Obsahy(1)
Dr. Hansen vytvořil Homuncula, a protože mu nedokázal dát dostatek citů, vydal se je umělý člověk hledat. Prochází uličkami, pozoruje lidi. Jednoho dne ho zaujme dívka Anna, kterou rodina vyhodí z domu. Ujme se jí a ona se mu svěří, že čeká dítě s bohatým baronem, který ji však odvrhl. Homunculus nevěří, že by někdo mohl být tak krutý, a zavede Annu k baronovi, kde se skryt před jeho zraky stane svědkem toho, jak muž dívku hrubě urazí a vyhodí. Další den Anně nasype do klína spoustu peněž. Její dítě nebude trpět. Ožebračil barona ve hře a všechny jeho peníze jí dal. Po čase objeví zchudlého barona mezi nejhorší spodinou a přivede ho Anně, aby jí umožnil pomstu. Dívka se však zachová zcela nečekaně a pro Homuncula nepochopitelně. (nash.)
(více)Recenze (1)
Zdá se, že od počátku kinematografie všechny bytosti vytvořené člověkem trápí totéž. Ať už jsou obdařeny nadlidskou silou či inteligencí, vždy jim chybí duše a právě po té marně touží, což je také důvodem, společně s neschpností lidí přijmout jejich odlišnost, proč se nakonec obrací proti svým stvořitelům a lidstvu. Nejinak je tomu u Homuncula, který se tentokrát snaží na osudu nešťastně zamilované dívčiny pochopit co je to vlastně ta láska. Ze všeho nejvíc však přitom připomíná cynika, který se snaží pochopit v čem je kouzlo předválečných Harlekýnek. Příběh je úsměvně naivní, filmu však nechybí ani několik překvapivě působivých obrazů a scén. Výjimečný je navíc technickým zpracováním. Narozdíl od většiny filmů té doby totiž pohyby herců nepůsobí trhaně a zrychleně, čehož bylo dosaženo tím, že se každý druhý snímek kopíroval dvakrát, čímž byl vyvolán dojem plynulého, občas dokonce až zpomaleného pohybu. ()