Reklama

Reklama

Výtah do pekla

  • Japonsko Gusha no bindume (více)
všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

Ve zničeném světě se pod povrchem rozkládají města spojená výtahy. Přísné zákony dohlížejí na pořádek, a tudíž je všude klid. Avšak jedna dívka s telepatickými dovednostmi svou tvrdohlavostí spustí děj několika fatálních situací. Poté při cestě potkává ve výtahu nemilé hosty... (gruvacek)

Videa (1)

Trailer

Recenze (34)

honajz odpad!

všechny recenze uživatele

Nuda k uzoufání už od začátku. Proč mám fandit nějaké holce, která fetuje a porušuje zákaz kouření? Protože je tak moderní porušovat příkazy? Proč mám sledovat nervní kameru a depresivní výpravu, která vypadá, jako že to dělali někde na japonské střední škole v rámci divadelního představení? Nulová atmosféra, ze sci-fi to vlastně nic nepobralo, a vybíječky už mne delší dobu nebaví, co se z toho stal laciný mainstream. Možná, kdyby to natočili Francouzi, mělo by to nějaké grády navíc. ()

zputnik 

všechny recenze uživatele

HELLEVATOR - minimalisticky laděný trip "pekelným výtahem". Ale buďme konkrétní: Příběh nás zavádí do teritoria civilizace, kterou si můžeme pracovně nazvat retro-futuristicky-technicko-industriální; alespoň se tak minimálně jeví. ;o) Civilizace (ten termín používám záměrně) používá techniku, která chvílemi vypadá jak z roku nula, chvílemi však překvapí svou důmyslností a sofistikovaností. Právě v takových podmínkách se začíná odvíjet příběh mladé dívky Luchino Fujisaki; problémové dívky, která mění jeden problém za druhý. Společně s dalšími lidmi nastupuje do výtahu, kde se postupně začíná odvíjet jejich... peklo. Co říci k filmu? Industriální interiéry + jejich střídmost až strohost, minimalistické ladění příběhu. Příběh završený velmi zajímavou a chytrou (myšleno ani né tak šokující jako důmyslnou a k zamyšlení) pointou. Než se však člověk k této pointě dobere musí si projít více než hodinou velké nudy. Ta sice skýtá fůru času k přesmýšlení, ale svou holou podstatou tak nějak nehorázně nudí. ;o) Shrnuto a podtrženo: Minimalistické, industruální, brutální, kostkoidní, béčkové, nudné, se skvělou pointou načrtávající řadu otázek o té jejich, ale potažmo i naší civilizaci. ()

Reklama

tombac 

všechny recenze uživatele

Originální a zajímavé sci-fi drama okořeněné krvavými efekty a výtečnými hereckými výkony. Uprchlí vězni byli skvělí, zvláště úchylný kanibal byl hodně slušný psychouš. Ze začátku mi to také připadalo jako děsná ptákovina, ale když se děj přesunul do výtahu, náhle se z toho stala bezchybná podívaná. Vzhledem k nízkému rozpočtu filmu, jeho působivosti, umístění v nedaleké budoucnosti a faktu, že se větší část děje odehrává na jednom místě, se nabízí paralela ke The Cube. Akorát mi toto dílko připadá, hlavně díky hercům a dramatičnosti scén, o dost lepší. ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Hu, ale řádné psycho. Skupinka lidí vě výtahu a půlce z nich jebe. Telepati, psychopati (a ten ksicht je fakt vymazlenej), teroristi a kdo ví kdo ještě a zda vůbec. Až fobicky působicí dystopiské futuretro, které je stejně dramatem, sci-fi, psychologickým thrillerem, horrorem nebo bizarním úletem. Futuristický, zřejmě postapokalyptický svět, kdy lidé žijí v podzemí a hodně času tráví ve výtazích, jako domácí miláčky si vodí mozky na mechanických nožičkách, ale japonské školačky pořád nosí ty samé školní uniformy. Inu, síla fetiše je obrovská. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Žádná sláva. Není to ani moc divný, natož originální, nebo přehnaně sadistický, a už vůbec ne halucinogenní, neboť zvolená filmová forma nedisponuje parametry klaustrofobně identické Kostky a aroma Pekla si musí člověk dočmuchávat mezi řádky. Někde na pomezí metafory a exploatace se pouze vypovídá něco málo o lidech, kteří ve vyhrocené situaci sundávají masky a odhalují sama sebe. ____ Ohledně stylu: Za prvé tak jako Matrix rozlišuje zelené virtuálno a modrou realitu, i Hellevator vyděluje dvě barevná schémata – pro výtah mongoloidně žlutá, pro policejní výslech námořní modř. Tenhle efekt dosahovaný přes filtry není až na nasvěcování moc drahý, proto se hodí do obdobně ambiciózních filmů omezených rozpočtem. Za druhé místo obvyklé formule záběr-protizáběr využívá film hlediskové záběry (tj. pohledy na hledícího a na hleděné). Vyplývá to z uzavřenosti prostoru a z faktu, že se ve filmu vztahy mezi lidmi příliš nepěstují. ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama