Kamera:
Emmanuel LubezkiHudba:
Carter BurwellHrají:
George Clooney, John Malkovich, Tilda Swinton, Frances McDormand, Brad Pitt, Richard Jenkins, J.K. Simmons, David Rasche, Olek Krupa, Jeffrey DeMunn (více)Obsahy(2)
Agent CIA Osborne Cox (John Malkovich) se od nadřízených dozví, že už s ním nepočítají. Kvůli problémům s pitím má přejít na ministerstvo zahraničí. Je rozčarován a rozhodne se, že napíše memoáry. Doma to také nemá lehké. Paní Coxová ho totiž podvádí s bývalým osobním strážcem Harrym Pfarrerem (George Clooney) a je rozhodnuta rozvést se a Osborna oškubat. Jenže netuší, že má Harry milenek vícero. Včetně manželky… Paní Coxová se obrátí na rozvodového právníka. Slíbí, že zjistí stav Osbornova konta. Kdosi z jeho kanceláře stáhne obsah Osbornova počítače na CD. (Omylem včetně jeho rozepsaných memoárů.) Disk se ocitne ve skříňce v posilovně, kam chodí právníkova sekretářka cvičit. A co čert nechtěl – narazí na něj vykutálení pracovníci posilovny – mladíček Chad Feldheimer (Brad Pitt) a Linda Litzkeová (Frances McDormand). Zavětří, že by mohli přijít k velkým penězům. Jsou „špionážními kecy“, jak CD Chad nazývá, přímo očarováni a plánují je za tučné výkupné vrátit Osbornovi. Ten však vůbec netuší, že mu někdo ukradl memoáry, a tak Chada posílá k šípku. Linda je ale žena činu, která chce peníze na své vytoužené plastické operace. Proto Chada pošle na ruskou ambasádu, aby tu „špionážní kecy“ prodal. Rusové jsou z nich mírně řečeno v šoku a dávají si čas na rozmyšlenou. Mezitím se Chad rozhodne zjistit o Osbornovi více… (TV Prima)
(více)Videa (2)
Recenze (1 438)
Já to ríkal, já to říkal!!!!! Nes*rte Johna, pak bude prskat, klít jak pohan a bude zlej... A taky, že jo.... Roztomile blboučký Bratt, netradiční Frances a J.K., jemuž čučí z očí bazilišek pak jen dotváří vcelku smpatický celkový rámec filmu... Škoda, že je ale ten rám na Coeny takový nemastný, málo šťavnatý, ale třeba jsem jen už rozmlsanej..... 70% ()
Soundtrack Carter Burwell: 1. Earth Zoom (In) ,2. A Higher Patriotism ,3. Linda Looks For Love (Part 1) ,4. Night Running ,5. Building The Chair ,6. Rendezvous ,7. Opportunity ,8. Plan B ,9. Seating ,10. Homeless ,11. Harry Looks For Love ,12. Breaking And Entering ,13. I Killed A Spook ,14. Honey Nut Cheerios ,15. Tuchman Marsh ,16. Carrots / Shot ,17. Linda Looks For Love (Part 2) ,18. Who Are You? 19. How Is This Possible? ,20. Negativity ,21. The Struggle For Ebullience ,22. Intruder! ,23. Earth Zoom (Out), ()
Coeni slily svoje trademarky dohromady a Po přečtení spalte tak zůstává ve všech směrech na půli cesty. Malkovich fu*kuje, Pitt vyšiluje a Clooney rozhazuje úsměvy, aby až na závěr přišel J. K. Simmons a dal tomu všemu trochu šťávy. Se vším se tu hraje až moc na jistotu a Coeni se urputně drží vlastních žánrových mantinelů, jakoby se ani nesnažili dát divákovi něco navíc, takže vás po chvíli začne nahlodávat pocit, že koukáte pouze na nový příběh ve starém kabátku. Už by to vážně chtělo upgrade, pánové... ()
Minuciózní orchestrace komedie, žánru, který pro mne v rukou bratří Coenů přestává být handicapem, anebo spíše je to tak, že si Coenové žánr komedie často volí právě jako startovní handicap, aby hned zkraje neutekli příliš rychle a příliš daleko někam, kde už by se nedali sledovat. *** Stejně jako u každého z jejich dobrých filmů, ať už je kdo dělí na vážné nebo žertovné, to skutečně vtahující totiž není sled gagů, vtipných větiček nebo nárazových absurdit, ale neúprosná logika mechanismů a prvků tak či onak odvislých od světa, jak ho známe, a s nadhledem jej komentujících. Logika, s níž opět rozehráli novou chirurgicky přesnou kulečníkovou hru s víceúrovňovým křížením, a po sérii bravurních šťouchů, jež odkrývají jejich téměř konejšivou důkladnou obeznámenost se všemi aspekty partie a jistou ruku na tágu, nám umožňují zorientovaně sledovat ty troufalé doteky, ťuky, rozstřely a teče až do elegantně završeného a nevyhnutného tragikomického finále. Je jedno, kolik v tom samospádu nakonec vyteče krve, ta výpověď o světě a důsledcích života v něm pro různými vektory definované a limitované valící se osudy figurek je tak smysluplná a vlídně ironická, že závěrečný karambol je stejně uklidňující jako pohled na prvotní čistý obdélník zeleného sukna. *** Osoba nejpovolanější (nejlépe informovaná a s největším odstupem) pronese ve filmu stručný komentář k dění mezi sledovanými postavami, o němž se dozvídá zprostředkovaně z raportu svého špiona - ten komentář obsahuje výstižné hodnotící slovo, které jsem myslím slyšela poprvé. To slovo (skutečně užívané v hantýrce armádních velitelů i informačních služeb) je zároveň slušivým komentářem k celému filmu, a tímto ho vděčně zařazuji do svého slovníku aktivní angličtiny: "What a clusterfuck!" *** Výborný komentář k filmu sepsal Matty, takže jsem to už po něm nechtěla celé opakovat jinými slovy, a jen tu tak spokojeně lechtám hladinku. ()
Černohumorově pojatá kritika amerického stylu života, vztahových problémů, i tajných služeb a špionážních praktik. V typicky mimózním coenovském hávu. Mrštně zrežírované a značně rozevláté. Ačkoliv nechybí důvtip a stopáž je tak akorát, nelze se ubránit pocitu, že je to celé zbytečné. Přehnaně hlučné, vyhrocené a tak trochu hozené mimo realitu. Lze pochopit, že je potřeba číst mezi řádky a spíše se jedná o odreagovačku na sobotní odpoledne, kde se nic moc neřeší, ale prostě ne. Nejsem ochoten akceptovat brakový nádech, který je z toho cítit. Zbytečnost, jejíž filmařská rétorika mi nic neříká a nebaví. ()
Galerie (95)
Zajímavosti (19)
- Film otevíral Benátský filmový festival v roce 2008. (HellFire)
- První film bratrů Joela a Ethana Coena od Millerovy křižovatky (1990), který nenasnímal kameraman Roger Deakins, protože byl zaneprázdněný natáčením snímku Nouzový východ (2008). (HellFire)
- Číslo "114" na domě Harryho Pfarrera (George Clooney) odkazuje na film Dr. Divnoláska aneb Jak jsem se naučil nedělat si starosti a mít rád bombu (1964). (Karlos80)
Reklama