Režie:
Kazuaki KirijaScénář:
Kazuaki KirijaHudba:
Širó SagisuHrají:
Júsuke Iseja, Kumiko Asó, Akira Terao, Susumu Teradžima, Džun Kaname, Hirojuki Mijasako, Kanako Higuči, Tacuja Mihaši, Tecudži Tamajama, Fumijo Kohinata (více)Obsahy(1)
Ve válkou proti Evropě zpustošeném post-apokalyptickém společenství budoucnosti zvaném Eurasie je planeta zdevastována účinkem nukleárních, biologických a chemických zbraní. Genetik Dr. Azuma (Akira Terao), který je sponzorován protřelou korporací, vyvine techniku zvanou "neo-buňka", schopnou regenerace těla lidské bytosti. Při snaze oživit svého syna, jenž padl při posledních bojích, nastane nečekaná nehoda v laboratoři, která ho nejen oživí ale navíc z něj udělá bájného bojovníka CASSHERN. Mezitím je na výrobní lince vytvářena nová rasa mutantů zvaných Neo-lidé, kteří se po krátké době rozhodnou vyhladit lidskou rasu a vybudovat svůj nový vlastní svět. Otázkou tak zůstává, ke které straně se CASSHERN rozhodne přidat. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (224)
Neskutečná japonská filosoficko-akčně pojatá řežba z daleké budoucnosti. Fantasy film, který velmi připomíná japonské videohry typu Final Fantasy a podobně. Živí herci se zde pohybují v dokonale nakresleném a vizuálně propracovaném světě, podobně jako v 300. Ovšem tady šli Japonci trochu jiným směrem a použili mnohem komixovější, ale také propracovanější, techniky, kdy chvílemi jen člověk žasne před vizuální stránkou, světy, které žijí vlastním životem. V tom celém je zasazen souboj více stran, z nichž žádná není úplný tyran a žádná ani úplná oběť, přesně jak jsme z mnoha japonských filmů zvyklí. Jasně definovaný hrdina filmu zde není. Akční scény nejdou slovy popsat, někdy to člověku připadne už trochu moc a má dojem, že se dívá na kreslený komix, ale přesto je to úžasné. Toto japonské akční fantasy drama všem doporučuji, zejména shlédnout na kvalitní LCD/plasmě či dataprojektoru. ()
Tsunami originality a audiovizuální hodokvas. Ovšem té originality je tolik až je to přeplácané, že i dort Pejska a Kočičky je proti tomu pochoutka z minima ingrediencí. I to nápadité vizuálno se přejí rychleji než višně v čokoládě a tak ani zajímavé dílčí myšlenky (popřípadě celé pasáže) nedokázaly udržet pozornost po celou přestřelenou stopáž. Dlouho jsem byl z celého pojetí na vážkách, zda je to mysleno vážně či ne. Jasno jsem měl až po monologu hlavního záporáka o nenávisti. Něco tak strašného nejde vymyslet, natož zrealizovat. Tady to tvůrci dokázali a vzniklo snad vůbec to nejhorší co jsem ve filmu kdy slyšel. Tím hůř, že je to myšleno vážně. Navíc Kiriya musí bezmezně milovat Čapkovu tvorbu, protože jsou zde narvané fragmenty z Bílé nemoci, Matky, RUR, Války s mloky, Krakatitu i Továrny na Absolutno. A přitom nic z toho. Jen zmatek nad zmatek. Méně je někdy více. O Casshernu to platí tolikrát, kolik je v něm změn stylu. ()
Uff.. Tak tohle bylo z mého hlediska zatím největší a zároveň nejhorší japonská šílenost! Dosti chválený zde vizuál mi přišel otřesný ! Film vypadá jako videohra, kterou jsem hrával před 10 lety tuším s názvem Kontra.. Samý levný digitál, počítačové efekty.. Vše působí staře, omšele.. GRR ještě teď mě štípou a pálí oči z toho vizuálu.. Tohle mě bohužél minulo obrovským obloukém.. 141 MINUT UTRPENÍ! Dávám 2* za originalitu a že jsem to úspěšně dokoukal do konce bez jakékoli újmy na zdraví. ()
Niečo nepredstaviteľne pomotané, bez ladu a skladu, bez myšlienky, bez deja, s idiotskými zábermi a s hereckými výkonmi na úrovni dedinského ochotníckeho divadla. Nebudem vás od toho odhovárať, ale keď budete mať nutkanie po desiatich minútach odísť od filmu, poslúchnite svoju intuíciu a netrýznite ho ďalšie dve hodiny ... 1 * ()
Film mě bohužel vůbec neuchvátil, vizuálně je to sice pěkné a snaží se to diváka zatáhnout do děje a působit na jeho pocity, ale děj je velmi rozvláčný a plný fleshbacků ve kterých jsem se po chvilce strácel. Navíc těch 140 minut bylo strašně moc, film by byl lepší kdyby měl o půlhodinku méně. Tato stopáž byla až moc dlouhá. Víc jak 2* nemůžu dát. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (6)
- Překlad německého textu nacházejícího se nad průchodem do domu doktora Kozuki (Fumiyo Kohinata), zní: "Na památku mé zesnulé ženy". (Conspi)
- Stejně jako byl režisér, dle vlastních slov, při tvorbě vizuálního konceptu snímku ovlivněn Shakespearovým Hamletem, dle vlastních slov mu stejně dobře posloužila i ruská avantgarda. To je etapa ve vývoji moderního umění, které je poslední vývojovou fází novodobého umění. (Conspi)
- Titulní skladba "Dareka no Negai ga Kanau Koro" byla napsána a odzpívána bývalou režisérovou manželkou Hikaru Utada. (Conspi)
Reklama