Reklama

Reklama

Sakura no mori no mankai no šita

  • Japonsko 桜の森の満開の下 (více)

Obsahy(1)

Zatímco dnes jsou sakury v Japonsku obdivovány a staly se jedním z klasických symbolů nastupujícího jara, před pěti sty lety měly zcela jinou pověst. Traduje se totiž, že kdo se prošel pod rozkvetlými třešněmi, zachvátilo ho šílenství. A právě v období kvetoucích sakur započal i tento příběh.

Kdesi hluboko v horách jednoho dne přepadne bandita manželský pár na cestách. Zpočátku je chce pouze oloupit, ale když spatří pod závojem ženinu líbeznou tvář, rozhodne se ji získat jen a jen pro sebe. Proto jejího manžela bez milosti zabije. V té době však ještě netuší, jak ďábelskou a zkaženou ženu si to vlastně vybral a co vše ho díky své kráse, nezkrotnosti a manipulačním schopnostem přiměje udělat. (EMIA)

(více)

Recenze (8)

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

chvílemi se to tváří jako zábavná, lehce ujetá (bradavky a usekané hlavy) záležitost o poněkud nestandardně zmagořené paničce, kterou si nebohý loupežník ukradl, manžela jejího zhynouti nechal a ji na zádech do doupěte svého odnesl, ale bohužel to tak nepůsobí po celou dobu, místy je děj až přespříliš vatovitý a pokusy o hlubší psychologii postav moc nefungují a podpantofloidní loupeživý horal po přesunu děje do města ztratí většinu své zajímavosti. Pointa je zábavná (ach, ty překrásné květy sakur..) a pár scén překvapí svou brutalitou ("Tohle? To jsou moje další ženy.." ovšem takové sťaté hlavy moc násilně nevypadají, neb působí jako něco vzešlé ze školního sochařského kroužku a dvou balení béžové plastelíny), nakonec je to spíš průměrná záležitost, na které je nejzajímavější to, jak se změnil vztah japonců ku sakurám od bázně a strachu na symbol romantiky, je-li to ovšem pravda. "Člověka bez rozpaků sprovodíš ze světa, ale květů se bojíš?" ()

strougy 

všechny recenze uživatele

Povedená děsivá historka, jenž i přes svůj vizuální půvab či vydařené závěrečné znejistění diváka nejednoznačnou pointou vzhledem k přepálené stopáži a určité nevyužitosti témat, jaké se v ději čas od času vynoří, nevyzní až tak působivě, jak by mohla. Kdyby se víc rozvinuly naznačené vztahy mezi dominancí/submisivitou či civilizovaností/barbarstvím, tak by se mohlo jednat o ještě zajímavější podívanou nesázející jednoduše pouze na bizardnost vztahu, jaký se mezi hlavními postavami vybudoval. Silné 3*. ()

Reklama

Jíha 

všechny recenze uživatele

Loupežník z hor si z práce domů přivede za ženu krasavici, které zavraždil manžela. Ukáže se, že krasavice je mimořádně malebný a vrtošivý sociopat. --- MILD SPOILERS AHEAD --- To je k vidění začátkem filmu, který je ovšem barvitý až oči přecházejí. Hrdina filmu také není zrovna společenský typ, takže mu ženiny rozmary příliš nevadí a tak následují různé peripetie při jejich upokojování. Život ve starém Japonsku, krásná příroda, všechno tak trochu ve snu, a nakonec ty květy sakur a nádherný závěr. Takové to asi je, když se člověk zblázní. 80 % ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Dávno pradávno žil v hlubokých japonských lesích loupeživý polo-samuraj, jenž si jednoho jarního dne utrhne nádherný květ, pod kterým se ovšem skrývá velké zlo. Z vládce všeho, co je kolem něj, včetně mlhy a mraků, se nedobrovolně stává sekáč hlav měšťanů, neb rozmařilost žen se táhne staletími a občas dosahuje bizarně zvrácených rozměrů. Láska ve starých pověstech přenáší i hory, ty jsou zde ovšem pokryté rozkvetlými sakurami. A přesto, že se jim lovec, dobře znající neblahou legendu, celý život vyhýbal, sílu lásky své jednou zkusit musí. Teprve tam pozná pravou tvář své vyvolené. Excelentní režie i hudba a bezchybná dobová atmosféra ve skvěle odvyprávěném, tajemně smyslném příběhu. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Čím víc těchto klasických japonských a jiných výchoasijských filmů vycházejících z jejich národních tradic, legend či pověstí vidím, tím si na tu odlišnou mentalitu a osobitý historický, často až bájný svět začínám i zvykat. Tuhle Sakuru jsem před rokem vypl do 20ti minut s nezájmem, dnes mi svým neotřele zpracovaným příběhem staré pověsti celkem sedla. Námět o tom, jak samurajský lupič zabije cizince, aby mohl získat jeho krásnou ženu, zatímco z oné ženy se rázem vyklube manipulátorka s infantilně psychopatickým projevem a děsivě bizarními sklony, mě zvláštním způsobem bavilo sledovat a také je vidět, že vývoj děje a gradování motivů drželi tvůrci pevně pod rukama. Upoutalo mě barevné provedení s nevšední atmosférou exotického města v historických časech, specifické a jasně odlišitelné postavy, přírodní symbolika a napínaly mě i akční scény loupežné party proti Sekači hlav. Na cestě k vyššímu hodnocení mi překáží jen dvě věci: perverzní styk ženy s čerstvě useknutou hlavou byl už scénou, kdy jsem si řekl, že tohle jsem snad vidět raději nepotřeboval. :o) A pak samotný závěr, v němž jsem sice pochopil, že se projevila tradovaná síla sadu rozkvětlých sakurí vyvolávajících šílenství, ale v tom mysteriózním provedení s několika náhlými zvraty po sobě jsem zakončení osudu hlavních postav ani příčinu některých fantaskních zvratů příliš nepobral (ono poslední „zmizení z obrazu“ už vůbec). [70%] ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama