Režie:
Noah BaumbachScénář:
Noah BaumbachKamera:
Robbie RyanHudba:
Randy NewmanHrají:
Scarlett Johansson, Adam Driver, Laura Dern, Alan Alda, Ray Liotta, Julie Hagerty, Merritt Wever, Mark O'Brien, Ayden Mayeri, Wallace Shawn, Amir Talai (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Nicole (Scarlett Johansson) a Charlie (Adam Driver) sú manželmi stojacimi pred rozvodom, ktorý na začiatku obaja nechcú riešiť právnou cestou. Majú syna, o ktorého sa striedavo starajú po odsťahovaní Nicole k mame v Los Angeles. Neskôr sa Nicole rozhodne využiť právnu pomoc pri rozhodovaní o opatrovníctve syna. Trpký príbeh je zrkadlom osobnej skúsenosti režiséra, ktorý si prešiel rozvodovým konaním na vlastnej koži a scenáristicky obohatil snímok dialógmi zo života bez príkras a bez servítky. (Biopler)
(více)Videa (3)
Recenze (454)
Trochu mě sere, že se to tváří jako "život sám", přitom se v tom rozvádí dva krásní, chytří a zaopatření lidé z uměleckého světa, kteří nikdy neklesnou k vyloženým přízemním podpásovkám. Jinak ale kvalitka, která je nejsilnější společně s právníky, kteří si pro manžele připravili argumentační představení, v němž mají Charlie a Nicole pouze role diváků. Nedojalo mě to, největší říz to má skutečně v těch odlehčených pasážích. Mrk mrk. 70% ()
Jako divadelní představení vlastně výborné a scéna, kdy to ze sebe Nicole a Charlie konečně pustí, pečlivě připravená, efektní a skvěle zahraná. Na prknech by to bylo jistojistě na samostatný potlesk ve stoje. Komická cukrátka v podobě sociální pracovnice nebo kamarádky předávající rozvodové papíry na ehm, ehm, ale dají se přežít, holt pan Baumbach cítil, že musí svůj "niterně upřímný" příběh lehce vyvážit. Přes veškerou snahu o všední a hlubokou upřímnost, působí tahle historie právě až příliš precizně, uměle, akademicky a nakonec ve své podstatě pouze otřepaně. Emancipovaná právnička a macho právník...ach jo. Ovšem preciznost spočívá i v hereckých výkonech a Johansson i Driver pochopitelně vynikající. ()
Spomenula som si na jednu recenziu amerického turistu, ktorý sa vyjadroval k svojim cestám po ČR, Slovensku, Maďarsku a Poľsku... napísal niečo v tom zmysle, že krajiny síce pekné, ale ľudia sa tam neusmievajú. Na ten komentár odpísal niekto z našich končín slovami:"Because we don´t fake smiles". Prečo to tu píšem? Pretože Americká tragédia nie je len klasické literárne dielo od Theodora Dreissera, americká tragédia je celá je*nutá životná filozofia, ktorá je v tomto filme ukázaná úplne perfektne. Najskôr človeka už od útleho detstva učia predstierať úsmevy. Falošné úsmevy prerastú vo falošné vzťahy, pomýlené kariéry, jedno veľkolepé životné NIČ. No a skončí to hľadaním zasraného právnika, ktorý si bude účtovať 900 dolárov na hodinu. Tak tento film mi dokázal poriadne dvihnúť tlak, žalúdok aj riť z gauča, pretože toľko toxicity by vyviedlo z vnútornej rovnováhy asi aj Jeho Svätosť Dalajlámu! Takíto ľudia nech pankhartov neplodia a ani nech do žiadnych vzťahov láskavo nevstupujú! ()
S komentárom k Marriage Story som chcel počkať, kým si pozriem všetky minuloročné oscarovky dvakrát. Ešte mi zostáva zopakovať Once Upon a Time in Hollywood a Malé ženy - dve mne najmilšie, ale už to asi môžem napísať: Film roku. Neplakal som pri tom. Baumbach to odo mňa nechcel. Celý čas si drží odstup, a aj keď sa to tam emóciami len tak hemží, na konci vás nepohltí. Nie, pretože toto nie je váš príbeh. Ste iba divák na súde. Nemusíte si to s nimi pretrpieť, len nezaujato pozorovať, nehodnotiť kto má pravdu. Sú to cudzie problémy. Skvostne napísané, úchvatne zahrané. To je to samý Scorsese a Mendes a človek si takmer nevšimne, že nám tu rastie nový Mike Nichols. ()
Je tu toho miliarda. Buďto vás rozseká monolog Laury Dern o Bohu jako otci, scéna s kapesním nožíkem anebo Adam Driver, kterej přece BREČÍ JENOM U FILMŮ!! Ale o zapamatováníhodné scény tu v prvé řadě fakt nejde, protože Marriage Story funguje jako jedna gigantická vztahová zpověď, a svou nekompromisní úderností se hrdě staví po boku dialogové "Before trilogie" od Linklatera. Teď se nechci nechat vysmát a rozhodně bych nečekal, že někdy něco podobného napíšu, ale blíží se časy, kdy bude netflixovská tvorba pravidelně pokoukávat po Oscarech - a hned letos to možná bude hned ten nejprestižnější za nejlepší film. Nemám na mysli Irčana. ()
Galerie (135)
Zajímavosti (12)
- Ve scéně hádky v Charliově apartmá není ani kousek improvizace. Celé to bylo takto napsané ve scénáři. Scéna se natáčela na 50 záběrů během dvou dnů. (mi-ib)
- Adam Driver musel 15krát udeřit do stěny kvůli vícenásobným záběrům. V jednu chvíli uhodil tak tvrdě, že téměř prorazil stěnu. (Davidamper)
- Když se na Halloween převleče Nicole (Scarlett Johansson) za Davida Bowieho, splete si Charlie (Adam Driver) její outfit se zpěvákovou érou „Station to Station“. Nicole jej opraví, že se jedná o éru „Let's Dance“. Nikdo z nich však nemá pravdu. Nicole má na sobě Davidův kostým ze „Serious Moonlight Tour“ z roku 1983. V textu samotné písničky „Let's Dance“ (1983) se však výraz „Serious Moonlight“ objevuje. (TammiLargo)
Reklama