Reklama

Reklama

Cirkus

TV spot

VOD (1)

Obsahy(1)

Hrdinou příběhu je bez práce a peněz stále hladový Tulák, kterého právě pronásleduje policie, neboť jej považuje za kapesního zloděje. Při honičce je zahnán do manéže cirkusu. Svými komickými pády i jednáním nešiky probudí v divácích tolik bouřlivého smíchu a nadšení, že se jej ředitel cirkusu rozhodne zaměstnat jako klauna. Později se hodlá stát skutečným umělcem a získat lásku přitažlivé krasojezdkyně… Do příběhu plného humoru i sentimentu přimíchal scenárista, režisér a herec Charlie Chaplin také trochu ze smutné a bolestné reality života chudých lidí, současně ukazuje, jak obtížné je diváky v manéži zaujmout. Vedle obdivuhodné choreografie tento snímek i dnes může zaujmout gagy, klaunskou komikou a mistrovským ztvárněním Tuláka. V roce 1928 Charlie Chaplin za Cirkus získal Oscara, v podobě Zvláštní ceny udělené současně za scénář, herecký výkon a produkci filmu. Film byl původně natočen beze zvuku, také k němu později byla dodána hudba, kterou napsal Charlie Chaplin. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (106)

nascendi 

všechny recenze uživatele

Cirkus do dnešného dňa patril medzi tých pár filmov Charlieho Chaplina, ktoré som doteraz nevidel. Charlie potvrdil, že mu prostredie cirkusu svedčí a dokáže v ňom vďaka svojmu talentu a invencii nájsť množstvo príležitostí na rozohratie skvelých komických situácií. Pri jeho sledovaní som si uvedomil, že rozdiel medzi ním a Mr. Beanom spočíva v tom, že aj keď obaja začínali s kratšími dramatickými útvarmi, Charlie v celovečerných filmoch dokázal citlivo prepojiť grotesku s melodrámou a zožať ešte väčšie úspechy tam, kde Rowan Atkinson zažil postupný pád. Vlastne sa tomu ani nečudujem. Charlie bol komikom, aký sa rodí raz za storočie, a pre ďalšieho už niet miesta. Štyri hviezdičky dávam preto, že film bol sledom výborne zahraných vtipných výstupov, ale chýbala mi jednotiaca myšlienka, ktorá by spájala dej do jedného celku. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Doslova smršť ztřeštěných akrobatických kousků tuláka Charlieho v nejlepší formě. Gag střídá gag v kadenci až přechází zrak a příjemné rozuzlení milostného trojúhelníku rovněž potěší.  Nenáročná fraška z cirkusového prostředí s jediným cílem, tedy pobavit svého diváka. Čím hlouběji se nořím do tulákovy duše, tím víc zjišťuju, jak výjimečný a skvělý to byl nejen komik, ale zejména člověk. Čtyři přemety na laně.. ()

Reklama

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Krása. Chaplin prostě ví která bije, chápe jak funguje lidské (a asi i to zvířecí) srdce a bez toho aby zbytečně tlačil na pilu, jemně, pomocí úsměvu a nesobeckých gest setřásá ze svého diváka brnění cynismu aby jej pak jako šaman stříbrného plátna mohl léčit od všech těch parazitů pesimismu a bujení úzkostí... Navíc(jako bonus) zde je -asi více než jindy- zjevné to jeho (do očí bijící) mistrovství v práci s tělem. Perfektní kontrola každého pohybu, s naprostou suverenitou a lehkostí podané i složité choreografie a evidentní jistota ve vědomí toho jak bude každá jednotlivá, scéna, póza či gesto vypadat ve výsledku na plátně. Bezkonkurenční. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Ano, je to zábavné, vtipné a docela dobře udělané. A pro mnohé zřejmě stále atraktivní. Myslím, že cílová skupina je ještě stále velká, nebo jich je víc. Jenou z nich by mohla být skupina "vnuků od 3 do 8 let", kteří dali filmu přednost před českým písařským seriálem s Horníčkem a Sovákem. Nicméně ani o něj nepřišli. Výkresy s bouvardovskou a petuchetovskou tématikou, které byly součásti dohody, dopadly v pastelu docela dobře. A také jejich reakce na tento film byly pro mě mnohem zábavnější než to, co se v něm odehrávalo. ()

joker.george 

všechny recenze uživatele

Moje první ,,opravdové'' setkání s Charlesem Chaplinem. A bylo to seznámení zdařilé. Úžasné, jak dokázal skloubit humorné scény s dramatickými a vážnými. Pronásledování na začátku nemělo chybu, bylo neskutečně zábavné, až mi u toho tekly slzy (archa), u prostřední části v cirkuse jsem tolik nežasl, ale ,,pouze'' jsem se bavil. Konec byl překvapivý a dojemný. Hudební motiv byl vybrán dobře, ale uškodilo mu, že se neustále opakoval. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (12)

  • 28. 9. 1926 pohltil Chaplinové štúdio požiar a zničil scénu a kulisy cirkusu. Charlie Chaplin nemohol pokračovať v natáčaní cirkusových scén a tak začal pracovať na novej scéne, v ktorej tulák pozve Mernu (Merna Kennedy) do reštaurácie. Trvá iba 10 minút a natáčal ju takmer šesť týždňov. Mala byť umiestnená pred scénou, v ktorej tulák spolu s dotieravými opicami chodí po lane. Nakoniec sa Chaplin rozhodol ju do filmu nezaradiť. (Diazbros)

Reklama

Reklama