Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Španělský western v italské koprodukci, natočený podle novely amerického spisovatele Marvina Alberta. Mexický psanec José Gomez (Tomas Milian) prchá za pomoci své milenky Eden (Halina Zalewska) před spravedlností a vrací se do své vesnice. Lidé ve vsi ho považují za neprávem pronásledovaného hrdinu. Gomezovi je v patách lovec odměn Luke Chilson (Richard Wyler), kterému však nejden jen o peníze, neboť ví, že z Gomeze se stal opravdu nebezpečný zločinec. (Mariin)

(více)

Recenze (11)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Komorní špageťák odehrávající se skoro komplet na jednom zaprášeném dvorku (nápaditá kamera ho umí prodat ze stále nových úhlů), na kterém postupně houstne atmosféra. A to tak až je hustá, že by se dala krájet a i Rákosníček by se tam cítil jako doma. Dobrá žánrovka a ani o chlup více. Ono však více ani netřeba; snad jen někoho jiného za Richarda Wylera, protože jemu toho pragmatického pistolníka těžko uvěřit. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Hergot to je ale debut ! Milian poprvé ve westernu a natolik úžasný, že se až divím, že tyhle typy slizkejch padouchů nehrál stále dokola, i když pravda, z těch postav co ve westernu sehrál, a měl jsem zatím možnost vidět, nebyla žádná tak docela normální a čistého klaďase nehrál myslím nikdy. Tady s přehledem utáhl celý film, který by bez něj zapadl do šedi lepšího průměru, kterého jsou v tomhle žánru mraky. Takže hlavně za něj čtyři. ()

Reklama

Mariin 

všechny recenze uživatele

Zajímavý - spíše španělský než italský - western, jehož první půle mne téměř nadchla svým tempem, jednoduchým tahem na branku, dobrým morálním základem i výrazným (a alespoň pro mne nostalgickým) koloritem poloviny 60. let (mimochodem, film je už z roku 1966). Myšlenkové dilema se naštěstí netočí kolem politického pohledu na společnost, ale čistě od axiomů "zločin a trest", čímž se tento western blíží westernu americkému. Tomas Milian je pan herec a hrál tu jednu ze svých typických rolí bandity, který v sobě nosí střípky ztraceného člověka, jemuž bylo kdysi nějak ublíženo. Hudba byla místy velmi dobrá a pasovala k jednotlivým scénám, jindy naopak vůbec ne. Nejedná se o vynikající dílo, ale pro mne to mírný nadprůměr žánru je: přesněji 60%, tedy slabší čtyři hvězdičky. ()

Kubaso 

všechny recenze uživatele

Komorně laděný koprodukční špageťák, do něhož Španělé vnesli punc serióznosti, která Italům obvykle dělala problémy, zatímco budoucí režisér Enzo Barboni obohatil snímek typicky italskou kamerou. A v neposlední řadě jde také o westernový debut Kubánce Tomase Miliana ("Velká přestřelka" vznikla malinko později, přestože do kin šla zřejmě o něco dřív), který už tady předvedl fenomenální výkon. Zbytek herců také nebyl vůbec špatný. Ciprianiho hudební doprovod mě tentokrát nijak zvlášť neoslnil, ale špatný určitě není. Suma sumárum - doporučená četba nejen pro Milianovy fanoušky. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Eugenio Martin /Express Hruzy/ natocil vyborny western na pomery 60. rokov, kedy uz zacala westernova inflacia a tocilo sa viac ako 100 westernov rocne. Tomas Milian /Velka Prestrelka 1966, Amistad 1997, Traffic-nadvlada Gangu/ film suverenne taha, tu vystupuje v roli Jose Gomeza, prcha pred spravodlivostou ale taky Richard Wyler chce spravodlivosti ucinit zadost a je Gomezovi-Milianovi permanentne v patach. Tempo je vyborne, film ma hlavne v prvej polke tah na branku, stale sa nieco deje a neskutocne hustne atmosfera. Roku 1967 mal Milian uz za sebou genialnu Velkou prestrelku 1966 s Van Cleefom. Hudba Stelvia Ciprianiho am akurat nenadchla, chybal vyrazne taky Morricone. A ked nie Morricone, aspon sa mohli objavit Maurizio a Guido De Angelis. Co uz. Kazdopadne vyborny film a spagetak, ktory sa rozhodne oplati mat : 89 % ()

Galerie (31)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno