Režie:
Wes BallScénář:
Josh FriedmanKamera:
Gyula PadosHudba:
John PaesanoHrají:
Freya Allan, Owen Teague, Peter Macon, William H. Macy, Kevin Durand, Eka Darville, Sara Wiseman, Neil Sandilands, Lydia Peckham, Dichen Lachman (více)Obsahy(1)
Režisér Wes Ball přichází s čerstvým a strhujícím příběhem z Planety opic, který se odehrává několik generací v budoucnosti od vlády lidoopa Cézara. V té době jsou opice na planetě dominantním živočišným druhem a lidé musejí přežívat v úkrytech. Zatímco nový opičí tyran buduje své království, jistý mladý lidoop podniká strastiplnou cestu, během níž se musí vyrovnat s minulostí a učinit náročná rozhodnutí, která budou mít zásadní vliv na budoucnost opic i lidí. (Falcon)
(více)Videa (20)
Recenze (172)
Jako reklama trikových studií to funguje perfektně. V žádném jiném ohledu to nefunguje. Doteď netuším, jak vlastně fungoval celý ten svět, ve kterém se to odehrávalo (mnoho generací po poslední "Planetě opic"), co bylo ve kterou chvíli v sázce a co koho motivovalo dělat to, co dělal. Jestli si vzpomínáte na divnou filmovou sérii "Maze Runner", tak tu režíroval stejný člověk a je to vidět. ()
Cézar je mrtev, ale jeho odkaz přežívá - byť ve zvrácené podobě! I když jsem neviděl Válku o planetu opic, šel jsem do kina na nejnovější příspěvek z postapokalyptické opičí ságy, jelikož se jedná o čerstvý restart(?) této série. Království Planety opic je po audiovizuální stránce opět podmanivou podívanou, která stojí zejména na úžasných CGI opicích. Příběhově sice nemá film moc čím překvapit, přesto se na něj díky výše zmíněnému líbivému vizuálu a pravidelně dávkované akci velmi dobře dívalo. Zaujala mě postava bodrého Raky(ho) a též linie s chovem orlů (zde jsem si vzpomněl na ikrany z Avatara). Jsem zvědavý, jestli v následujících letech vznikne nějaké pokračování, jemuž bych se určitě nebránil. ()
Slow Cinema blockbuster je bezpochyby chvályhodný nápad. Opičia séria nebola nikdy adrenalínovou jazdou, ale Ball sa rozhodol ísť v pomalšom tempe ešte ďalej a vzhľadom na to, že až natoľko artový scenár Friedman nenapísal i keď sa snažil, dĺžku predsa len cítiť. Občas môže mať divák dojem, akoby chceli ísť pomaly v stopách Tarkovskiho. V podstate by celý film mohol slúžiť ako prológ k inému začiatku novej série, prípadne jeho prvá polovica na cestách. Nejde priamo o výčitku, len ma napadá, že sa prípadná nová trilógia mohla rozbehnúť svižnejšie. Každopádne som rád, že 95% stopáže sa odohráva v prírode a ľudí je minimum. Avšak posledné tri diely patria k špičke novodobého Hollywoodu, čo o Kráľovstve vyhlási asi málokto. I keď potešilo. 70% ()
Síce to neprekvapí, ale to vôbec nevadí. Nová Planéta opíc je tradičným príbehom, kde každý dejový zvrat, zaváhanie a charakter má svoje miesto. A je úplne jedno že niečo také sme videli v rôznych prevedeniach milión krát. Wes Ball stavil na túto tradičnosť, na uveriteľné motivácie charakterov a na skvelo využité prostredie. Podobne ako predchádzajúca trilógia sa aj tu kladie dôraz na filozofické a morálne otázky a akcia je až niekde v pozadí. A to je aj hlavný dôvod prečo to baví. Aj keď vieme, čo sa bude diať v ďalšej scéne aj ako sa budú postavy vyvíjať na pôsobivosti to filmu neuberá. A dôvod je pomerne jednoduchý. Tá štruktúra totiž funguje. Takže áno - orol je tak trošku Čechovova zbraň. A áno Mae má iné oblečenie ako ostatní divosi ( echá) a nevšimne si to okrem diváka nikto - ale je to práve o týchto detailoch vďaka ktorým ma to bavilo. Vizuálne podmanivé a myšlienkovo bohaté. A nech je prosím trilógia. Priestor tam na to je. ()
Tak predsa len ďaľšia zo ság prešla svojim vývojom, po technickej a filmárskej stránke dospela, príbehom o čosi menej. Nemohol som sa zbaviť pocitu že pocas sledovania v kine v susednom meste s kinoparťákom som sa akoby v niektorých momentoch ocitol naspäť v čase pri hraní Crysis 3, nakoniec prevláda spokojnosť a do kina sa oplatilo. Hádam Mad Max sága s Furiosou prekvapí ešte viac, za mňa spokojnosť. ()
Galerie (42)
Photo © 20th Century Studios
Zajímavosti (8)
- Opice využívajúce pozostatky lode na brehu ako obydlie je odkazom na cintorín lodí použitý ako úkryt vo filme Útek z planéty opíc (1971). (Arsenal83)
- Námetom režiséra Wesa Balla pre film bol „Apocalypto s ľudoopmi“. (Arsenal83)
- Noa má na hrudi rovnaké materské znamienko, aké mal Caesar v predchádzajúcich troch filmoch. (Arsenal83)
Reklama