Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Eva Duarte se narodila jako nemanželské dítě v rodině chudých farmářů. V patnácti letech přesvědčila zpěváka a svého milence Agustína Magaldiho, aby ji odvezl do Buenos Aires. Chtěla se stát herečkou. Ze začátku šlo všechno podle plánu, Magaldi se o ni staral, ale brzy se rozešli a ona se v šestnácti musela postavit na vlastní nohy. Stala se modelkou, herečkou a účinkovala v rozhlase. Evita se díky své vnitřní síle a ctižádosti brzy vyšplhala po společenském žebříčku až na výsluní. Vdala se za generála Juana Peróna, kterému s obrovským nasazením pomohla vyhrát prezidentské volby. V době zvolení Peróna prezidentem bylo Evě pouhých dvacet šest let. Jako první dáma se stala ochránkyní utlačovaného lidu a nositelkou změn v celé společnosti. Její tragická a předčasná smrt ponořila Argentinu do smutku. Nesmrtelnou se stala díky obrovské popularitě u svého lidu, který v ní viděl světici. (TV Nova)

(více)

Recenze (187)

Vodnářka 

všechny recenze uživatele

I přes některá negativní hodnocení, by podle mě tento film (od r. 2000 Sira) Alana Parkera mohl získat pět hvězdiček jako výborný muzikál, zároveň však i jako skvěle propracované drama nebo politicko-historický snímek vykreslující příběh, který ovládá Jižní Ameriku dodnes. Muzikál plný chytlavých latinsko-amerických melodií, muzikál, kde každé je každé slovo vyjádřeno zpěvem. Příběh okouzlující Evy Peronové, ambiciózní ženy, která se z chudé dívky, přes film vypracovala až na první dámu Argentiny, ženy, která si získala oblibu lidí nejen pro sebe, ale také svému muži, ženy, která se lidem vážně snažila pomoct, a kvůli které brečela celá Argentina. A 'last, but not least' - historie Argentiny, nepokoje a otázky, jestli tenhle bezmezný obdiv k vládnoucímu páru byl pro Argentinu to nejlepší, do jaké míry byla sama Eva příčinou konfliktů a jak by vypadala Argentina bez ní... Když se navíc tohle všechno rozumně smíchá dohromady a přidají se skvělé obrazy kameramana Daria Khondji, atraktivní střih Gerryho Hamblinga a překvapivě pozitivní herecký výkon hvězd jako Madonna, Antoio Banderas nebo Jonathan Pryce, čeká nás něco přes dvě hodiny úžasné podívané, která rozhodně stojí za to. ()

Marek1991 

všechny recenze uživatele

Evita, Evita, Evita, radšej zomrieš s výhrou a priznaním hriechov, ako prehráš s aplauzom. Don´t cry for me Argentina... Nádherná hudba s nečakane presvedčivou Madonnou. Muzikály mám ozaj rád a v tomto sa spieva skoro od začiatku po koniec. Nechýba ironický nadhľad nad zbožňovaním ženy panovníka, ktorá sa tvári, že je iná než všetká buržoázia, ale v podstate ani veľmi nie je. Muzikál o žene, ktorá mala štýl a pre mňa mal aj sám štýl. ()

Reklama

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Nemůžu přijít na to, proč nedat pět hvězd. Nakonec totiž neruší nic a zůstane skvěle a snad až nepochopitelně jednoduchou a chytlavou muzikálovou formou vystižená hořká ambivalence dobrých úmyslů (aniž by byly zpochybňovány), zkříží-li se s touhou po snazší cestě (která nikdy nevede k cíli), po osobní úlevě, velkých penězích a moci, jsou-li od samého počátku zevnitř korumpovány pragmatismem, a průběžně oslepujícího zlatého hávu zbavovaná, obnažovaná nebezpečná ošidnost budování kultu, jenž už ze své podstaty utváření nikdy nemůže dát obyčejným lidem to, več doufají, co slibuje a na víře v co je zbudován a pěstován - totiž autonomii, rovnoprávnost a nezávislost. Na dřeň se tu s úsměvem a písní na rtech odhaluje cynismus mocných a přiznává se holá skutečnost, že každá charita naopak jen upevňuje závislost na diktátu moci a zvůle a že cesta do vysoké politiky je vždy dlážděna ztrátou ideálů a ambicí skutečně v samém základu změnit svět chudých, vymýtit chudobu a ekonomickou závislost a že už sám úmysl se po ní vydat prozrazuje vnitřní ochotu člověka se zaprodat, nechat se omámit a okouzlit vlastní důležitostí, možností ovládat, rozhodovat nad životy druhých téměř jako demiurg a opájet se chvilkovou radostí vyvolanou v davech nad drobnými dárky, na úkor možnosti skutečně vymýtit základní nespravedlnost a změnit systém, v němž je možná charita, privilegovanost mocných a kult, ve spravedlivější, kde by nic z toho existovat nemuselo a tedy nemohlo. Hořká sonda odkrývající základní paradox, že ti, kteří se dostanou na pozice, odkud opravdu mohou měnit společnost, to vlastně v hloubi duše nikdy neměli v úmyslu udělat. *~ ()

