Režie:
Jitka NěmcováScénář:
Josef EismannHudba:
Laco DecziHrají:
Pavel Liška, Iva Janžurová, Jiří Menzel, Jan Tříska, Pavel Landovský, Jan Kašpar, František Řehák, Pavel Kříž, Jan Pohan, Otmar Brancuzský, Bára Štěpánová, Jaroslava Adamová, Jitka Smutná (více)Obsahy(1)
nebo se sebevraždou? Jak sešel ze světa muž s temnou minulostí? Detektivní příběh podle románu Z. Salivarové a J. Škvoreckého a scénáře J. Eismanna vypráví o starých, ale nepromlčitelných zločinech, o odplatě, která nečekala na soud, o spravedlnosti, které se dostalo zadost nejednoznačnou cestou – a také o etice a vlastním svědomí. Do Prahy po letech přilétá emigrantka Anka Lomnická (I. Janžurová), bývalá hraběnka, a v letadle má náhodou za sousedy dvě postavy kriminálního příběhu, který se postupně rozvíjí kolem bývalého dozorce politických vězňů Bubeníka (J. Pohan). Se svou bezprostředností se Anka potkává se starými i novými tvářemi, a jednou z nich je Věra (L. Vondráčková), vnučka někdejšího správce zámku Lomnických (F. Řehák), a její přítel, mladý kriminalista Přemek (P. Liška). Když je Bubeník nalezen zastřelený s pistolí v ruce, Přemek si není jist sebevraždou a začíná rozkrývat minulost nejen mrtvého, ale i svého potenciálního tchána (J. Menzel) a jeho kamarádů, bývalých muklů. Postupně se objevuje celá řada lidí, kterým bezohledný Bubeník v životě ublížil… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (75)
Janžurová, Liška, Tříska, Škvorecký, Menzel - co jméno, to pojem. Výsledek je ovšem nepochopitelně tristní. Snad kdyby to dělal jiný režisér? Ale na rozdíl od jiných komentářů se mi líbily masivní zadky saxofonistek - a to bylo asi jediné dobré na tomto filmu, ale snad to nebylo myšleno jako lechtivá estráda, že? ()
Námět: Josef Škvorecký a Zdena Salivarová, hudba: Laco Deczi. Anna Lomnická (Iva Janžurová) v roli ukecaného Watsona; poručík Nejezchleba (Pavel Liška) si nakonec uvědomuje, že "pod svícnem je tma". Vyrovnávání s minulostí komplikované, zdlouhavé - jazzová hudba, která ve Škvoreckého dílech atmosféru dokresluje, tady byla nějak nadbytečná; místy polopatistické dialogy. Herecky dobře obsazené. Pes: borderkolie Karel. Zajímavost: Při psaní komentáře ve 21.36, cca 5 minut po skončení filmu, ČT upoutává na Setkání v Praze, s vraždou... Že by pro velký úspěch repete? Já tedy ne. ()
Dobrá hudba, dobří herci (až na Vondráčkovou), dobří autoři námětu a přesto je to celé nějaké podivné. Vyrovnání se s minulostí je samé klišé (hodná chudá paní hraběnka, sudeťák zastřelený gardisty, komunisti byli svině - no to je tedy náramná novina), rozuzlení detektivní linie mi připadalo notně přitažené za vlasy (já vím, to je můj problém) a když je to Škvorecký, tak tu nesmějí chybět v hojné míře saxofony, že? No, atmosféru to celkem mělo, na slabší průměr to stačí... ()
TV/// Obsazení 4/10 Děj 3/10 Hudba 2/10 Efekty 3/10/// +hraje tady Lucka Vondráčková -otravné jsou časté hudební vstupy saxofonistek, děj je utahaný, herci neoblíbení/// Tohle by i jako jedna část z krimiseriálu neuspělo. A jako samotný film je to děsný, zdlouhavý, nudný, přímo zbytečný. A herci mě vůbec neohromili, děs a hrůza ve všech směrech./// Celkem 30%/// ()
Slabší průměr. Minulost a zase minulost, která se vrací do současnosti a ovlivňuje osobní život policajta v podání Pavla Lišky. Ten se pere s dilematem a svou roli hraje neohrabaně. Jako Láďa v Pupendu, ale tam to bylo na místě. Ivu Janžurovou bych jako šlechtu nesnesla vůbec, strkala nos do cizích věcí až přílíš a to její věčné chichotání. Jak ubohé. P. Landovský, J. Menzel, J. Tříska a spol. hráli přestárlou partu kašparů-muklů. Kazí to celkový dojem. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (3)
- Film se natáčel mimo jiné v Mařenicích a na zámku Holovousy. (skudiblik)
- Příběh je inspirován skutečnou snahou gen. Pravomila Raichla zabít prokurátora Vaše. (sator)
- Jan Tříska, jak bylo jeho zvykem, znal text perfektně. Pavel Landovský, bohém a intuitivní herec, naopak. Toto bylo zdrojem konfliktů mezi nimi. (sator)
Reklama