Režie:
Woody AllenKamera:
Carlo Di PalmaHrají:
Woody Allen, Diane Keaton, Lynn Cohen, Ron Rifkin, Alan Alda, Anjelica Huston, Zach Braff, Aida Turturro, Jerry Adler, Wendell Pierce, Ira Wheeler (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Nakladatel Larry Lipton (Woody Allen) žije již drahně let ve šťastném manželství s energickou a podnikavou Carol (Diane Keatonová). Jednoho dne se seznámí se svými sousedy, postarším a zdánlivě vyrovnaným a spokojeným manželským párem Houseových. Krátce nato paní Houseová umírá na srdeční záchvat, ovšem Carol začne, více méně bez důvodu, podezřívat postaršího sympatického pána z rafinované vraždy vlastní manželky. Sice nemá ani ponětí o tom, co by mohlo být motivem zločinu, ale vedena ženskou intuicí se přesto na vlastní pěst pouští do vyšetřování. Slídí v sousedově bytě, sleduje jeho milenku a postupně přinutí ke spolupráci nejen přátele, ale i manžela, který je vším možným, jen ne prototypem neohroženého detektiva. K překvapení všech, a konečně i Carol samotné, se její podezření ukáže jako opodstatněné. Nebyla to nehoda, byl to zločin! Zdá se být více než jisté, že jednou mrtvolou to neskončí... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (175)
Moje nejzamilovanější allenovka. Třikrát chytřejší než Einstein po přečtení kompletního Ottova naučného slovníku, pětkrát výkonější než nejproduktivnější komunistický dělník plnící nad plán, desetkrát vtipnější než libovolný počet nejhumornějších faux pas vašeho života a rovnou stokrát promyšlenější než nejvychytralejší Baldrickův plán. Inu, prostě srdcovka. ()
Woody se na začátku 90. let rozešel se „seriózní“ Mia Farrow, vzpomněl si na „laškující“ Diane Keaton, vzpomněl si na taktéž svůj osobnostní protiklad (šaramantní Alan Alda, který má vše, co Woody nemá) a namísto romantických dramat z let 80tých a 90tých nechal vzpomenout na komediální kořeny z let 70tých. Svůj film zrealizoval Woody typicky svépomocí. A nutno dodat, že v něčem ta hořečnatá aktivita připomíná příjezd lunaparku. Woody se zkrátka vyčerpal. I když je jeho svět intelektuálů z Manhattanu stále milý a nikterak nevadí, že mu je vlastní repetitivnost a čerpání z vlastních i cizích zdrojů. Woody Allen dobře ví, že i z neumělého romanticko-zaláskovaného vnitřního monologu se přelomem věty může stát kousavá satirická vložka, která exploduje v narušený stereotyp / duchovní komedii / epigramatickou klauniádu. ()
Ach jo, jasne že sa nehezky vyopakujem, ale nóó..... tie dialógy, TIE dialógy, TIE DIALÓGY !! !! :-) Čo vám budem povídať, už len to, že mám chuť okamžite si to šupnúť znovu, že v tých **** som moc, moc neistá a že.... kolosy ako N.Y. ma nepriťahujú, nie, mne stačí naša Banská Bystrica že áno:-)), áále..... kvôli Woodymu na ten Manhattan raz stopro vyrazím.... a .... budem hľadať výkladného neurotika do svojho sprievodu, o tom žádná..... (Už teraz som vzrušená:_)!!) ()
Pre dve tretiny su uzasne. Hrave, zabavne aj napinave. Chemia medzi hercami je neodolatelna a Diane Keaton absolutne ruluje. Po odhaleni vo vytahu vsak tomu spadne retaz a posledna tretina nefunguje idealne. A nepomozu ani cool scena s telefonom ani pocta Wellesovi (dost zle natocena mimochodom). Silnych 7/10, no dlho to bolo na hranici totalneho nadsenia. ()
Pocta noirovým detektivkám v opačném vizuálním kabátě. Pro Woodyho asi nikdy nebyla na prvním místě dokonalá kamera, lépe řečeno detailně vypiplané kamerové orgie. Nicméně, tahle krimi komedie funguje i tak. Pominu-li ještě kostýmy (prostě šílené hadry z přelomu 80ých a 90ých let), které odkazují k době, jež opravdu nemám rád. První půlka filmu mě tolik nebrala. Postupné rozvíjení teorií a odhalování případu mě ale nenápadně vtáhlo do příběhu a poslední půlhodinu, kdy už se mi zároveň chtělo spát, jsem koukal asi nejpozorněji. K Allenovi jsem si našel vztah přes filmy, které natočil v novém miléniu a vždycky jsem měl určitý problém s jeho nejstarší tvorbou. Tak třeba bude Manhattan Murder Mystery nový krok v našem vztahu. 7/10 ()
Galerie (20)
Zajímavosti (18)
- Scéna v zrcadlovém sále je poctou Orsonu Wellesovi a jeho filmu Dáma ze Šanghaje, jehož hudba zní v pozadí. (Witta)
- Carlo Di Palma natočil celý film ruční kamerou. (kenny.h)
- Woody Allen sa takisto inšpiroval dvoma klasickými noirami: The Lady from Shanghai (1947) a Double Indemnity (1944), ktoré sú mimo toho ospevované aj v samotnom filme. (ČSFD)
Reklama