Asmodin 

všechny recenze uživatele

Jako muzikál se mi líbily jen 2 skladby a to je na muzikál málo, ale velmi dobře zachycuje krátkozrakost a naivitu národa, který zbožňuje první dámu, jež se dostala k postu jen přes postel. Až jsem začala přemýšlet, zda tato dáma nepoložila základy moderní demokracie, dnešního modelu republiky, kdy občan přímo žádá, aby se politici předváděli a slibovali nesplnitelné cíle. Madona byla ve své roli skvělá a Antonio Banderas hezky zpívá a tančí jak nám již předvedl v mnoha dílech. ()

castor 

všechny recenze uživatele

U Alana Parkera jsem vnímal to, co u Mikea Nicholse, který rovněž patřil k pilířům Hollywoodu: herci je museli milovat, protože pod jejich vedením získávali řadu hereckých cen. Žánrově univerzální Parker s rozmanitými závažnými náměty se vrátil k hudbě, jeho dílo má skvělou výpravu a dynamický střih. Celkově ale nesedne úplně každému. I já měl problém se do příběhu položit a nedokázal úsilí tvůrčího týmu docenit. Ostatně Evitu provázely vyčerpávající peripetie a dlouhá léta příprav. První klapka nakonec padla jen díky železné vůli Madonny. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (22)

  • Madonna bylo obsazena poté, co napsala režisérovi Alanu Parkerovi obsáhlý dopis o svých přednostech a nenahraditelnosti pro roli Evity. (Angie91)
  • Představitelka titulní role, Madonna, si během natáčení pro časopis Vanity Fair psala deníček. Několik výtažků, díl první:
    - Buenos Aires, pátek, 26. ledna: Byla jsem na večeři s kameramanem Dariusem Khondjim. Je ohromně talentovaný a roztomilý. Mluvil o tom, že v průběhu natáčení musíme být jednotní, potlačit negativní emoce a pokud možno si nestěžovat. Jemu se to snadno říká - místní lidé se na něj nevrhají a nezkoušejí si utrhnout kus jeho šatů, kdykoliv vyjde ven.
    - Sobota, 27. ledna: Byla jsem na drinku s Plácidem Domingem. Byl okouzlující a jen tak mezi řečí prohodil, že v našem filmu odmítl roli Peróna. Po dvaceti minutách hovoru se mnou pak přiznal, že toho lituje. Později: mám za sebou testy make-upu a paruk. Našli jsme jedinou světle hnědou, ve které si nepřipadám jako kokršpaněl.
    - Pátek, 2. února: Jsem hrozně unavená. Celý den jsem trénovala tango s místními profesionály. Jeden byl starší a vypadal směšně. Druhý byl mladší a taky vypadal směšně. Vyděsili mě, protože až do dneška jsem si myslela, že mi tango docela jde. Ten starší se mnou měl trpělivost, ale mladší se chtěl vytáhnout a navíc to přehnal s kolínskou. Zítra přijede Antonio Banderas. Bulvární tisk se určitě těší na to, jak o něm budu soutěžit s jeho přítelkyní. To je naprosto absurdní. Nikdy bych nešla na rande s chlapem, který nosí kovbojské boty.
    - Úterý, 6. února: Díky bohu, je to za mnou. Tisková konference je stokrát horší než návštěva u zubaře. Moje srdce bilo tak hlasitě, až jsem měla pocit, že ho všichni musí slyšet. Nakonec to nebylo tak hrozné, jak jsem čekala. Nejapné otázky přišly jenom od několika potrhle vypadajících žen, které v životě asi nepoznaly dost lásky.
    - Čtvrtek, 8. února, na návštěvě u argentinského prezidenta Carlose Menema: Prezident měl neustále po svém boku dva lidi, kteří splnili každé jeho přání dříve, než je stačil vyslovit. Vypadalo to, jako když jsou do něj až po uši zamilovaní. Přistihla jsem Menema, jak si prohlíží moji slabě prosvítající podprsenku. Pokračoval v tom celý večer a když jsem se na něj vyčítavě podívala, klidně můj pohled svýma pronikavýma očima opětoval. (...) Jídlo bylo podivně bezvýrazné, ale konverzace nikoliv. Mluvili jsme o všem, Mao Ce-tungem počínaje a mambem konče. Při loučení mě prezident políbil na obě tváře a popřál mi hodně štěstí. Domů jsme nakonec letěli helikoptérou a já se v ní navíc sama vznášela. Prezident mě okouzlil. Mohu jen doufat, že se mi podařilo totéž. (NIRO)
  • Při natáčení klipu k písni "You Must Love Me" (propagující film) byla Madonna ve čtvrtém měsíci těhotenství. (Elisebah)

Související novinky

Zemřel režisér Alan Parker

Zemřel režisér Alan Parker

31.07.2020

Po dlouhé nemoci dnes ve věku 76 let zemřel věhlasný britský režisér, scenárista a producent Alan Parker. Smutnou zprávu potvrdil Britský filmový institut. Parker začínal v 70. letech jako tvůrce… (více)

Remake Federica Felliniho!

Remake Federica Felliniho!

23.07.2007

Kdopak že si to troufnul sáhnout na jednu z největších legend světové kinematografie? Tím pohanem je Rob Marshall (režisér veleúspěšného Chicaga) a abychom byli spravedliví, tak se jedná o remake z… (více)

Reklama

Reklama