Režie:
William FriedkinKamera:
Caleb DeschanelHudba:
Brian TylerHrají:
Tommy Lee Jones, Benicio Del Toro, Connie Nielsen, Leslie Stefanson, John Finn, José Zúñiga, Ron Canada, Mark Pellegrino, Lonny Chapman, Rex Linn, Eddie Velez (více)Obsahy(2)
Hluboko v oregonských lesích se ukrývá dobře vycvičený zabiják Aaron Hallam (Benicio Del Toro), který utekl ze služby u speciální vojenské jednotky. Když brutálně zavraždí čtyři lovce, zvláštní agentka FBI Abby Durrell (Connie Nielsen) požádá o pomoc L. T. Bonhama (Tommy Lee Jones). Ten jediný jí může pomoct. Bonham je v důchodu, a tak zpočátku váhá. Roky strávené u speciálních jednotek tím, že učil ostatní vojáky, jak zabíjet, nechal daleko za sebou. Ale pak si uvědomí, že vrahem je jeden z jeho bývalých „žáků“. Musí ho zastavit, a proto se vydá do lesů úplně sám. (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (317)
Aj vďaka Jonesovi mi to prišlo ako ďalšia variácia na Utečenca. Ale veľmi dobre natočená, so snahou o maximálnu realistickosť (hrdinovia sú počas naháňačky čoraz spotenejší a špinavší, čo sa vo filmoch často nestáva). Naháňačka autom je svojou uveriteľnosťou dokonca čímsi ako predchodcom "moskovského Bournea". Prekvapivo herecky zlyháva Benicio Del Toro - jeho dialóg s dcérkou je niečo, čo som v takomto mizernom podaní naposledy videl v nejakej telenovele. Dojmy výrazne vylepšuje ultrabrutálny záverečný duel, ktorý neváham zaradiť do svojej prvej desiatky najlepších filmových súbojov vôbec. ()
V prvom rade poteší skutočnosť, že Tommy Lee Jones v úlohe L.T.Bonhama dokáže aj napriek na prvý pohľad možnej príbuznosti s postavou Sama Gerarda z filmu Utečenec (1993) a Šerifovia (1998) zahrať úplne iný typ samotárskeho lovca. Herecká kreácia Benicia Del Tora svojimi nespornými hereckými kvalitami jej dokázal vtlačiť výbornú charizmu a dôveryhodnosť. Čo sa mi na Štvancovi najviac páčilo, je forma vyrozprávania príbehu. Z každého políčka filmu cítiť návrat ku klasickému spôsobu vyobrazenia akčnej krimidrámy z obdobia 70. a 80. rokov minulého storočia. Žiadna zbesilá jazda kamerou, neuveriteľné rakurzy, dynamický strih, slow-motion prípadne bullet-time. Namiesto toho stabilná, miestami až realistická kamera zachytávajúca osudné súboje s takou mierou autenticity, že často krát až sami cítite tie smrteľné zárezy nožom. Tento dojem umocňuje aj samotná hudba, ktorá v tých najdramatickejších okamžikoch počas súboja na chvíľu úplne stíchne. Jedinou slabinou týchto súbojov je iba ich nízky počet v celom filme. ()
Taková jednička Ramba mírně postavena na palici. Syrovost a Friedkinovo zdatné ukočírování akčních scén sráží klišoidnost příběhu, kupa nevěrohodností (celá úvodní scéna z "Bosny") a kupa vyslovených dějových blbostí. Nebo byste při útěku, hnáni stovkami pronásledovatelů, taky ráčili si v poklidu ukovat nůž? ()
Tak takhle vypadá RAMBO pro nové tisíciletí? No nevím, tenhle snímek opravdu nebyl určen mě. Nepříjemně chladný a realistický (i když příjemně surový) akční thriller, který bych do kin snad ani nepouštěl. Benicio není Sly a to nemyslím jako lichotku, o moc sympatičtější mi nebyla ani Jonesova postava a Friedkinův old school styl mi vůbec nesedí, je to dost depresívní a nijak zvlášť záživné (i u Friedkinova VYMÍTAČE a FRANCOUZSKÉ SPOJKY jsem se přiměřeně nudil). Nicméně to má docela temnou atmosféru a leccos se povedlo, třeba výcvik v bleskurychlém probodnutí všech důležitých orgánů nebo souboje s noži, obzvlášť ten závěrečný, kdy se hrdinové doslova rozsekají na hadry. ()
Od filmu som čakal určite viacej, je to akési spojenie niektorých typov filmov dokopy. Napríklad po psychologickej stránke mi to pripomína prvého Ramba (avšak slabšie) a po thrillerovej Šerifov (no tiež slabšie), čo umocnil fakt, že si tu zahral Tommy Lee. Tu musím však vyzdvihnúť jeho fyzický výkon, vzhľadom k jeho veku. Hlavnou chybou filmu je klesajúce napätie. Prvá polovica super, príroda krásna, napätie na jednotku, časť v meste bola už otrasná, za ňu by sa mali hlavne scenáristi hanbiť. Až mi rozum zastával, keď T.Lee stopoval po New Yorku Tora podľa odtlačkov topánok. Ale každopádne som sa nenudil, čomu dopomohol fakt, že nie celý film bol čisto o naháňaní. 70%. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (11)
- Mokasíny, které Tommy Lee Jones a Benicio Del Toro během nátáčení nosili, byly ušité na míru z bůvolí kůže. (Beckett51)
- Režisér William Friedkin oslovil tehdy začínajícího skladatele Briana Tylera poté, co jej zaujala hudba, kterou zkomponoval pro snímek Lovec démonů (2001). Poté Tyler získal za soundtrack ke filmu Štvanec (2003) řadu ocenění a jeho kariéra od té doby stoupala. (D.Moore)
- Mnoho scén bylo natáčeno v Portlandu, protože filmaři potřebovali déšť. Během natáčecích týdnů však nepadla ani kapka. (Matty)
Reklama