Režie:
Majid MajidiScénář:
Majid MajidiKamera:
Mohammad DavudiHudba:
Ahmad PezhmanObsahy(1)
Ilegálně zaměstnaný afghánský vdovec Najaf vykonává těžkou práci v Teheránu na stavbě. Když si přivodí zlomeninu nohy, je nucen za sebe jako náhradu posílat ještě nedorostlého syna Rahmata. Ten ale náročnou práci nezvládá, takže je nakonec pověřen vařením a roznášením čaje namísto fyzicky schopnějšího Lateefa. Tomu se ztráta pohodlné pozice samozřejmě nezamlouvá a proto se snaží mladému Rahmatovi práci co nejvíce znepříjemnit. Ve svém snažení však pokračuje pouze do té doby, než náhodou zjistí, že všechno není tak, jak se zdá. (Richie666)
(více)Videa (1)
Recenze (16)
Možná to přecením, ale dávám maximum. Velmi poetické, velmi citlivé, velmi reálné (pracovní podmínky na stavbách, vynášení kamenů z řeky), velmi jiné. Tím, že se jedná o iránský film o Iráncích a Afgáncích v Iránu, není doopravdy až do poslední chvíle jasné, jak příběh dopadne (jisté pouze je, že ne holywoodsky) a konec to svojí vysokou otevřeností vpodstatě potvrzuje. Domyslete si. ■ P.S. SPOILER!!! (malý spoiler) Zbírání vysypaných rajčat a podání uvázlé boty jsou nejerotičtější scény ve filmu. KONEC SPOILERU Zvláštní, ale doopravdy to působí eroticky. I díky nim dávám filmu maximální hodnocení. Jsou geniální (ale nevím, jestli tak budou působit na každého). ()
Ďalší silný film z Iránu zapadajúci do typickej škatulky tejto krajiny (v jednoduchosti je krása). Mix love story so sociálnym presahom s pôsobivými výkonmi nehercov, ktorá ľahko očarí vaše emócie. Majid Majidi (aj na ct vysielané Nebeské deti - naprostý majstrštik iránskeho kina a Farby Raja - takisto mimoriadne silný film) tentokrát o kúštik zaostáva za svojimi najlepšími filmami a hranica pôsobivosti a kýču je tentokrát viac blízko seba ako v predchádzajúcich filmoch, ale aj tak dávam mojich 3 1/2 nahor. P.s. pre tých čo videli Nebeské deti - aj tento film má krásne bežecké scény ()
Íránská kinematografie si mě získala svou-pro nás značně rozdílnou tématikou i formou zpracování, kterou velmi citlivě převádí na plátno (jako např. Želvy mohou létat nebo Barva ráje). Naprosto jiná mentalita je tu evidentní. K takovýmto filmům musí být člověk opravdu vnímavý. Tento snímek mě sice neohromil, jako již zmíněné, ale přesto si za své citlivé a leckdy i úsměvné ztvárnění jen tak tak ty 4 hvězdy zaslouží,65%. ()
Všetečný a stále zasněný sedmnáctiletý Lateef (Hossein Abedini) se stará na jedné teheránské stavbě o zásobování dělníků - většinou před Talibanem uprchnuvších Afghánců. Když je kvůli novému uprchlíku Rahmatovi (Zahra Bahrami) přesunut na těžší práce, pojme k němu nenávist, avšak brzy objeví jeho tajemství... ()
Zvláštnu atmosféru filmu vytvorí samotný obsah dotvorený pomocou snových obrazov. Režisér predstavuje situácie a emócie, ktoré americké a iné väčšie filmové štúdio dokáže poväčšine len otrepanými frázami a situáciami. Jednoduchý, ale aj spletitý príbeh lásky, postavenie utečencov a otázka peňazí vykreslená bez prekvapujúcich zvratov, veľkolepých efektov, známych hercov a veľkého rozpočtu. Mimochodom odhalenie Barana a takisto aj záver je jedným z najkrajších a najčistejších momentov. ()
Galerie (7)
Photo © Miramax Films
Reklama