Obsahy(1)
Na první pohled, zdálky a z nadhledu, je to půvabná podívaná na scenérii mořského zálivu, a až detailní záběry ukážou, že pobřeží je plné vyplavených plastových lahví. V pomalých, kontrastních statických obrazech se ubírá konceptuální dokument sledující sisyfovské úsilí dostat odpad na místo jemu vymezené. Nepatřičnost, obsažená v titulu filmu, se totiž nejviditelněji vyjevuje na obří asijské skládce, jen zdánlivě bezedné jámě určené k zahrabání všeho, co zbylo po lidech. Odpad vytváříme i na těch nejméně pravděpodobných místech, jako jsou horské vrcholy nebo mořská hladina, a naše snaha ho někam pohřbít, skrýt, zneviditelnit tak působí absurdně. (MFDF Ji.hlava)
(více)Videa (1)
Recenze (1)
"Sejde s očí, sejde z mysli." V Geyrhalterově dokumentu jde o hmotu, která jen tak nezmizí, když si zameteme před vlastním prahem, a o naše bližní, kteří zajišťují, aby nám doslova nepřerostla přes hlavu. Režisér předkládá, nač jsme si u něho zvykli: záslužné album obrazů stejně znepokojivých jako fascinujících. ()
Galerie (6)
Photo © Stadtkino Filmverleih