Shadyside, rok 1978. Škola končí a letní aktivity v táboře „Nightwing“ právě začínají.  Jenže v okolí se potuluje místní psychopat, který je posedlý touhou zabíjet. (JasonCZ)

Recenze (170)

darkrobyk

Tak druhá část je pro mne výrazně horší než první. Neuvěřitelně užvaněné, neustále se řeší rodinné problémy, vztahy a nevraživost dvou městeček. Napětí kolísavé, mrazivá atmosféra zůstala stát v bráně tábora. Gore velmi umírněné, těch pár záseků a hlava pryč to moc nezachránilo. Masakr dětí ve tmě je ponechán na divákově fantazii. Pátek 13. považuji v rámci slasherů za určitý kult, který podnítil vznik celé řady dalších snímků. Jasně, všechny ty krvavé tábory jsou postaveny na likvidaci nebožáků a v tom jsou zábavné. Jenže tady se prokecá času, že jsem ani nepostřehl, jak bylo zlikvidováno  tolik obětí, když byly v závěru vyrovnány v pytlích jak po skončení honitby. S nahotou se nakládá obzvláště opatrně, a tak děva, co by se kdysi předváděla, měla nyní dlouhé vlasy nalepené na prsa, aby proboha ani bradavka nevykoukla. Nesympatické postavy pomíjím, jelikož kdo má být zlikvidován, příjemný být nemusí. Jen nepatrně se těším na třetí část, která by snad mohla být lepší, ale natáčí ji stejná režisérka, tak velké naděje nechovám. Nic proti ženám, ale slashery by možná měli natáčet chlapi. Nejlepší opět hudba - Nirvana, Velvet Underground, Buzcocks, David Bowie, Blue Öyster Cult... ()

DJ_bart

Zatímco první část Netflixovského filmového eventu 'Fear street' byl atraktivním mixem slasheru a mysteriózní duchařiny, tak část druhá je nefalšovanou lidskou zabijačkou a čistokrevnou ódou žánru slasher, gore filmů, a hororového kultu Stephena Kinga. Krom toho, že 'Fear street 1978' expanduje tajemnou čarodějnickou mytologii městečka Shadyside, je oproti první části formálně vytříbenější a o několik levelů brutálnější - snímek se totiž nebojí vyobrazení explicitního násilí, jmenovitě vraždění dětí - takže rating R má zde svý unikátní opodstatnění.... Co se týká příběhu, neobvykle pečlivě budovaná expozice nás seznámí s charismatickou Saddie Sink - známou jako Max z hitovky 'Stranger Things' - v roli Ziggy (což byla perfektní volba) a její sestry Cindy hranou Emily Rudd, které jsou v podstatě klíčovým středobodem celého filmu. Děj se sice opět nevyhne klasickým žánrovým klišé, scenáristickým banalitám a předvídatelnosti – odehraje se však během pár hodin, díky čemuž má neskutečně hektický tempo a napínavý spád, který je perfektně doplněn dobovým sedmdesátkovým soundtrackem a až epochálním hudebním doprovodem, který mistrovsky využívá chorály a orchestrální muziku, čímž brilantně zintenzivňuje již tak hrůzu nahánějící divácký napětí. Posléze má pak sám divák takový srágorský schýzy, že se bojí byť si alespoň zajít na záchod, aniž by si nepomyslel, že na něj zpoza rohu vylítne zfanatizovaný Tommy se svou dřevorubnickou sekerou.... Samozřejmě, má to svý neduhy, ale upřímně: koho to sere? 'Fear street 1978' je tak ve výsledku skvělým tribute subžánru slasher, vzrušující retro podívanou a zábavnou žánrovou retro jednohubkou, která perfektně vybudovala velmi temné zázemí pro závěrečný akt. Jen je nutno dodat, že tahle jednohubka určitě není vhodná pro slabý žaludky. Kolektivní konzumace výhodou, strach z cesty na hajzl zaručen 💀 ()

Lenka.Vilka

Upřímně? Ještě lepší než jednička. Opět to klame místem, kde se děj odehrává. A tím, že doslova některé scény jsou jako opsané z Pátku třináctého. Ale jaký horor tohle nemůže říct o něčem, co už bylo před ním, že. Jenže tady se ponoříme víc do té věci s čarodějnicí. A že se už s ní snažil něco dělat. Jenom mě překvapilo, že na tom campu byl i pan šerif a nějak jsem nechápala zpětně jeho chování v prvním díle. Tam mě napadlo, že musí něco vědět, ale ne až takhle...důvěrně. Sice to bylo pro starší publikum a sekeru v záběru do hlavy dostaly jenom dospělý, ale i tak jsem byla ráda, že děti se lišily mimo kameru. A jasně, hned jak vzal do ruky sekeru, každému je jasný, že to nemůže skočit dobře. Ale jako fajn, hodně dobrý. Každý, kdo mě zná, ví, že za dvě hodiny prostě jména nepochytim. Ale "Max" byla úžasná. Začínám tu herečku mít stále raději :) **** Docela příjemné pokračování, které se mi líbilo víc jak první díl. Tedy až na ten konec. A co se v něm stalo v tom obchoďáku. To byl v až moc fantasy prvek na závěr :D ()

Gorehound

Ja ku všetkým tým hodnoteniam prihodím ešte hviezdičku. Naozaj som si nemyslel, že v skorej dobe uvidím lesny kempový slasher, ktorý v dnešnej na hlavu padnutej dobe uvidia aj, vďaka Netflixu, teenageri a 80s slashermi ľudia nezasiahnutý. Ľudstvo ešte má šancu🙂 Každopádne, sympatické postavy, určite viac ako v part 1, krásne prostredie letného tábora, vynikajúco natočené, žiadna roztrasená kamera a podobné srandičky. Killer evokujúci Jasona 2 skvelý, teda s maskou až na konci, ale dovtedy sekera odvedie svoju prácu. Potešia slasherové gory kills, nie je to  žiadna bloodbath, ale zopár výborných scén tu je a ak aj je použité CGI, tak s mierou, a tak, že si to poriadne ani nevšimnete. Hudba prekonáva sama seba, chorály v závere sú naozaj veľkolepé. Veľmi sa mi páči aj supernatural backstory, príjemne to šteklí už spomínanou Stineovskou nostalgiou. Aj piesne z konca 70s sadnú, rozhodne krok k lepšiemu. No a príbeh v závere dokáže aj prekvapiť, podobne ako v jedničke. Nečakal som to, ale toto naozaj malo ísť do kín. Nový, skvelý 80s like slasher, so sympatickou Robin zo Stranger Things, v dnešnej dobe malý veľký zázrak. Pecka! ()

D.Moore

Sice tak trochu nastavovaná kaše, která vlastně několikrát řeší totéž, co řešil první film, ale divákovi to předkládá jako novinku, nicméně i tak opět velká, krvavá i napínavá zábava. Namísto Vřískotu se (více než) pomrkává na Pátek třináctého, postavy jsou fajn, režisérka umí.... A na závěr téhle trilogie se opravdu těším. ()

• Když má Alice (Ryan Simpkins) sex na stole se svým přítelem, tak nemají spodní díl oblečení. V dalším střihu už ho ale mají. (Duoscop)