VOD (1)
Série(4) / Epizody(36)
Obsahy(2)
Odcizení sourozenci s výjimečnými schopnostmi se znova setkají po smrti svého otce a odhalí šokující rodinná tajemství a nebezpečí pro celé lidstvo. (Netflix)
Videa (3)
Recenze (170)
Originální počin, který se do jisté míry snaží hledět pod povrch super-schopností. A dělá tak sledováním jedné dysfunkční rodiny, kterou dal dohromady excentrik, génius a manipulátor. Na jeho pohřbu se sejdou jeho přeživší děti, aby se snažily zabránit katastrofě. A každý z nich má své problémy. Z Luthera je do jisté míry monstrum, které bylo vyhoštěno na měsíc, Klaus jede silně v drogách, aby potlačil komunikaci s duchy, Alisonina schopnost manipulace ji připravila o dceru, Diego žije na hranici zákona jako mstitel, a Vanya je obyčejná s komplexem méněcennosti a depresí. Figurky jsou rozestavěny. Problém je, že hra je to předvídatelná, zvlášť co se týče Vanyi a jejího vývoje ve stylu Dark Phoenix. Ke konci jsem z ní byla už tak otrávená, že mé symptatie se vytratily. Taky mě mrzí, že Klausův výlet do minulosti nedostal více prostoru, ale třeba ve druhé sérii. Jako studie toho, jak moc se dá posrat výchova, k nezaplacení. Jako trochu jiný superhrdinský seriál taky super. Celkově mi ale přijde, že potenciál nebyl docela naplněn. Druhá série nás vrací zpátky na začátek hry, figurky jsou opět rozházeny, ale hlavní cíl je stený - zabránit jadernému vyhlazení. V Texasu roku 1962 se z Allison stává bojovnice za práva černochů, z Luthera bijec, Diego se snaží zachránit Kennedyho, Vanya žije vcelku spokojeně na farmě, Klaus je má vlastní kult a Pětka - se to jako vždy snaží dát dohromady. Místo agentů Cha-cha a Harleyho jim jdou po krku tři švédští bratři (švédský cover na Adele mě pobavil). Takže fomule se opakuje, ale jde o relativně zábavnou jízdu, která je ovšem nesmírně frustrující ve svém vyvrcholení. Cliffhanger na třetí sérii mě zcela upřímně docela nakrknul, protože brání jakékoli katarzi z vyvrcholení celé série. Nepřesvědčila mě ani nová postava Lilla. Kromě většího prostoru pro Bena, mi druhá série přišla po emoční stránce slabší. ()
1. série: Místo zpívání Gerard Way zkusil něco jiného. Vymýšlení svého vlastního světa s prazvláštními superhrdiny. Ti ale očividně mají co nabídnout a co více, i zaujmout a poskytnout zábavu. Originalita, určité zvraty mezi postavy a nějaké to dejme tomu tajemství. To všechno funguje. Sice ne vždy plně zábavně a plně s vysvětlením, ale seriál a příběh jako takový stále dokáže něčím překvapit a dostat člověka do kolen. A ve výsledku i pobavit. Druhá série asi povinností. 2. série: Umbrella umí docela překvapit. Je zajímavé, že pokud se někomu líbila první série, tak vypadá totálně amatérsky oproti druhé sérii. Ale možná je to protože je děj vhozen do mé oblíbené doby rasové segregace, atentát na Kennedyho, krize a podobně. Je nutno říct, že ať už Way nebo tvůrci dokáží zaujmout. Hlavně kolem atentátu toho zde bylo více než dost a nyní jsme dostali v celku promyšlený a originální podmět. Nedokážu to asi vysvětlit, ale zcela subjektivně je seriál jednoduše velmi líbivě zpracován, že nemáte problém si pustit další díl a čekat jak se to vyvine. Nicméně zcela chápu opak. Zároveň v seriálu dost jednoduše dojde na situaci, kdy se vše komplikuje tvůj nelogičnosti, což fanoušky zdravého rozumu docela jednoduše a v případě tohoto seriálu zbytečně nasere. Plány jsou zjevně vidět ve velkém. Je otázka, zda budou dobře využity. 3. série: Občas trhaný, trochu propaganda, ale jinak něco, na co se dá v pohodě koukat. ()
