až nyní si na ní pokusil nevylámat zuby tvůrce svižného Úhlu pohledu Pete Travis. Vznikl tak syrový sci-fi thriller plný krve (bez alespoň průměrného scénáře), ve kterém Dredd s nováčkovským obličejem Olivie Thirlby porcuje vše, co mu stojí v cestě. Správně přepálené, jednoduché a přímočaré s otravnými zpomalovačkami, místy efektní a docela slušivé, přesto pořád jen dietní béčko. Asi každého musí napadnout, že to připomíná americko-indonéský Zátah, který nedávno předhodil nenasytnému divákovi luxusní porci nekompromisní řežby. Jenže kde tehdy vystřídaly náboje mačety a holé ruce, Travis stále používá to samé, až se to celé začne nepříjemně zajídat. ()
Krvavé jatka. Hodně mi to připomělo letošní ZÁTAH, jen bez bojového umění. To nahradily vymazlené bouchačky se spoustou modifikací, týkajících se střeliva (sen každého malého i velkého kluka) a klasické mlácení pěstí... třeba do krku. Urban je perfektní Dredd, umí cedit hlášky děsivěji než Sly a budí větší respekt. Lena Headey jako Ma-ma je solidní protivník a na nováčka se dobře kouká. Slo-mo se postaralo o vizuálně působivé scény (očividně jen za pár liber šterlinků) a 3D tu mohlo být hodně zajímavé, kdyby to ti distributorští bastardi pustili do našich kin. Když nevydělává, tak nevydělává. Další těla na recyklaci. ()
|| Scenár: Alex Garland | Hudba: ? | Produkcia: Alex Garland, Andrew MacDonald, Allon Reich | Distribúcia: Lionsgate | Štúdio: DNA Films, IM Global, Reliance BIG Entertainment | Rozpočet: 45 miliónov $ | Tržby: 40,868,994 $ || Tu prichádza moment, keĎ si musíme položiť otázku, nakoľko bola vlastne pôvodná filmová verzia so Stallonem zlá. Každý to vidí inak, no u mňa je to jasné: 2012-ka sa na pôvodnú 95-ku ani zĎaleka nechytá. Tá mala na svoju dobu neuveriteľne prepracované exteriéry, viacvrstvový dej, slušné obsadnie a samozrejme tomu odpovedajúci rozpočet. To jediné, včom je nový Dredd lepší, je vizuálna novodobosť a experimentálnosť s formou samotnou, hlavne cez ultraspomalenia. Je to ale k ničomu, keĎ sú mi postavy ukradnuté, pretože o nich nič neviem a ani v priebehu sa nič nedozviem, nehovoriac o tom, že vonkajší svet vidíme pár sekúnd - všetko ostatné sa totiž odohraje v monolitickom paneláku. Urban si síce ksycht Stalloneho nacvičil pred zrkadlom veľmi poctivo, vzľadom k tomu, že si masku za celú metráž nedá dole, je herecky odzbrojený - a nedysponuje ani s potrebným basovým hlasovým fondom, aby to uhral frekvenčným hlasovým herectvom, ako Hardy Baina. Takto je to len priemerná jednohubka - so zavretými očami. ()
Galerie (188)
Zajímavosti (38)
- Mobilní telefon, kterým si fotí jeden z přihlížejících místo pádu mrtvol stažených z kůže, je Nokia E90, která byla představena v únoru 2007. (NemoRoot)
- Rotační kulomety, které používá gang Ma-Ma (Lana Headey), ve skutečnosti neexistují, ale jsou zřetelně inspirované kulomety General Dynamics GAU-19/A .50 BMG, jen s tím rozdílem, že ve filmu mají ve svazku šest hlavní, zatímco skutečný GAU má jen tři. (HectorHagman)
Reklama