Režie:
William Brent BellKamera:
Karl Walter LindenlaubHudba:
Brett DetarHrají:
Rupert Friend, Brian Cox, Madeline Brewer, Mamie Gummer, Violet McGraw, Eric T. Miller, Simon Quarterman, Manny Perez, Troy James, Lorrie Odom, Chelsea DeboVOD (2)
Obsahy(1)
Osmiletá Jenny (Violet McGraw) se neustále vyrovnává s hádkami svých rodičů Maggie (Mamie Gummer) a Jeffem (Rupert Friend). Uniká proto do vymyšleného světa se svými loutkami. Když její matka tragicky zemře, snaží se Jeff začít znovu a lépe. Do života jim vstupuje i chůva Jenny, která s nimi tráví více času. Po smrti Maggie se ale v dome děje něco nadpřirozeného. Loutky ožívají, po domě se objevují děsivé stíny a přízraky a Jenny je jediná osoba, která je vidí. (Streeper)
(více)Videa (1)
Recenze (29)
Zdaleka ne tak špatné, jak jsem očekával. Zprvu sice scény nebyly příliš strašidelné a neřekl bych že by nějak zvlášť nefungovaly, ale postupně se vypracovávaly a byly čím dál nápaditější až mne ke konci mrazilo jak byly děsivé. Dílo si tak bylo schopno držet moji plnou pozornost a se zápletkou byl doopravdy moc spokojený (i když jsem tak trochu něco podobného očekával). PS: Měl si tu zrzku radši vzít, přes to všechno co udělala, byla pořád sympatičtější než jeho žena. ()
To si tak z Wishe objednáte duchařský horor s Orlando Blůmem a přijde vám pak tohle. U recenzí strašidelných filmů z posledních tak dvaceti let bych si vystačil se šablonou, kterou bych mohl k drtivé většině z nich jen kopírovat znovu a znovu. Takže: dokud nevíte, co je zlo a nevidíte ho, atmosféra strachu funguje docela dobře. Jakmile se bubáci objeví, přestává to fungovat. Spolu s odhalováním logiky na bubákově straně navíc přestávají věci mnohdy dost dávat smysl. Ano, to všechno platí i tady. Třeba tady umělec říká, že začal malovat strašidelné postavy před mnoha lety, aniž by si jejich tvorbu pamatoval. To ale s konstrukcí děje poněkud koliduje. Naše bych toho víc, ale nechce se mi tomu věnovat moc času. V rámci moderních hororů je tohle takový mírný podprůměr a tomu i místní hodnocení vcelku odpovídá. ()
Já bych se odvážil říct, že William Brent Bell prostě není dobrý režisér. Už toho má za sebou celkem dost, a až na jednu lehce světlou výjimku (The Boy, 2016) je to bída s nouzí. Vlastně moc nerozumím, kdo mu stále dává peníze, že zvládá dál točit filmy, na kterých je minimálně vidět, že nebyly úplně nejlacinější (v rámci žánru). Separation je další přírůstek do rozvětvené rodiny žánrovek s děckem, domem a nadpřirozenou entitou, a nepřináší vůbec nic nového nebo zajímavého. A natočen je tak matně a nepůsobivě, že ani to klišé si nejde užít. V závěru pak Bellovi evidentně ty finance přecijen došly, takže film najednou vypadá skoro jak stará videohra. Nebrat. ()
Keďže je úvodná „nehoda“ natočená tak, ako je (t.j. bez brzdenia a odhalenia šoférovej totožnosti), každému divákovi bude jasné, že sa naňho na konci chystá šokujúca habaďúra. Čo je, aj nie je pravda. Áno, twist tam je, ale šokujúci je asi ako informácia, že po noci príde ráno. Od začiatku mi bolo jasné, že to bolo takto. Stále som nevedel spustiť zrak z ústredného hrdinu. Je to Orlando Bloom? Nie je to Orlando Bloom? Je to bratranec Orlanda Blooma? Nie je, ale z istých uhlov sa na Legolasa Ruper Friend (ktorý to zároveň produkoval) slušne podobá. Zrak som nevedel spustiť ani z Briana Coxa, ktorý je tradične charizmatický a neústupčivý, ale má len vedľajšiu postavu. Čo sa strašenia týka, je to klišé a občas to kazia nie príliš dobré triky, ale aj tak sa režisérovi Williamovi Brentovi Bellovi (Diabol v tele, Wer, Chlapec 1 + 2) podarilo dať dokopy pár slušne nepríjemných momentov (pokec s mamou na rímse alebo „skladačkový Joker“). ()
Tak toto bola veľmi slabá rozprávočka, ktorá nemohla nielen vystrašiť, ale ani zaujať. Na začiatok, je to veľmi predvídateľne. Hneď od začiatku som vedel kam toto speje a aký zvrat si pre nás režisér pripravil. Ale mínusov je oveľa viac. Skoro všetko bolo prebrané s iných filmov a tak klišé bolo celkom všade. Herci to tiež nezachránili, okrem Briana Coxa, ten vždy hrá štandardne dobre. Po remeselnej stránke mal moju dôveru, ale po trikovej nie. Tam to bola celková blamáž, lebo sa začal hrať nato načo vonkoncom nemal a to, že chcel kopírovať podobne ladený film Mama. Lenže na to by musel mat režisér viac talentu a aj viac peňazí. Títo bubáci boli viac na smiech ako na vystrašenie. Je to za slabé 2*. ()
Reklama