Reklama

Reklama

Zloděj koní

(neoficiální název)
  • Čína Dao ma zei (více)

Obsahy(1)

Vizuální koncert. Skoro žádné dialogy. Tibet. Tragický příběh zloděje koní. (Roky100)

Recenze (13)

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

2,5  Pôsobivé dielo, hlavne svojou vizuálnou krásou, kde významnú rolu hraje divoká príroda, majestátne hory. Viac ako dráma je to ale skôr dokument o spôsobe života a zvykoch (najmä náboženských) tibetských domorodcov, ktoré mi príliš zaujímavé nepripadajú. Iste, je v tom hodne mystickosti, čo nie je na škodu, ale nemohol som sa pri tom zbaviť pocitu márnosti života venovanému takýmto rituálom. Inak je to poriadne surové, ako je aj krajina, v ktorej sa to odohráva. ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

Vizuálně opojné záběry nekonečné krajiny, meditování mnichů nebo slavnostního uctívání tibetských božstev jsou v ostrém kontrastu nad neutěšenými obrazy krutých horských podmínek, koloběhu života, kde je místo pouze pro násilí, které je pro zachování rodu bezpodmínečně nutné. Tvrdý život je v tomto prostředí podáván s naprostou samozřejmostí, kde není prostor ani čas na nářek nebo zamýšlení se nad svými činy. A tak vlastně končí i Zloděj koní, nemilosrdným obrazem výsledku čistého násilí bez jakéhokoli náznaku soucitu. ()

Reklama

raroh 

všechny recenze uživatele

Západní člověk si často tibetský buddhismus neboli lamaismus idealizuje a zplošťuje, leckdy daleko za hnanici kýče. Film Zloděj koní si všímá hodně temných stránek buddhistických rituálů, i když asi nezasvěcený divák zřejmě význam jednotlivých scén nepochopí a zůstane pro něj barvitou pohlednicí, k čemuž má Zloděj koní i tak dost výrazné sklony. ()

Iggy 

všechny recenze uživatele

Tibetské reálie jsou samy o sobě působivé a neuvěřitelně fotogenické a Zloděj koní nám přináší i jiný pohled na Tibet, než jakého se nám dostává hojně v nejrůznějších dokumentech. Ale k dokonalosti mi tu něco chybí. Navíc aspoň doufám, že buddhismus je dost o něčem jiném, než o modlení se, aby nám Buddha dal to nebo ono. ()

Bubble74 

všechny recenze uživatele

Imponující skládanka pohlednic tibetské krajiny. Režisér si k vyjádření svého politického postoje vybral jen prostý příběh, doplněný esenciálně působivými, dlouhými statickými záběry, které zanechaly dokumentární dojem. Filmu tak dominovaly právě ty úchvatné scenérie a syrovost zobrazení buddhistických rituálů. Jenže ta byla někdy na můj vkus až příliš autentická. Jakékoliv týrání zvířat nekompromisně odsuzuji. Ani rčení jiný kraj, jiný mrav to neomlouvá. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (2)

  • Film utrpěl před uvedením dvěma drobnými cenzurními zásahy vládních úřadů. Změnily začátek filmu, druhým zásahem bylo odstranění mrtvol v prvním ze třech filmových nebeských pohřbů. (Hans.)
  • Martin Scorsese v pořadu Roger Ebert and The Movies věnovanému nejlepším filmům devadesátých let označil za nejlepší právě tento film. (KlonyIlony)

Reklama

Reklama