Deena se propadne do roku 1666 a odhalí pravdu o Sarah Fierové. V roce 1994 bojují její přátelé o život a budoucnost města Shadyside. (Netflix)

Recenze (150)

Morholt

Po velmi dobrém prvním a ještě lepším druhém jsem se na třetí díl fakt těšil, ale jako už tolikrát to byla chyba. Především první polovina odehrávající se v 17. století mě zklamala.  Kromě jakýs takýs dobových kulis nenabídla prakticky nic, co by nebylo v předešlých dílech, což podtrhávala skutečnost, že stejní herci hráli de facto stejné postavy. Navíc se vše opět začalo točit okolo lesbení, což by se ještě dalo překousnout, pokud by se nejednalo o jeden z nejdůležitějších motivů.  Tady z toho ta angažovanost přímo tryskala. Druhých cca 50 minut už bylo schůdnějších. Děj se vrátil do 90. let a konečně došlo na zúčtování s pekelnými mocnostmi. Částečně se vrátila nadsázka a zrychlilo se tempo, ale pořád to nebylo nic, co by mě vystřelilo z ponožek. Navíc samotný závěr byl zase nějaký divný.  Možná by stálo za to trojku přetočit. Velká škoda, ale když už nic, tak kvalitní dva díly trilogii nikdo neodpáře. 35% ()

Henry007

Třetí díl je jednoznačně nejslabší z celé trilogie. Postrádá více znepokojujících momentů a výraznější napětí. Hlavní negativum vidím zejména v tom, že je zakončujícím dílem trilogie. Proto se roku 1666 věnuje pouze v první polovině, zatímco ta druhá slouží jako zakončení celé série. První půlka až na pár výhrad dobře funguje jako dobový horor z raného novověku, ke té druhé nacházím zejména negativa. Jako ukončení série je to solidní, protože uzavírá všechny dějové linie a odpovídá na položené otázky. Bohužel ale již nepřináší sérii nic nového, chybí ji překvapení, napětí a navíc ještě neorganicky lomí film na dvě po všech stránkách odlišné části. Finále navazuje na černohumornou atmosféru prvního dílu, ale nikoliv na drásavou první polovinu tohoto filmu. Předěl mezi oběma časovými liniemi přináší až příliš velký tonální zlom a daleko lépe by fungovaly jako oddělené epizody. Každopádně Netflix lze za tento projekt pochválit. Nasadit trilogii ve třech týdnech je něco, kam by se streamování mohlo ubírat a nabízí dobrou alternativu např. k šestidílným minisériím. ()

Gorehound

Výborné ukončenie série, pekne sa to všetko zabalilo, cca vysvetlilo a ukončilo. Aj trošku menej sympatické postavy sa stali sympatickými, príbeh sa pekne preplietol a vyvrbil. Mňa to strašne bavilo, aj s tou už spomínanou kvapkou detskej nostalgie od tvorcu R.L. Stinea, a som rád, že Netflix niečo také stvoril, ak už kiná nie sú schopné prísť s niečím iným ako jumpscares festmi(česť miniatúrnym výnimkám). ()

Cappuccino

Slušný záver nenáročnej hororovej trilógie, ktorá má množstvo chýb, no napriek nim som chcel vedieť, ako to celé dopadne. Odhalenie záporáka nebolo vôbec náročné, pričom každý trochu vnímavý divák musel vidieť, že ním Sarah Fierová skrátka nebude. Objasnenie rozdielov medzi Shadyside a Sunnyvale ma však zaujalo. ()

silentname

Tak som sa konečne rozhodol túto trilógiu zakončiť. Nejako som sa k zhliadnutiu toho finále nevedel neustále dokopať a tak apríl 2022 píšem svoje hodnotenie na záver tohto Netflix projektu. Tak poďme na to. "Fear Street Part 3: 1666". Pravdou je, že na túto časť som bol asi najmenej zvedavý, lebo hoci som videl, že tvorcovia vedeli celkom schopne urobiť slashery v prvých dvoch častiach, tu som si už nebol istý, ako to dopadne. A najmä to pôsobilo ako celkom veľký skok a vôbec som nemal šajnu, ako to chcú v tomto období zakončiť. Nuž, dopadlo to oveľa lepšie než som čakal, no súčasne je toto moja najmenej obľúbená časť zo série. Na druhú stranu sa tomuto filmu dať udalostiam z predošlých dvoch filmov ešte trošku väčšiu dávku emócií a uvedomil som si, že niektorých postáv mi ku koncu bolo ešte viac ľúto, než keď som videl prvé dve časti. To je celkom úspech. Dokonca si myslím, že niektoré momentky v tejto časti boli dosť dobré. No treba rozlišovať prvú polovicu filmu a druhú polovicu filmu. A preto to poviem hneď teraz. Najväčší problém tohto filmu je, že nám prináša 2 hodinové filmy skombinované dokopy. Toto nám ale marketing nehovoril. Ten tvrdil, že budeme mať 3 filmy z rozličných časových období. A v tejto epizóde to splnil doslov a len napoly. Potom sa totiž presunieme do "Fear Street 4: 1994 - Part 2". Takže v momente kedy to začína byť celkom zaujímavé sa karty vyložia na stôl a udalosti z roku 1666 končia. No aby som bol fér, tak druhá polovica ma bavila oveľa viac ako prvá. V prvej polovici mi veľmi vadilo, že veľké množstvo postáv hrajú tí istí herci, konflikty sú rovnaké, dôvody sú rovnaké a v závere nám už je úplne jasné ako sa veci udiali a čo sa vlastne stalo. A aj kto za tým je. No ku kreditu filmu nečakáme na to, aby nám to film potvrdil žiadnu polhodinu, ale minimálne túto kartu ukáže pár minút po tom ako to pochopíme. A dá to trošku aj nejaké paralely s minulými časťami. To je dobré. Záver prvej polovice je spravený solídne a má to aj celkom atmosféru. A povedal by som, že časť v kostole je spracovaná skvele. Toto sa podarilo nadmieru. Oceňujem. No rozzúrené davy, obviňovanie z čarodejníctva, nadržaní samci a všetko toto okolo... toto ma nebavilo sledovať. Je to staré a v ničom zaujímavé. Prejdime teraz k druhej polke filmu. Tu som bol zaujatý viac. Tým pochopením, a najmä faktom, že opäť sa tu objavia starí známi zabijaci a nejaké rozuzlenie toho všetkého. Dokonca by som povedal, že to zakončenie je uspokojivé. A stálo za to ho vidieť. Nedočkáme sa síce ničoho, čo by som povedal, že by prekonalo momentky minulých filmov (až na jeden moment, ktorý nebudem spoilovať... no pre tých čo videli poviem, že to začína slovami, aby sa vylepšil plán A. To, k čomu to vyústi, je pre mňa asi highlight filmu, lebo nikdy som nič také vo filme asi nevidel... a stálo to za to vidieť. Nechcem ale hovoriť viac k tejto polovici, lebo dokopy v traileroch neuvidíte nič. Takže sa nechajte prekvapiť. Jediné čo dodám ešte je, že možno nie je s "Fear Street" úplný koniec. Ak ste film hneď nevypli, je tu ešte v závere jedna scénka, ktorá indikuje, že možno začne niečo nové. Nechám sa prekvapiť. Každopádne som rád, že som túto filmovú sériu dopozeral. Aj keď to nesplnilo úplne moje očakávania. Hodnotenie: C+ () (méně) (více)

• Deena (Kiana Madeira) používá ve filmu knihy přilepené lepící páskou k hrudi jako ochranu proti pořezání. Všechny knihy jsou od spisovatele R.L. Stinea – autora knižní předlohy „Fear Street“. (Wade Wright)
  • Když vyjde Thomas (McCabe Slye) na začátku filmu z dřevěné boudy, tak za sebou zavře dveře. Později ale budou otevřené. (Duoscop)