Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh Zdeny (M. Fišerová) a Marie (V. Galatíková) ve dvoudílné televizní hře Markéty Zinnerové je hledáním a nalézáním složitého vztahu snachy a tchyně. Vypráví o rodině, kde staří rodiče naplňují tradiční model muž – pán, žena – služka. Petr (V. Beneš) se submisivním postavením matky a despotickými projevy otce nesouhlasí, ale ve vztahu k manželce tento model opakuje. Zdena je však jiná než tchyně a bouří se. Marie přestává její pohnutky chápat a na první místo klade udržení rodiny. A když se Zdena rozhoduje opustit manžela, Marie přes veškeré sympatie snachu odsuzuje… V druhé části příběhu má dominantní postavení matka. Těžce nese rozpad synova manželství a smrt manžela. V průběhu děje se jen nesnadno vypořádává s počáteční nevraživostí k bývalé snaše Zdeně, která odešla k jinému muži. Podle jejího názoru měla udržet manželství za každou cenu. Teprve když Zdenu s malou holčičkou nový muž opustil, nachází v sobě paradoxně sílu ke sblížení. Z pozice a zkušeností bývalé tchyně pomůže Zdeně řešit krizi jejího nového vztahu… (Česká televize)

(více)

Recenze (41)

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Komorní rodinné drama z dob dávno minulých, nicméně já se domnívám, že v jistých obměnách se něco podobného děje stále..  Žije-li celá rodina společně, v podstatě jde o život, zejména v tomto případě, pánové Brodský a Beneš bez diskuze na pěst, tj. obrovská pochvala hercům.. Paní Galatíková výborná, ať už jako milující matka, stejně tak jako trpitelská manželka i prapodivná tchyňka.. Markéta Fišerová v roli deptané ženy lehce uvěřitelná, působivá a samozřejmě krásně mladá, plná života, nádherná.. ()

Amonasr 

všechny recenze uživatele

Myšlenka sice správná a pochopitelná, ale scénář až příliš černobíle učebnicový. Zejména despotismus mužských postav je až příliš přitažený za vlasy, takže působí spíš jako karikatura. Bohužel z toho čiší přehnaně jednostranný feminismus, byť divák je samozřejmě na straně utlačovaných žen. Nejpřirozeněji ztvárněnou postavou je Zdena v podání nesmírně sympatické Markéty Fišerové. ()

Reklama

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Film poměrně hezky popisuje co se stane, když se dva lidi k sobě nehodí, ale dítě už je na světě. Rozchod postihne nejen dítě a rodiče, ale i zbytek rodiny, v tomto případě především tchyni Věru Galatíkovou. Ta se ve vnoučeti vidí, je to pro ni cesta ze samoty a opuštěnosti. Jenže po rozvodu těžko stát na straně snachy, hájí tedy syna, mnoho ošklivého je řečeno, ani jedna strana na to není pyšná. Cesta ke smíření je dlouhá, navíc mladí už mají každý svůj život. Ač místy zjednodušený, přesto výborně napsaný a zahraný příběh. 80% ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Ponurý příběh o mezilidských vztazích. 1) Zajímavě napsaný příběh od 43leté Markéty Zinnerové je zinscenován přiměřeně době a mravům. 2) Štíhlý 29letý Vladislav Beneš (mladý manžel Petr) je k sežrání přitažlivý, ale ani jeho alternativa v podobě 26letého Miroslava Vladyky nevypadá zle. Rozdal bych si to s oběma a pak je nakopal do zadku za to, co ve svých televizních rolích představují. 3) Dojemná je scénka, kdy Petr leží na kanapi a ve zřejmém rauši poslouchá ve sluchátkách Non stop Michala Davida. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Samozřejmě nechci nijak znevažovat téma Nevěsty, které je stále aktuální a zaslouží si, aby na něj bylo upozorňováno... Ale na Nevěstě mi něco strašně vadilo - z mého pohledu naprosto nevěrohodný scénář Markéty Zinnerové. Každou postavu napsala jako těžko uvěřitelnou karikaturu (chybělo snad jen, aby zrůdný Vladislav Beneš požíral malé děti, a aby správňácký Miroslav Vladyka zachraňoval koťátka z hořících domů), jejich dialogy i vnitřní monology navíc opepřila mnoha moudry typu "ženská je jako kočka", "nosí to v sobě jako outěžek" a výroky o "zpřetrhaných řetězech" a "otiscích minulosti"... K tomu nezvykle otravná hudba Petra Hapky... Nic moc.__P.S. Pokračování Tchyně je o něco lepší a reálnější, díkybohu, ačkoliv postavy stále mluví moc okatým literárním jazykem. ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama