Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh lásky, která se zrodila v dobách nenávisti... Podzim 1944. Na Labi u Drážďan kotví česká nákladní loď, naložená tabákem. Pracují na ní dva čeští lodníci, Kája Svorník (L. Vaculík) a Bohouš Kotera (A. Procházka). Oba s vědomím inspektora tajně kradou vzácný tabák, který Bohouš prodává na černém trhu v Praze. Hlavně se ale věnují milostným románkům s německými dívkami, jejichž jména si zapisují do lodního deníku. Kájovi se jednoho dne podaří dostat do postele mladičkou Ulriku (M. Hrubešová). Zpočátku si od krásné zrzky udržuje odstup, stejně jako od ostatních Němek, ale brzy zjistí, že se do bezelstné dívky zamiloval, stejně jako ona do něj. Je však doba války a vyhlídky českého kluka nejsou v jeho novém vztahu zrovna růžové: Ulrika je totiž dcerou velitele zajateckého tábora a také snoubenkou nacistického velitele od letectva… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (120)

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Pěkný příběh, lehce slzopudná romance, zajímavé umístění děje na říční loď, poctivé tři hvězdy. Za (v uspokojivé míře :-) ukázané dívčí půvaby Markétky Hrubešové (a při vědomí, že je to natočeno ještě za totáče) přihazuji ještě hvězdu. To mi připomnělo - budu si muset k sobě na hausbot taky pořídit nějaký ten „podtrhávací kobečerek“ ...! ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Vojna láske nepraje, ale zdá sa, že praje hanobeniu rasy. Na potešenie oka diváka sa takto nechá hanobiť Hrubešová ako Ulrika, no film nie je len o tom, ale odzrkadľuje problémy dôvery medzi ľuďmi rôznych národov pred koncom vojny. To všetko na jednoduchom príbehu dvoch mladých ľudí s použitím minimálneho počtu scén. Film ma bavil rovnako dnes, ako niekedy veľmi dávno, a to sa romantike, poetike a melanchólii vyhýbam. –––– Oznamuje se láskám vašim, že jsem tady a neodejdu, dokud mě budete milovat. ()

Reklama

Piškotka 

všechny recenze uživatele

Sladké mládí a nerovný vztah během neutěšené to doby války. Karel Kachyňa vše ztvárnil s citlivostí sobě vlastní, celé to vyznělo tak poeticky až pateticky. Ty nahaté scény byly lechtivé a moc roztomilé. Hrubeška to zahrála poměrně dobře, stejně jako Vaculík. Bylo jim spolu krásně, přitom za okny kajuty se hajlovalo. Konec zaváněl melancholií, protože byl tak fatální. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Takový druhoválečný odvar z Lásek mezi kapkami deště. Kde však byly rozehrány osudy několika postav a milostná zápletka nebyla tolik nosná, zde se jede jen v té jedné linii, milostný motiv je posílen na úkor těch obyčejných vztahů dalších postav, a co si budeme povídat, holky sice Vaculíka žerou, ale Hrubešová ukázala bobra a kozy ve všech filmech, kde to jen šlo i nešlo, takže nějakým překvapením pro mužskou část publika nebyla. A když odmyslíme milostný motiv, zbude toho sakra málo jako výpověď o té době, a i to málo je poněkud povrchní a laciné. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Karel Kachyňa má za sebou krásné filmy. Fany, Smrt krásných srnců, Pozor, vizita! a další. Oznamuje se láskám vašim mezi mé oblíbené patřit nebude. Tak předně Lukáš Vaculík. Idol osmdesátkových filmů a idol žen a dívek. Ty musely tehdy šílet. Vaculík a nahatý. Nejedna určitě Hrubešové záviděly. A k tomu všemu to je dobrý herec. Horší je to s Markétou Hrubešovou. V tomto filmu totiž kromě své nahoty dokázala i svůj talent, který ale někde, patrně kvalitou devadesátkových filmů (a hrála v takových ubohostech jako Peklo v řetězech apod.) postrácela. A nebylo to zdaleka naposledy co se svlékla. Tento film je výjimečný pouze tím, že je to prvně. Byla krásná a ne že ne. V roce osmdesát osm už snímek asi takový šok nezpůsobil, ale umím si představit, že o deset, dvacet let dříve by se z něj komunisti a možná i diváci potentovali. Čech hobluje Němku. A navíc nacistku. I když ne úplně přesvědčenou. Jenže Karel Kachyňa vcelku logicky a správně poukazoval na fakt, že ne všichni Němci byli špatní a ne všichni byli skutečnými nacisty, jak je v ději vysvětleno. Paradoxně by film vyvolal asi větší diskuzi a ohlas dnes než se stalo tehdy. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (11)

  • Markéta Hrubešová točila tuto scénu již v šestnácti letech a o tom, zda se před kamerou svlékne, rozhodovali její rodiče. Režisér si s nimi sedl, aniž by u toho byla, a probral to s nimi. Oni jí nechtěli bránit. (hippyman)

Reklama

Reklama