Reklama

Reklama

Epizody(10)

Obsahy(1)

Střelecký útok na brněnské střední škole dramaticky mění životy několika mladých lidí... První hraný seriál, který byl natočen pro web České televize, vypráví o hledání hranic v bolestném světě dospívání a manipulativních sociálních sítích. V deseti epizodách líčí, jak nezdařený střelecký útok navždy ovlivní životy několika studentů jedné brněnské střední školy. Co všechno změní v kolektivu, kde dosud krutá pravidla určovali kluci z florbalového mužstva a jejich obdivovatelky – dívčí parta, která sama sebe nazývá Bitchez? Dívčími hrdinkami vyprávění, které střídá perspektivy postav, jsou aktivistická Mája, jež se díky živému streamu o střeleckém útoku mění z outsiderky ve školní hvězdu, a její spolužačka Nessa, jejíž vysoký sociální kredit naopak utrpí vinou jejího nevlastního bratra – dlouhodobě šikanovaného Tondy. Z klukovských hrdinů je největší pozornost věnována traumatizovanému Lukymu, jehož bezpečný svět rozvrátí problémy s vlastní sexuální identitou, a jeho dlouholetému kamarádovi Pavlovi, jenž se po útoku stává ve florbalovém týmu přirozenou autoritou... TBH se obrací k teenagerům a jejich rodičům s citlivými tématy šikany a definování vlastní sexuální identity. Vyprávění sleduje události z různých pohledů hlavních hrdinů po dobu jednoho měsíce po střeleckém útoku. Vrací se ovšem i do doby před útokem, aby postupně vysledovalo příčiny dramatických změn v jejich životech. Postavy bezradných a manipulativních dospělých jsou záměrně ponechány stranou a do vyprávění zasahují jen okrajově. Teenagerovská optika totiž zrcadlí i selhání dospělých autorit, na které se mladiství hrdinové nemohou se svými problémy a pocity obrátit... Tvůrci přisoudili velkou roli sociálním sítím a moderním technologiím. Bez nich by byl věrohodný obraz současné generace náctiletých neúplný. Řadu informací divák získává prostřednictvím streamů a chatových konverzací. Hrdinové tráví – jako většina jejich vrstevníků – čas s mobilem v ruce. Virtuální svět je pro ně únikem anebo představuje prostředek přepjaté seberealizace. Název využívá zkratky TBH, která i v českém online slangu zastupuje frázi „to be honest“ – „upřímně“. Používá se však často právě naopak: ve chvíli, kdy chce mluvčí zamaskovat lež či upravit pravdu. V souladu s tím nesou ironické názvy i jednotlivé díly. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (68)

petikacka 

všechny recenze uživatele

Tak pro mě je to celkem zajímavý WTF. Za mých časů jsme se takhle nechovali, drželi jsme spolu a držíme dodnes a co mě dostalo nejvíc je ta šíleně sprostá mluva. Já jsem si myslela, že my jsme mluvili hodně sprostě ovšem totok se nedá překonat. Mám pocit, že dnešní puboši si vytváří problémy, které vůbec nemají. Já, kdybych se chovala tak jak zdejší protagonisti, bych dostala přes držku a letěla bych skrze celou předsíň. Jasně, není to dobrý návod jak vychovávat děti, ale toto bych já osobně doma nesnesla. Dnes viděné Krásné bytosti se můžou TBH akorát vysmát.  Fuuuuck všichni rozmazlenci světa. Pokud si nehrábnete rypákem do země, tak nevíte o čem ten život vlastně je. Za mě úsměvných 88% ()

Disk 

všechny recenze uživatele

Naprosto výjimečný projekt, který lze doporučit divákům a divačkám i mimo Česko, případně Slovensko. Jakkoli jsou jednotlivé epizody poměrně krátké a tudíž je lze sledovat kontinuálně jako celovečerní film, neznamená to, že ona podívaná je o něco snažší, spíš naopak. Režisérka a showrunnerka Lucia Kajánková (mj. bývalá programová ředitelka festivalu Mezipatra) zvolila téma, které je běžnější - bohužel - ve Spojených státech, konkrétně střelecké útoky na školách. Seriál je ale především velmi vydařeným pokusem o vhled do duší současné mladé generace mileniálů, kteří se musejí potýkají s náročnými situacemi jako (kyber)šikana, coming out, vztajové problémy atd. To vše navíc v současné době, která je dobou sociálních sítí a de facto ztráty soukromí. Režisérka pracuje s nelineárním vyprávěním, které postupně vytváří skládačku a my se postupně dovídáme o hlavních hrdinech a hrdinkách. Silné atmosférické dílo umocněné přesvědčivými výkony neokoukaných mladých lidí a přesně mířeným soundtrackem. Casting tedy oceňuji asi nejvíce, i díky použitému jazyku je TBH autentickým dílem, kde lze aktérům a aktérkám jejich postoje věřit, i když s nimi nemusíte automaticky souhlasit. A krásný nepatetický konec plný naděje. ()

