Režie:
Denis VilleneuveScénář:
Taylor SheridanKamera:
Roger DeakinsHudba:
Jóhann JóhannssonHrají:
Emily Blunt, Benicio Del Toro, Josh Brolin, Victor Garber, Jon Bernthal, Daniel Kaluuya, Jeffrey Donovan, Raoul Max Trujillo, Julio Cedillo, Hank Rogerson (více)Obsahy(2)
Idealistickou agentku FBI (Emily Blunt) pověří důstojník elitní vládní operační skupiny (Josh Brolin), aby v příhraniční oblasti mezi USA a Mexikem, kde neplatí žádné zákony, podpořila eskalující válku proti drogám. Tým vedený tajemným poradcem s pochybnou minulostí (Benicio Del Toro) se tajně vydává na cestu, během které je Kate nucena v zájmu přežití pochybovat o všem, v co dosud věřila. (Freeman Ent.)
(více)Videa (21)
Recenze (1 234)
Hezky to popsal monolog. Ten film má skvělou kameru, má 3 dechberoucí scény, dobrou zvukohudbu, a to je vše. Nemá dobrou výpravu, jakkoliv zajímavý příběh a celá ta zápletka s postavou Emily Blunt je na palici. Tváří se to jako krutá a drsná realita a obžaloba systému, já v tom holt viděl snad i víc prostě fikci vycucanou z prstu. Ale jsem v názoru na tenhle film dost ambivalentní a tak nějak zastávám postoje těch, kterým se to líbilo i těm, kterým vůbec ne... ()
„Kate, k této práci se musíte přihlásit dobrovolně. Tak si to dobře rozmyslete. Chcete toho být součástí?“ Ze Sicaria mám téměř stejné dojmy jako z předchozího režisérova Zmizení. Znovu jde o zatraceně kvalitní, poctivé krimi se snad ještě pečlivěji vystavěným příběhem a na druhou stranu o dost pomalejším (avšak nenudícím) tempem vyprávění, pozvolným budováním napětí, atmosférou plnou tápání a nejistoty, precizní technickou/vizuální stránkou (záběry z helikoptéry a hudba!) a výbornými hereckými výkony (Emily Blunt a hlavně Benicio Del Toro!). Ale stejně jako u Zmizení mám problém s koncem. Tentokrát ovšem nebyl důvodem záporák, nýbrž moje očekávání bombastického finále, které mi vyrazí dech, překvapí mě pointou…v Sicariovi však přišlo jen zneklidnění a já vzhledem k viděnému čekal opravdu o dost víc. Takže se cítím při hodnocení skoro až provinile, ale za mě to budou (znovu) „pouze“ silné 4*. „Hele, nic nebude tvým americkým uším dávat smysl. A budeš zpochybňovat všechno, co děláme. Ale nakonec to pochopíš.“ ()
Myslel jsem si, že svůj první letošní filmový orgasmus budu mít až s agentem jejího veličenstva, ale jak se to tak u chlapů občas stane dostavilo se předčasný vyvrcholení, protože Denis Villeneuve tady předvádí tak vyzrálou filmařinu, že i víno od Rothschilda je proti tomu amatérská záležitost. Ještě teď mně duní v hlavě "znepokojivá " hudba věštící pořádné dusno. Film trvá dvě hodiny, ale nenajdeš tam jedinou uměle vyhrocenou scénu či dialog, všechno jede těžce na real. Největší pamlsek je však práce s obrazem, letecké panoramatické záběry na mexické sloty jsou geniální, stejně tak jako přepináčka na noční vidění, ježkovi oči, já to budu muset dát asi znova, dokud je to v kinech, protože velké plátno nájemnýmu vrahovi neskutečně sluší. Od režiséra po posledního herce si tenhle film může každej ve svý filmografii zašktrnout jako svůj majstrštyk číslo 1. Emily, Benicio, Josh asi upsali svou duši ďáblu, protože jinak se jejich dokonalý herecký výkon neumím vysvětlit a Denise rovnou vystavit ve výkladní skříni a pod něj napsat "Genius režie". Kandidát na filmu roku je zkrátka na světě. ()
Dělalo mi problém se trochu líp orientovat v tom, co se sakra děje, ale to hlavní hrdince Kate taky, takže to možná k prožitku nebylo na škodu. Film bych popsala slovem "úderný." Skvělý vizuál a hudba, ta je minimalisticky hypnotická. Akce je nekompromisní a na nějaký soucity se tady fakt nehraje. Dost na mě zapůsobila celá ta poloha křehká (i kdyby třeba vycvičená) Emily Blunt versus ultra násilí a ultra hnus. A s ní se teda fakt nepářou. Kdo je absolutní boss filmu je samozřejmě ďábel Benicio Del Toro, jak už je u něj zvykem. Konec překvapivý, napínavý, ale myslím, že točit dvojku nebylo nutný. ()
Intenzivní procedurálka, jenž tahá ze všech složek ten nejlepší možný koncentrát, který v kině vtáhne audiovizuální palbou, a s odstupem několika dní nechá dozrát i šťavnaté myšlenkové pochody, důmyslně se schovávající za strohou historku o střetu mladé idealistky a protřelých pardálů protidrogového boje; takhle sešněrovaných sto procent parádní filmařiny se vidí málokdy, hned bych tomu začal házet lopatou nablýskané sošky. ()
Galerie (112)
Zajímavosti (31)
- Kameraman Roger Deakins sa pri tvorbe nechal inšpirovať knihou od fotografa Alexa Webba "Crossings: Photographs from the U.S.-Mexico Border" z roku 2003. (Real Tom Hardy)
- Když kolona aut vjíždí do Juarezu, je v záběru zpoza kolony vidět v odrazu zadní části automobilu auto s jeřábem, ze kterého se daný záběr natáčel. (poz3n)
- Plagát k filmu je takmer identický s plagátom k filmu Mars a Avril (2012), jehož režisérom je Martin Villeneuve, mladší brat Denisa Villeneuvea. (Real Tom Hardy)
Reklama