Děj tohoto filmu vypráví o jedné obyčejné škole, učitelích, žácích a ostatních zaměstnancích školy. Vše však sledujeme pohledem suplujícího kantora Henryho Barthese (Adrien Brody), který jako nováček vstupuje do světa dobře skrývaných tajemství, lží a lidských tragédií. (FFilipCZ)

Videa (6)

Recenze (420)

MontyBrogan

Z istého uhla pohľadu takmer dokonalý film, ktorý ale citovo vydiera a keby nemal Brodyho, asi by pôsobil iba ako kvalitný experiment na poli depresívneho artu. Lenže on Brodyho má a Brody je skvelý! Keď sa však na to pozrieme s odstupom, zistíme zrejme, že stále rozpráva o tom istom. Že ak sa jeho postava niekam posunula, asi iba v kruhu. Čo by nemuselo vadiť, hrá totiž rozorvaného učiteľa s "family issues", ktorý sa naučil, že sa v živote v konečnom dôsledku nič nemení (k lepšiemu). Alebo je film jednoducho, napriek všetkým kvalitám, trošku plytký. Alebo, ďalšia eventualita, iba som sa s filmom nestotožnil. Ale čudovať sa iným, ktorí dali plné hodnotenie, určite nebudem, bol to nevšedný sugestívny zážitok. ()

Mierny mišung v scenári, ktorý si dlho ujasňuje, čo chce povedať, sa v druhej polovici začína sprehladňovať a končí dosť nečakane, pointou, ktorá príde odinakadiaľ, ako by som čakal. Animované vsuvky sú trochu zbytočné a rozbíjajú realistickosť snímky. Takže a teraz o výrazných kladoch filmu. Detachment nám bez obalu ukazuje, ako to chodí na stredných amerických školách, resp. aj inde vo svete, aj keď v Európe žiaci nefuckujú učiteľom. Ukazuje, čo deti cítia a ako sa s problémami vysporiadavajú alebo nevysporiadavajú. Adrien hraje ako vždy o život a jeho postava je dostatočne psychologicky prepracovaná. Kedy sme toto videli u nás a za našimi západnými hranicami? Porovnajte trebárs s Gymplom. Česť americkým hviezdam, že si nájdu čas aj na takéto malé filmy. ()

dobytek

Myslel jsem si, že to zase bude jeden z těch filmů, jak novej učitel začne učit na nějaký příšerný škole, naučí tam ty asociály z ghetta číst a psát a probudí v nich nějakej zájem o vzdělání. Tenhle film je spíš tak nějak obecně o životech, který stojej za hovno, o nějakym tom syndromu vyhoření a tak podobně. Je to celkem depresivní podívaná, ale postrádá to nějakej příběh. Jsou to jenom takový střípky poslepovaný nějakejma monologama hlavní postavy. Čekal jsem aspoň nějakou pointu, ale ta nepřišla. Jako má to něco do sebe a za vidění to určitě stojí, ale zároveň to taky neni takovej zázrak, jak by se podle hodnocení a nadšenejch komentářů mohlo zdát. ()

pepo

Prekvapivo výborný film pod radarom od režiséra (pre mňa obludne preceňovaného) Kultu hákového kríža. Nesústredené rozprávanie, až príliš mnoho dejových línií a technicky hnusný vizuál ( to točili na mobil?) to ťaháju trochu dole. Ale aj napriek tomu veľmi slušný nezávislák so zopár vynikajúcimi scénami, hromadou režijných nápadov, zaujímavou atmosférou a hlavne výborným castingom, ktorému vládne fantastický Brody ( už by to chcelo comeback do Áčkovej ligy). Miestami som bol unesený, miestami zmätený bordelóznosťou o čom/kom ten film má byť. Menej je niekedy viac a strašná škoda, že Kaye netočí častejšie pretože potenciál na geniálny film v ňom drieme. Veľmi silných 7/10 ()

Fr

VŠICHNI JSME STEJNÍ, VŠICHNI CÍTÍME BOLEST A VŠICHNI MÁME VE SVÝCH ŽIVOTECH ZMATEK..... /// PROČ TAHLE ŠKOLA NENÍ MEZI NEJLEPŠÍMI? (protože jsou to zmrdi a na každý hodině bych jednoho pro výstrahu ,,říznul“a nechal vykrvácet…) Jo, takový jsou první pocity, ale v hlavní roli je tu Adrien Brody. Zatvrzelej, rozjímající, zlomenej a ukázkovej příklad Watersova chlápka ,,za zdí“. ON by mohl změnit svět (k lepšímu, vole!…). ALE CHTĚJ LIDI VŮBEC DRUHOU ŠANCI? (nebo je to jen havěť, která musí trpět!…) Film, ze kterýho cejtím touhu po disciplíně, o očistu společnosti, vzpouru proti marketingovýmu holocaustu. A i když je to točený jinak, je mi ,,TO“ sympatický, protože ,,tomu“ rozumím. To, že Brody dokáže po Predátorovi zkrotit i černýho studenta totiž není až tak podstatný. Důležitá je formulace ideí slušnýho člověka. Zajímavej film, plnej lidskejch problémů, praktický přehlídky bolestí společnosti a několik verzí osamělosti nevýznamných mezi bezvýznamnými (a hovno potom, že jsou to tady (hlavně) učitelé). Hledáte myšlenku? Tady je! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Rád zjišťuju, že je všechno na hovno. 2.) Myslím, že TO můžu změnit 3.) Thx za titule ,,Bonolennes“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

• Názov filmu sa prvýkrát objaví až pred záverečnými titulkami. (Niles)
  • Úlohu Meredith si zahrala režisérova dcéra Betty Kaye. (whimsy)
  • Prvý deň ráno, ako sa Erica (Sami Gayle) nasťahuje k Henrymu (Adrien Brody) do bytu, vidíme, že Henry nosí prsteň, ktorý mu však Erica dá ako darček až o pár dní neskôr. (misterz)