Epizody(7)

Komik v krizi prokáže laskavost ženě, která na tom není zrovna nejlíp. Ta se do něj ale úplně zblázní a převrátí oběma život vzhůru nohama. (Netflix)

Recenze (107)

mzss1

[80%] Náhodně jsem si tuto minisérii na netflixu pustil a jak to na mě celé ve finále zapůsobilo! Bylo to silné, smutné, reálné i když některými absurdními scény přehnané, místy i trochu humorné. Téma LGBTQ+ je tu požehnaně, takže to může kdekoho odradit. Sám tohle moc nevyhledávám, ale zde mě to tolik neiritovalo. Ústřední dvojka Sobík a Martha - oba narušení ... Nicméně to zahráli skvěle! Shlédl jsem to během jednoho dne, stále mě to hnalo dál a dál. To Sobíkovo přiznání před diváky bylo dech beroucí. Jen finální epizoda mě v jedné scéně trochu překvapila. Něco bych ještě doladil, respektive bych přidal 2-3 díly, jinak mě to bavilo dost. ()

Pajky3

Původně jsem neměl v plánu se na tenhle seriál ani dívat, ale se z něj stal takový hit, tak bylo docela těžké se mu vyhnout a vlastně jsem chtěl vědět, co je na něj tak poutavého. Předně je třeba říct, že na sledování je to docela náročné. Hlavní zásluhu na tom má fakt, že hlavní postava je těžce oblíbitelná a dělá jedno divné rozhodnutí za druhým. Víc asi nejde ani moc říkat, ale zná se mi, že jen málokdo by to nechal zajít tak daleko, jako právě on.  Tím však rozhodně nechci snižovat to, že když se někdo dostane do podobné situace, že to není stresující a psychiku člověka to nerozhodí. Je to těžce představitelné a o to horší je, že se to vážně děje. ()

rikitiki

Žádný barman, který uvidí tenhle miniseroš, už nikdy nikomu zdarma nenalije. Dva zoufalci se patologicky deptají a zároveň se od sebe nemohou odpoutat. Zatímco postava Marty je dost zastřená a můžeme se jen domýšlet, co k jejímu chování vedlo (vzhled - jasně, ale bylo to opravdu jen tohle?), charakter Sobíka a události, které ho formovaly,  se odhalí víc. Postupně sloupává vrstvy a divák ho chvílemi lituje a chvílemi nesnáší. Ze zpočátku sympatického lúzra se vyklube chlapík s dost temnými zákoutími duše, ale fajn je, že to nikdy není černobílé a my zjišťujeme, že více než na příběh o stalkingu se díváme na povahovou studii. Seriál obsahuje i humor (na hraně trapnosti či morbidnosti), ale převažuje smutek a deprese. SHRNUTÍ: Ne každý Sobík přiveze Vánoce. ()

Chrustyn

Intimní zpověď Richarda Gadda, zabalená do nenápadného seriálu, který klame tělem. Seriál, který zpočátku může působit krotce, aby se v polovině zlomil do drsného dramatu o sexuálním násilí, vyniká skvělými herci a chytře napsaným scénářem, který by působil úderněji v mírně sestříhané podobě. Přesto je Sobík překvapení, které dokáže tnout do živého. ()

JimDeNiro

Bože, ten Donny byl ale kokot. Chlapec si mohl za spoustu věcí sám. Já nikdy na Netflix nebyl. Razím teorii, že on jede na kvantitu, ale ne na kvalitu, bohužel. Co z toho, že je tam toho přehršel, myslím alespoň z jejich vlastní produkce, když to stojí totálně většinou za hovno. Tady je vidět poměrně zdařilý námět, tohle se mělo prý stát hlavnímu představiteli Donnyho Richardu Gaddovi. Tak pokud ano, a píše vše, jak se stalo, tak chlapec má v hlavě taky dobrej výprodej. Hrozně mě mrzí velká roztříštěnost příběhu, kdy minisérie skáče ze žánru do žánru. Každopádně to není čisté životopisné drama ale i thriller, psychologický film, trochu komedie, nebo spíše je to v některých scénách docela úsměvné, nevím ale, zda to tak mělo být. Jako sjel jsem to na jeden zátah, je to asi tři dny a stále mi seriál rezonuje chvílemi v hlavě, takže si to ty 4 dietní Coly zaslouží. Bylo mi nepříjemně, depresivno, perverzní, šokující, bezútěšné, ale bohužel si osobně myslím, že realita je opravdu taková, pokud se nic nestane, máte smolíka.. Kdyby s to drželo jednoho žánru, pevně, mohl to být parádní přírůstek do stalking thrilleru. Hlavní dva představitelé hrají velmi dobře, to jo. Hlavně Martha je takový mix Annie Wilkes (Misery) a zoufalé ženské. A ta transka hrála taky dobře, kupodivu...  Nebylo to špatné.. Tady se klame tělem a žánrem.... ()

Zajímavosti (3)

• Richard Gadd dostal celkovo 40 000 e-mailov, 740 príspevkov na sociálnych sieťach a 350 hodín hlasových správ od svojho skutočného stalkera. Medzi najznepokojujúcejšie detaily seriálu patrí to, že všetky e-maily, ktoré Donny dostane v šou, sú doslovnými kópiami skutočnej korešpondencie. (Tinusa14)
  • Richard Gadd si zahrál hlavní roli, napsal scénář a měl na starost i produkci. Vyobrazuje své vlastní zkušenosti se stalkingem. (Dalfor)