Eva a Honzík si pro zábavu vymodelují z neznámé hmoty dvě chobotničky. Nic netuší, že hmota je živá a dokonce mluví. Kolem nich se začnou dít prapodivné věci. Film vznikl sestřihem stejnojmenného tv. seriálu, vyrobeného pro Německo. Pokračování viz Veselé vánoce přejí chobotnice. (oficiální text distributora)

Recenze (167)

Mik_e

Chobotničky mají v mém srdci trochu zvláštní místo. Jako malej jsem je viděl, pak jsem je nějak chytil každej rok, a nakonec se z toho stal takový můj vánoční zvyk, kterej jsem opustil až poměrně nedávno...:) Proč vlastně? Těch důvodů je víc, samozřejmě, ale asi bych vyzdvihl fakt, že na pozadí těch filmů se odehrává klasické rodinné drama, rozvod rodičů. Vše samozřejmě dobře dopadne, ale některé scény jsou dost smutné. Ale to by samo sebou na pět nestačilo, takže pro úplnnost krásná hudba, na tehdejší dobu špičkové triky a skvělá práce s formelou, sympatičtí herci a skvělé namluvení obou chobotniček a navíc? Žaneta Fuchsová byla moje dětská láska..:) P.S. - viděl jsem i seriál, a i když to celé má po sestřihání trochu jiný význam, troufám si říci, že to byl dobrý krok. Filmy jsou takové..pohádkovější. ()

peetriss

Patřím mezi generaci dětí, která byla postavičkami z formely odkojena. Chobotnice z II. patra jsou však pouze produktem těžícím z úspěchu předchozí "formelové fantasy série" o Lucii, který byl obsazen toutéž dětskou hvězdou Žanetou Fuchsovou, stojící před úpadkem své zářné kariéry z důvodu tvůrci nežádaného dospívání. Pro jistotu k ní byl přidán filmový mladší bratr Milan Šimáček, aby bylo dosaženo patřičné dětskosti obsazení. Film samotný působí svěžím dojmem, byť trochu postrádá kouzlo Lucie. Vynahrazeno to bylo větší výpravností a tehdy ne tak obvyklými scénami u moře. Dnes na mě Chobotnice působí okoukaným dojmem, ale ve své době cílové dětské publikum výborně bavily, proto jsou čtyři hvězdy zasloužené. Kult "osmdesátkových" dětí. ()

standsiller

Vo vodných hlbinách sa nájdu neidentifikovateľné hmoty, o ktorých nikto netušil , že v sebe obsahujú nevídanú inteligenciu. Zelená a modrá hmota sa dostanú do rúk súrodencom Holanovým. Tí sa prirodzene ako deti pokúšajú dať hmote tvar. Aké je však ich prekvapenie, keď sa v novovytvorených postavičkách prejavia známky života ? Originálna detská zábavu , ktorú som ako malý chlapec vyhľadával. ()

Big Bear

Prostě paráda. Geniální scénář i skvělé trikové zpracování Zelené a Modrého... Část filmu se točila u opravdového moře a tak to na člověka dýchá opravdovostí. Ovšem to co se pak dělo na Čertovce dodalo filmu až Vorlíčkovský šmak. I když možná tohle převzalo část nápadů z Lucie postrachu ulice, mně se tohle skoro líbilo víc. Nelze opomenout ani parádní hudbu. Kdykoliv to vidím, chytne mně to za srdce. Nejen, že to člověka vrací zpět, ale Zelená a Modrej prostě fungují dál a stále baví! * * * * ()

honajz

Ani seriál, ani oba sestříhané filmy mne nikdy moc nebavily. Nejhezčí na tom jsou záběry z pražské Kampy a občas Macháček z vědeckého týmu a "zlý" Kanyza, ale to je tak všechno. Jinak je to vlastně rodinná vztahovka, kde mi lezli na nervy jak ti sourozenci, tak maminka v podání Veškrnové, a dokonce ani Trávníček to moc nezachránil. ()

Zajímavosti (17)

• Když Eva (Žaneta Fuchsová) s Honzíkem (Milan Šimáček) zůstanou v restauraci u stolu sami, Eva píše pohled a Honzík obtahuje prstem srdíčko vyryté do dřevěného stolu. Při záběru zepředu ho začíná kreslit ukazováčkem, při pohledu shora pokračuje prostředníčkem pravé ruky a při střihu zpět srdíčko dotáhne zase ukazováčkem. (hermiona)
  • Ponorka má dvě mechanická ramena - na levém je vrták, na pravém kleště na sbírání vzorků. Když ovšem „živá hmota“ pravé rameno zlomí, ponorka ji nabere a uloží do „termosky" levým ramenem, kde by ovšem měl být vrták. Když je „termoska“ vypuštěna, je na levém rameni opět vrták. Navíc, když se ponorka vynořuje, jsou obě ramena v pořádku, přestože se jedno pod vodou zlomilo. (Jan.Kanak)
  • Jiřina Jirásková přijala roli ve filmu s nadšením, ovšem zároveň s výhradou, že neumí jezdit na kole, což role vyžadovala, neboť je to součástí jedné z klíčových scén. Režisér Jindřich Polák ji ujistil, že to nevadí, neboť je možné to vyřešit trikem. To herečka odmítla, neboť jako profesionálce ji přišlo trapné nechat se dublovat v takto jednoduché scéně, načež si koupila jízdní kolo a začala se na něm ve svých 54 letech učit jezdit. Po celodenním úsilí, několika těžkých pádech a manželově poznámce, jestli na to kolo nechce přidělat postranní pomocná kolečka, s učením skončila a vrátila se k původní trikové verzi. Štáb tedy přimontoval kolo na přívěsný vozík za auto a ve scénách, kdy je jí vidět do obličeje, ji kamera zabírá zespodu, přičemž ona markýruje šlapání a auto ji táhne za sebou. V momentech, kdy jsou jí zabírány nohy, ji nahradila dublérka. (cundak)