Reklama

jiri.twist 

všechny recenze uživatele

Na úroveň Česka v tomto směru naprosto výborný projekt a i kvůli tomu neváhám vysolit nejvyšší známky. Nechápu některé zdejší "vědátory" s tím odpadem. Odpadem jsou sami. Tím jen posouvají Česko blíž k Ukrajině jak ke Švédsku. Nemá cenu psát romány, "zajeďte si do Brna" a zhlédněte online nebo si stáhněte ... 4x10 ()

Petra321 

všechny recenze uživatele

Netuším, ako som sa k tomuto dostala, ale neľutujem. Keďže sú epizódy naozaj kratučké, pozrela som si ich všetky naraz ako jeden film. Niektoré postavy boli naozaj nesympatické, ale v priebehu deja ukázali svoju pravú tvár a niektoré aj dôvod, prečo sa správali tak ako sa správali. Udivuje ma vzťah Lukyho a Pavla, pretože niečo takého by som od našich českých susedov nečakala, ale som úprimne rada a verím, že Slováci si v dohľadnej dobe vezmú príklad a posunú sa vpred. Jeden hlúpy žartík spôsobil naozaj veľa problémov, ale takisto pomohol v riešení iných, ktoré tu boli už dávno predtým. Je to naozaj pekný príbeh a rozhodne odporúčam jeho pozretie. Nie všetky herecké výkony sú dokonalé, ale čo čakáte od mladých ľudí? Majú šancu na zlepšenie a ja verím, že im bude poskytnutá. ()

husokachna odpad!

všechny recenze uživatele

To fakt nejde. Jeden bod za snahu, kterou zabijí tak neuvěřitelné amatérské provedení, že by to ČT měla publikovat jedině s omluvou všem poplatníkům. Opravdu neskutečný neživotný herecký výkony, že Svarta, co má dost, je životnější, neexistující dramaturgie, postavy, že by se za ně i Harlequin styděl a člověk by je nikdy nechtěl znát. Jediný, co se České televizi povedlo, je vykreslit dnešní mládež jako bezduchou bandu debilů a samolibých odporných samožerů, což jde nejvíc vidět na postavách, které mají asi být nositeli nějaké morálky (nejvíc nesympatická postava historie, aktivistka Mája, u které nevím, jestli autoři byli natolik sofistikovaní a dělají si z ní po celou stopáž seriálu prdel...vzhledem k tomu, jak na mě působil zbytek téhle spatlaniny, tomu ale nevěřím...). No masakr. Za mě jasný žánr "tak špatný, až je to dobrý". Dávám jednoho florbal homouše, o kterým asi nikdo nemá vědět, že je homouš, ale je jasnej homouš na tři kilometry daleko. A 75 % castu už by nikdy nemělo nikde hrát :-D. Edit: Tady někdo v komentářích použil slovo showrunnerka mluvíc o tvůrkyni tohoto seriálu. Tak to jsem se smíchy málem pochcal... Druhej edit: V sedmým díle mi došlo, že snaha se tentokrát necení. Je to tím, že musí žít v Brně, nebo mám opravdu věřit, že všichni mladí jsou dnes tak hnusně zlí a agresivní? Já být aktuální mládeží, podám na showrunnerku (cha) žalobu pro nactiutrhání. A ve chvíli, kdy nejšustivější postava v dějinách scenáristiky řekne KMON LUKY, DEJVID BOWIE, s přízvukem u KMON tak otřesným, že by to hůř nevystřihla ani má zesnulá babička, se ve mně údiv spojený s ironickým úsměvem proměnil v temnou nenávist a já přemýšlel, kam bych napsal oficiální stížnost. BRÁT SI V NĚČEM PODOBNÝM DO HUBY BOWIEHO?!? To jste posrali a je to osobní. ()

Galerie (31)

Reklama

Reklama