Celý tenhle seriál je taková neoriginální sračka, až to hezký není. Všechno v tomhle seriálu jsme už mohli vidět jinde mnohem lépe podané. Ke všemu je zde všechno ohromně natahováno, jak je na Netflixu někdy zvykem. Jsou zde epizody, ve kterých se vlastně vůbec nic nestane. V takovém případě se člověk, alespoň zaměří na příběh jednotlivých postav, ale co z toho, když se tu navíc objevuje obrovské množství nelogických scénáristických hloupostí. Hlavně teda v páté epizodě vylézá na povrch jak debilní ten scénář vlastně je. Tolik věcí, které si tu vzájemně odporují, jsem pohromadě, snad ještě nikdy neviděl. Akce jako taková úplně nejhorší není, ale rozhodně nemá čím oslnit a je spíše průměrná, až podprůměrná. Po páté epizodě s tím končím. Nemusím vidět, každou natahovanou sračkoidní nudu. Bez ohledu na to jak jsou mi herci sympatičtí. Možná jen za ně 1* 15% ()
Prakticky všechny scény, které v UA byly, jsem svým způsobem už někde viděl (často lépe), takže místo užívání jsem měl jen nekončící pocit deja vu. Na superhrdiny nekoukám, takže v tom nemám možnost srovnání, ale dokázal bych napsat ke každé epizodě aspoň 10 filmů/seriálů/her, u kterých si UA bere inspiraci (o rip-off ani homage se tu moc mluvit nedá). Zhruba v půlce první série jsem si i přečetl komiksy (nic dlouhého, +- 2x 6 dílů) ale moc mě nenadchly, tam to bylo tak absurdní jak nějaký kreslený seriál (hezký tease zmínkou Eiffelovy věže v seriálu), takže i když byly komiksové knížky jiné dostatečně, akorát jsem si vyspoiloval pár plot pointů a potvrdil si, že seriál byl natahován. Myslím, že jak se Netflix drží těch 10 dílů/série, 50 minut/díl, tak to občas bývá na škodu. Ale pořád je to pokrok od 24-dílných sérií v televizi. Dvě hvězdy tak můžu symbolicky přiřadit dvěma hlavním hvězdám - v první sérii No. 5 a No.7, v druhé sérii to byly No.7 a Lila. ()
Spousta záhad, "zvláštních" postav a dobrého soundtracku nezachrání laxní zacházení s dějem, který působí poloprázdně (stejně jako osobnosti hlavních postav). Jsem na konci druhého dílu a vůbec se mi nechce pokračovat. Chvílema to je nudné (hlavně když mluví Elen Page), chvílema nevěrohodné a líné, chvílema hloupé (rvačka na pohřbu) a naivní. Zrovna tam byla akční scéna (v obchodu s oblečením), která byla totálně nezábavná, ale tvůrci si asi mysleli, že to zachrání hudbou. Od žádné postavy jsem ještě neslyšel nic, co by mě pobavilo, což je na 2 hodiny stopáže smutný. Svědčí to o unylých dialozích a scénáři. Sheehan mě v Misfits hodně bavil, ale tady se nijak zvlášť neprojevuje. Prostě tam je a je jakože divnej, protože je většinou jen ve slipech. Elen Page je herečka, který bych rád rozkopal držku - velmi nesympatické neštěstíčko. Snad jen jedinou postavou, která mě (a to jen mírně) zajímá, je ten kluk - ale kdo ví, jak se to s nim vyvine. Lidi píšou, že vývojem projde jen jedna postava a i kdyby to byl právě on, tak je to na seriál docela blbý score. Neočekávám, že to bude stát za to. Jen další z řady průměrných adaptací. Podobně debilně na mě působil seriálový Preacher. Tohle potěší jen jedince, které obšťastní i mírně nadprůměrná věc. Mě to ale nestačí. Je to nuda, ztráta času a mělo by se to zabít. ()
Galerie (641)
Zajímavosti (21)
- Na začátku vypravěč zmíní, že jediní přeživší apokalypsy je šestice sourozenců. Ovšem na konci epizody Bílé housle (2019) je záběr na Hazela (Cameron Britton) a Agnes (Sheila McCarthy), kteří se zachrání s pomocí kufříku Komise. (VinceCZ)
- Ellen Page (Vanya) se kvůli roli učila hrát na housle. Její učitelkou byla Imogen Sloss, která ji v některých scénách dublovala. (ČSFD)
- Jedná se o první komiksový seriál od Dark Horse Comics (z dílny Netflixu). Předchozí adaptace byly filmy. (3T)
Reklama