Když globální pandemie zničí civilizaci, přeživší Joel se ujme čtrnáctileté dívky, která může být poslední nadějí lidstva. (HBO Max)

Z natáčení

Recenze (322)

DJ_bart

Jakože wau.... Už od úvodu, který vás nemilosrdně zahltí tím nepříjemným a tísnivým pocitem paniky, beznaděje, zmaru a chaosu, jen aby vám dal tvrdou emocionální facku [ano, jde přesně o TEN stejnej moment, kterej mě zničil už ve videoherní podobě; you know exactly what I mean] a nakonec vás nekompromisně hodil do světa, který se navždy zasekl v roce 2003, jsem věděl, že tahle show je prostě někde jinde.... Přesně takhle si totiž představuju pojem "věrohodná adaptace", která nejenže ctí svou předlohu – jelikož je přesná takřka 1:1 vůči svému legendárnímu videohernímu předobrazu [zejména co se týká záběrování jak vystřiženýho ze hry anebo ikonických hudebních motivů od Gustava Santaolally] – ale zároveň expanduje její příběhový pozadí a rozšiřuje celkovou komplexnost, což je jen a jen výhoda.... Není taky divu, když je tento projekt pod záštitou a tvůrčím drobnohledem Craiga Mazina (tvůrce přelomového Černobylu) a Neila Druckmanna, tatínka samotné hry. Oba dva totiž ví, že bez absence toho, v čem vynikala samotná herní předloha – tedy pečlivá práce s emocemi, napětím, character developmentem, story-tellingem a post-apokalyptickou poetikou – by tahle adaptace mohla sotva fungovat [a je absolutně jedno, zda jste znalí či neznalí předlohy, protože tahle show si snadno obmotá kolem prstu snad každýho]. To vše a nejen to na pomezí 80 minut nefalšovaný televizní dokonalosti, která by bezproblémově obstála i ve formě celovečerního filmu, jelikož už tahle expoziční epizoda naprosto stírá jakýkoliv formální hranice mezi filmem a televizí. Zkrátka, všeho je tak akorát – nic neschází, nic nepřebývá. No a Pedro Pascal i Bella Ramsey jsou top notch castingová volba, tady prostě není o čem.... A já jen doufám, že si seriálové Last of Us udrží kvalitu po celých 9 epizod, protože laťka je nastavena sakra vysoko a už teď je víc než jasný, že HBO má v rukávu další seriálový megahit. Příběh Joela a Ellie je v dobrých rukou.... No a Depešáci v závěru? Co chtít víc. Hype is real.... PS: Psychore, buď pro jednou tak laskav a drž hubu, děkuji za pochopení. ()

Dakken

Výborný štart seriálu a to aj pre neznalca hry, ako som ja. Veľa som si o seriáli nezisťoval, takže som iba okrajovo vedel o čo pôjde. Prvá epizóda ale dokonale vtiahne do deja, načrtne tento svet a po celý čas drží slušnú atmosféru. Bol som zvedavý na “zombie” drámu zasadenú do post-apokalyptického sveta, ktorá stavia na príbehu a na skvelých postavách, no výsledok predčil moje očakávania.  Už viem, že pondelky vôbec nebudú zlé.  Na záver si dovolím vyjadriť sa ku “zdejšímu hororovému expertovi” ktorého recenzie nemajú žiadnu výpovednú hodnotu a ani logické odôvodnenie hodnotenia, iba zaujaté drísty  Ak je toto objektívne recenzovanie, tak už potom naozaj neviem. ()

čidlo

Co napsat.. Hru mám odehranou minimálně 7x je mou společně s druhým dílem nejlepší hrou co jsem kdy hrál. Měl jsem obavy o herce ale jak Pedro(téměř 100%) tak Bella(u ní jsem byl nejvíc na pochybách a budu)se mě zatím líbí. Pojetí prvního dílu je věrné originálu tak 85% každopádně u hry jsem měl více napjaté emoce(ale to je asi samozřejmé) Největší obavu mám o vykreslení brutality která dělala ve hře minimálně polovinu emocionálního zážitku...po dnešní druhé projekci musím hvězdičku ubrat. Bella byl omyl jako kráva! 70% ()

Marcos22

Klasický úvodní seznamovací díl, ve kterém si divák buduje vazbu k ústředním postavám a získává představu o postapokaliptickém světě z blízké budoucnosti. Tvůrci The Last of Us nezapomínají ani na motivy postav, aby si snáze našly cestu k divákovi. Pro samotné vtáhnutí diváka do děje napomáhá využití POV kamery, tak jak ji dobře znají milovníci počítačových a konzolových her. Pilotní díl nejvíce trpí absencí kvalitního budování akce a napětí skrz svoji depresivně laděnou atmosféru. Ve srovnání s tématicky obdobným Tichým místem ztrácí The Last of Us právě v budování atmosféry prozatím několik délek, a pevně věřím, že v tomto ohledu další díly přinesou změnu. Čtyři hvězdy. 👍 (16.01.2023) ()

Marigold

Epický úvod (který se opakuje v jiné a neméně působivé indonéské verzi i v další epizodě), pak strhující cvičení v tenzi a rozkladu v přímém přenosu, pak trochu mátožné pochodování post-apo světem, které nicméně začne v dalších epizodách dávat větší smysl. Hezké, jak tu kde kdo pohrdlivě mluví o Craigu "Scary Movie" Mazinovi. Ten chlap stojí vedle blbostí za jedním z nejlepších seriálů všech dob a ten jeho touch je v dalších dílech stále více patrný. Bella Ramsey je skvělá volba, sice ne tak cute jako v herní předloze, ale o to větší má hranu. Už se těším, kolik fachidiotů jí tu zase dá sežrat "mongoloidní" look. Pedro válí nevídaně. Pro mě největší otázka: obstojí narativ složený ze známých herních misí a komorních epizod připomínajících nejlepší momenty Walking Dead pohromadě? Po třech dílech jsem opatrně na straně spokojeného myko-rauše. P. S. před třetím dílem by zdejší homofobní sekce měla vyhlásit poplach a dát si kolektivní masturbační mši na záchranu bílé hetero civilizace, tohle je bude bolet! ()

Zajímavosti (12)

• Merle Dandridge stvárňuje Marlene, postavu, ktorú stvárnila aj vo videohrách. Je tak jedinou herečkou, ktorá hrá tú istú postavu v seriáli, prvej hre aj jej pokračovaní. (molcan2)
  • Epizóda sa začína 26. septembra 2003, presne štyri dni pred narodením herečky Belly Ramsey, ktorá hrá Ellie. (molcan2)
  • V hre sa ľudia môžu nakaziť porušením kože (zvyčajne uhryznutím) alebo vdýchnutím spór. Preto nosia plynové masky vo vnútorných priestoroch, kde sa huba rozšírila. V tejto epizóde Joel (Pascal) a Tess (Anna Torv) v takýchto priestoroch nenosia masky, čo naznačuje, že v tejto verzii príbehu nedochádza k nákaze prostredníctvom spór. (Šírenie pomocou spór je skutočnou vlastnosťou huby cordyceps u mravcov.) (molcan2)