Reklama

Reklama

Obsahy(1)

James Cagney a Humphrey Bogart hrají v drsném příběhu o gangsterovi, kterému změní život setkání s velmi zvláštními dětmi. (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (60)

pepo 

všechny recenze uživatele

Čakal som drsnú (v rámci dobových možností) gansterku v štýle Roaring Twenties a dostal som vynikajúcu drámu s nadčasovou myšlienkou. Cagney a Bogart sa pre podobné role narodili ale najväčší dojem zanechal Pat O´Brian ako "anjel strážny" všetkých pomýlených detí. Rozbieha sa to pomerne pomaly ale postupne je to všetko vygradované k fantastickému záveru.Krásny príklad toho ako je pre film dôležitý dobrý a silný príbeh. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Angels with dirty faces je film, ktorý som pozeral s otcom, keď som mal nejakých 14 rokov. Otec bol jeho fanúšikom, mal rád podobné drsné chlapské filmy ako napríklad On the waterfront. Odvtedy som ho už nevidel, ale mám v živej pamäti onú veľmi silnú pointu, ktorá dodá filmu rozmer navyše. Niekedy vám takéto silné filmové momenty z vašej mladosti utkvú v pamäti viac, ako niečo, čo ste videli minulý týždeň. VIDENÉ ZNOVA 11/23: Som príjemne prekvapený, že opätovné pozretie tohto filmu neprinieslo iba nostalgické spomienky, ani ich neruinuje, ako sa častokrát stáva, ale naopak ako vyzretejší divák ma Angels with Dirty Faces obohatilo určite viac ako pred mnohými rokmi. Záver je neopakovateľný, ale tých skvelých momentov je tu celá rada. ()

Reklama

Mol 

všechny recenze uživatele

Další Jamesova role drsného gangstera. Přesně tak jak říkal Marlon Brando. Všechny tyhle herecký esa hrají stále stejné role, ale mě to vůbec nevadí. Ba naopak se mi to u Cagneyho a Bogarta líbí. Cagneyho Rocky Sullivan je stále napjatý s chutí dát někomu přes držku a parta mladejch hejsků mu skvěle sekunduje. Film ale naprosto rozbíjí závěr, kdy přijde na řadu kdo jiný než ten protivný chlápek bůh. ()

LeoH 

všechny recenze uživatele

Je to paradox, ale nebýt rostoucího vlivu katolické Legie slušnosti na návštěvnost kin a následně v roce 1934 zpřísněného Haysova kodexu, jehož absurdní kritéria pak svazovala americkým filmařům ruce až do pozdních 60. let, kdo ví, kdy by se gangsterský žánr vymanil ze zavedeného schématu jednoduchoučkých vyprávěnek o vzestupu a pádu nějakého toho více či méně sympatického gaunera, těžících čistě z divácké fascinace zločinem, a posunul se k něčemu zajímavějšímu. V Hříšných andělích sice Cagney absolvuje obligátní tvrďácký oblouk „rošťárny chudého kluka – učednická léta – ovládnutí podsvětí – život v luxusu – zrada – bídná smrt“ (to opravdu není spoiler, tyhle filmy prostě jinak nekončí) se všemi mafiánskými atrakcemi kolem a mohlo by se zdát, že O'Brien jako jeho slušňácký kamarád je tu jenom jako kouřová clona pro cenzory a že závěrečné vyústění je jen naivní úlitba požadavkům kodexu, to důležité se ale odehrává napůl mezi řádky, už od prologu (kluka s pomalejšíma nohama při lumpárně chytí, zavřou a „nápravný“ systém z něj udělá nebezpečného recidivistu, rychlejší stihne utéct a vyroste z něj bojovník proti zločinu – to je jednak pro mravokárce pořádně kontroverzní sousto na úvod a jednak málem filosofická úvaha o drobnostech určujících běh života), přes různé konfrontace obou hrdinů (kněz si získává jistý respekt „svých“ kluků teprve prostřednictvím jejich idolu a svého kamaráda gangstera, ví, že bude vždycky tahat za kratší konec, na několika místech doslova žadoní o jeho podporu, když se ho zrovna nepokouší obrátit na cestu pravou nebo mu nejde po krku), přes důležitou roli médií a manipulace s nimi, až po nejednoznačný konec: Zlomil se Rocky doopravdy, nebo ne? A jestli ne, co pro něj bylo nakonec důležitější než hýčkaná fasáda chlapské cti? Šlo o poslední službu příteli, s kterým nesouhlasil, nebo o gesto, kterým mu dal za pravdu? A nejde pak vlastně o scénu ospravedlnění a vykoupení darebáka, něco (další paradox) v předkodexových gangsterkách naprosto nemyslitelného? Cagney k tomu řekl jen: „Snažil jsem se to zahrát tak, aby si to mohl každý přebrat po svém.“ A to je další věc – ti chlapi hrají jako nikdy předtím, najednou mají co, postavy jsou složitější a hlubší a nejde přitom o romantizující žánrové psychologizování pozdějších let, ale o snahu říct (a protlačit cenzurou a ještě přitom naplnit kasy) cosi ne úplně triviálního a ne úplně pohodlného o „dobru a zlu“ v reálném světě a v reálných lidech. Jistá porce naivity a idealizace v tom samozřejmě pořád zůstává, nad hodnocením jsem dlouho váhal, ale když ono to mezi zábavností, sdělením a svého druhu sebereflexí balancuje tak dovedně, že to opravdu zastiňuje všechny mně známé předchůdce a většinu následovníků. ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Perfektní krimi drama se sympatickou hlavní trojicí Cagney, Bogart, O'Brien. Tato gangsterka je prosycena dobrou atmosférou, poutavým dějem a příjemnou hudbou. Na střílení sice dojde až ke konci snímku, ale to vůbec nevadí. Hodnotu filmu zvyšuje zejména jeho závěrečná pasáž, která má určitý přesah ohledně uctívání špatných vzorů, snaze předejít zločinnosti pošlapáním své vlastní pověsti, apod. Ačkoliv se jedná o počin starý víc než 70 let, má stále co nabídnout a troufám si jej označit za majstrštyk. 5* ()

Galerie (44)

Zajímavosti (8)

  • James Cagney se v roli lupiče účastnil dlouhé přestřelky, aniž jedinkrát nabil svou zbraň. Proti této nereálnosti protestovalo takové množství diváků, že při natáčení filmu The Oklahoma Kid trval Cagney na tom, aby v žádné scéně nevstřelil víc než šest ran. (Sinecod)
  • Kvůli kontroverzi gangsterských filmů byl snímek Hříšní andělé zcela zákázán v Dánsku, Číně, Polsku a částech Kanady a Švýcarska. (Kulmon)
  • Ve scéně, kdy příjde otec Jerry (Pat O'Brien) navštívit Rockyho (James Cagney) ve vězení, se v cele z ničeho nic objeví židle. (Mol)

Reklama

Reklama