Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film, ktorého hlavnou predstaviteľkou je Madruhri Dixit, sa radí medzi diela, ktoré môžeme v porovnaní s klasickou a typickou Bollywoodskou tvorbou označiť ako "iné". Je to príbeh piatich zrodení jednej ženy -  Gaji Gamini, jej piatich rôznych osudov, ktoré sú veľmi podobné. Gaja je mýtická žena opradená tajomstvom, ktorá prechádza storočiami ako idol, múza rôznych umelcov, milujú ju prostí ľudia, ale aj bohovia. Je ilúziou a posadnutosťou, vznešenou a múdrou ženou. V jednotlivých zrodeniach miluje svojho osudového muža v rôznych podobách (Shah Rukh Khan), vždy však len krátko, osudovo a nešťastne. (Andrea1717)

(více)

Recenze (3)

Andrea1717 

všechny recenze uživatele

Tento film je zvláštny samotným námetom, odkazmi na množstvo historických osobností. Je to skôr art film, aj keď je ho ťažko identifikovať. Klasiku z Bollywoodu v ňom nehľadajme. ()

Ramanam 

všechny recenze uživatele

Prvotřídní šílenost a totální úlet! Jen pro fanoušky indické kinematografie a pro lovce zvláštních a „jiných“ filmů. Zřejmě vznikl požadavek na „umělecké“ dílo a tento úkol byl svěřen někomu, kdo je až „příliš umělecký“, či spíše není tímto darem obdařen vůbec. Předtím požil dozajista nějaké psychotropní látky a začal „tvořit“. Určitě jsem si tam našel momenty, které se mi líbily moc. Byly ovšem necitelně zastíněny tím, co již ne. Z kladů uvedu například nasnímání oné „nadpozemské“ a nezhmotnělé bájné „inspirace“ pod jménem Gaja Gamini z úhlů, ze kterých ji není vidět do tváře, či si ji skrývá. Naopak v té fázi „hmotného zrodu“ se „tajemno“ vytratilo a zbylo jen nudné utrpení. Příjemná a místy výtečná hudba spojená s rovněž skvělým tancem Madhuri Dixit se nesla celým snímkem. Ovšem ten hudební doprovod nebyl po celý „příběh“ vyvážený a někde vyloženě nezapadl, či se nevyvíjel. Forma divadelního představení s klasickými kulisami, hra s barvami a detaily z indické kultury byly v pořádku, ale nic se nemá přehánět, aby z toho nevzniklo něco hodně naivního a „levného“. Vše je to takové jedno velké „pseudo“. Začátek ale nevypadal vůbec špatně, ba naopak slibně. Netrvalo však dlouho a celá podstata byla ukázana v pravé podobně. Střední část neuvěřitelně o ničem. Závěrečná část ožila na pár minut, kdy ji „prosvětlil“ SRK. Říkal jsem si, že tam mohl hrát od samého začátku a třeba by to zachránil. Ta pohoda a energie ve dvojici s Madhuri byla jasně cítit. Samotný závěr byl již posledním hřebem do rakve, ale i mým spásným vysvobozením z tohoto „megadíla“. „Intelektuální“ dialogy místy šílené, snažící se dosáhnout zřejmě „nejvyššího umění filosofického“, ale pro mě osobně jen plné prázdných slov, vět a frází. Vše podpořeno necitelným střihem. Obvykle si takových věcí nevšímám, ale zde to přímo „tahalo“ za oči. Úmorné a nic neříkající a nedávající, přitom se věcem a inspiracím, které mají opravdu hloubku a hodnotu vůbec nebráním, ba je přímo vyhledávám. Ale zde jsem nenalezl takřka nic, jen „něco“, co se tváří jako „studnice samého umění“. Jedinou zářivou hvězdou a oslnivou kometou byla bezesporu Madhuri Dixit, jinak by to celé bylo naprosto nepoživatelné. Díky dozajista patří i již zmíněnému SRK a N. Shahovi, ale jejich krátké vstupy daly jen nakrátko zapomenout na přetrvávající špatný dojem. Přiznám se, že byly momenty, kdy jsem chtěl sáhnout i ke čtyřem hvězdám, ale jen na pár minut na samém začátku. Ve střední části bylo už zcela jasné, že dvě hvězdy budou maximem. Vskutku jen pro silné nervy! ()

Reklama

Reklama