Dva ostří bývalí policajti z Texasu mají za úkol vypátrat a zabít nechvalně známé zločince Bonnie a Clydea. Kriminální drama podle skutečných událostí. (Netflix)

Recenze (314)

JitkaCardova

No jo, bylo to tam všechno a dobře vyvážené. Výborné záběry, odstíny barevnosti, zpomalení, krásně rozpracovaný problém stárnutí i parťáctví, starého železa a tak. Hezky ústrojně rozpracované bylo i to, jak se postupně vzmáhá vlna vzteku vůči Bonnie a Clydovi mezi policisty i rangery, která graduje v překvapivém i pochopitelném a silném palebném finále. Byla tam i dobře odměřená dávka humoru, cynismu a hyperrealističnosti. *** Jenže s tím mám stejný problém jako třeba s Mare z Easttownu (moje zhrzená recenze) - a i z mého hodnocení je patrné, v čem spočívá: dá se to všechno odškrtat jako položky na seznamu ingrediencí na pizzu - co nám tam všechno dali a jestli to byl chutný mix kvalitních surovin. Je to produkt a to trefování se do očekávání je přímo hmatatelné, leží na filmu jako nesloupnutelná fólie, jako nasprejovaný fixační film, kterým jsou potažené všechny přísady, aby se nekazily, a kvůli němuž si nic nejde doopravdy vychutnat - je to práce na zakázku, v níž chybí ústrojné vyvěrání, překvapení mimo povolenou škálu položek, originální vývoj mimo povolené trajektorie. U každé scény, u každého prvku, obratu ve scénáři, mi zní v hlavě soupis požadavků a pravidel, kterým se vyhovělo. Hm. Ok, ale pro mě dobré dílo a dobrá tvorba začínají až tam, kde se tyhle návody a instrukce překročí. Až za kýči a klišé. *~ ()

Flego

Každý pozná príbeh Bonnie a Clydea, minimálne ten filmový. Tento snímok sleduje príbeh z opačnej strany, príbeh bývalých Texas Rangers, ktorí dostali zákazku na zlikvidovanie gangsterskej dvojice. Ide o pomalé a poctivé rozprávanie, s dôrazom na dokonalé vykreslenie 30-tych rokov minulého storočia. Obaja hlavní predstavitelia ( Kevin Costner a Woody Harrelson ) sú starosvetsky skvelí a s precíznou réžiou posúvajú snímok vyššie. ()

MikO_NR_1909

Vidieť Kevina Costnera opäť s klobúkom, uhladeným oblekom a so zbraňou môže pripomínať jeho zašlú formu a rešpektovaný patriotizmus. Taktiež Woody Harrelson a jeho piruety v Troch bilboardoch stáli za to a mohli látku posunúť o level vyššie. Vychádzať z takéhoto stavebného kameňa je kľúčové, avšak zlyhávajúcim faktorom je podpriemerný scenár bez reálneho konfliktu. Všetko sú to len také prieberčivé a naivné výstupy, ktoré vedú šerifov proti nie príliš otvorenej spolupráci občianskych komunít pri dolapení hviezdnej ozbrojenej dvojky. S troškou nadsázky sme mohli čakať konvenčné vylíčenie kriminálnych dejín Spojených štátov so všetkými jej stereotypmi. Zlyháva to však na predvídavosti a veľmi ladne vykreslenej vývojovej štruktúry, ktorá kráča bezpečnou cestou, pritom je do značnej miery falošná a neautentická. Hoci vychádza "zo skutočnej udalosti". Takých už tu bolo... ()

DaViD´82

Nejpoctivější "too old for this shit" western ze staré školy za dlouhou dobu. A ne, třicátá léta v plném rozpuku hospodářské krize a káry ukrajující míle z nekonečných dálav namísto koní na tom pranic nemění. Pozvolna (jakože opravdu hodně pozvolna) plynoucí, na ústředním duu vystavěné, nádherně nasnímané i odehrané. Je to neskrývaně "mccarthyovské" do morku kostí čili zdánlivá "pouze" žánrovka v podobě melancholické náladovky, které nelze nepodlehnout. Její podmanivé (ne)tempo vás totiž buďto spolehlivě uspí či naprosto učaruje. ()

lamps

Poctivá westernová reminiscence, která oživuje klasické tradice podobně jako jeho sympatičtí hrdinové. Diváky lačnící po přestřelkách a temnotě neuspokojí, o to více by však měla potěšit ctitele žánrovek, které kdysi vznikaly jako na běžícím pásu, ale dnes už o ně nikdo příliš nezavadí. Pokud se vám líbilo nedávné Za každou cenu a nebráníte se ještě usedlejšímu přístupu, tohle by měl být film pro vás. Je sice pravda, že by nebylo úplně od věci zabrousit ještě hlouběji do psychologie hrdinů, navodit mezi nimi nějaké originální konflikty a nespoléhat tolik jen na fungující šablony, ale mně osobně tohle lehce zobecněné pojetí tuze šmakovalo, s hrdiny mi bylo dobře a v jedinou chvíli jsem neměl problém na zvolené tempo a ambice přistoupit. Costner a hlavně Harrelson moc fajn, Hancock překvapil. Více zde. ()

Zajímavosti (13)

• Celosvětová premiéra proběhla 10. března 2019 na filmovém a hudebním festivalu South by Southwest v Austinu (Texas, USA). (BMW12)
  • Guvernérka Ma Ferguson (Kathy Bates) prirovnáva návrat texaských rangerov s dobou pištoľníkov vrátane slávneho Wyatta Earpa. Spomínaného Wyatta si zahral jeden z hlavných hrdinov, a to K. Costner vo filme s rovnakým názvom Wyatt Earp (1994). (MikaelSVK)
  • The Highwaymen je na základě skutečných událostí a zaměřuje se na dopadení zločinců Bonnie Parkera a Clydea Barrowa, kteří byli v letech 1931 až 1934 označeni za nepřátele veřejnosti. Oba dva zemřeli při policejní akci 23. května 1934. Na jejich pohřby přišlo dohromady 35 000 lidí. (MATADOR)