Obsahy(1)
Skupina vědců provádí tajné pokusy na lidech z ulice. Používáním drog ovlivňujících činnost mozku vystavují své "pacienty" hrůznému vědeckému mučení, které však často končí brutální smrtí. Dva vědci se nakonec rozhodnou aplikovat své pokusy i na svého kolegu. (Terva)
Recenze (25)
Vidno, že je film značne inšpirovaný Tetsuom, na ktorý sa v mnohých veciach aj podobá, ale bohužiaľ nedosahuje jeho kvality. Zlé je hlavne to vykecávanie, ktorého je tu zo začiatku dosť a v Tetsuovi prakticky nebolo. Nie je tu ani taký dobrý hudobný (zvukový) doprovod a ani výjavy nie sú tak choré a uletené ako v Tetsuovi...aspoň väčšina. Možno je to aj tým, že je tu dosť veľa hercov a celé to tvorí zvláštny príbeh. Samozrejme kultovú stroboskopovú scénu už ani spomínať nebudem. Ale aj tak, film má vysokú kvalitu, super čiernobiele spracovanie a ja som sa zo stopáže 90 minút nudil minimálne. ()
Parádní, kontrastní, černobílý, cyber, analog vizuál. Fajn atmoška. Ale prostě to působí, že polovinu minutáže tam japka hystericky řvou a pitvoří se do kamery. Geniální sekvence se střídají s rozpačitým, vatoidním přešlapováním na místě a ve výsledku jsem byl vlastně spíše rád, že už je konec.. Holt, ne každý japonec, s kreativním bordelem v hlavě, je automaticky novej Tsukamoto.... Ale furt lepší než Pinocchio ()
Tak další Fukui, tentokrát nejlépe charakterizovatelný jako řev, řev a řev. Je znát jistá podobnost a inspirace jeho starším Pinocchiem, případně i fenomenálním Tetsuem. Rubber´s Lover, ač se zdá, že se nejvíce věnuje i rozvoji dějové stránky, mi přišel velmi zmatený a neustále jsem měl problémy rozeznávat jednotlivé postavy, ať už zmateností, tak i absencí něčeho co by pevně připoutalo mou pozornost, I tentokrát mam pocit, že další projekce by výrazně pomohla, ale jestli se k ní odhodlám, to je ve hvězdách. ()
Vědci provádějí v podzemním komplexu pokusy na unesených lidech za cílem uvolnění jejich psychické energie, tedy stvoření nadčlověka. Do subjektů vpravují éter (např. rektální injekcí), pouští jim do mozku extrémně hlasité pazvuky a umisťují na ně různé bizarní přístroje, čímž jim způsobují nesnesitelné utrpení (a u méně odolných jedinců i explozi), dokud se celé snažení nezvrhne v poněkud frankensteinovskou noční můru. Zatímco u Tsukamota (Tetsuo) vychází z bolestivé konfrontace těla a technologie více poznamenané právě tělo (jako tělo-zbraň), u Fukuie je to spíše lidská duše a psychika. Tsukamoto také více zdůrazňuje industriální charakter proměny, jdoucí ruku v ruce s tím, že větší část děje je situována v kulisách ocelobetonové džungle. RL se naproti tomu odehrává převážně jen v omezených prostorách jedné laboratoře, tudíž lze s trochou nadsázky říci, že je to vlastně takový kyberpunkový kammerspiel. A v neposlední řadě: v obou zmíněných filmech je zásadní (v japonském kontextu obvyklé) propojení sexu a sadismu a zdůraznění sexuálního charakteru zásahů do hmoty lidského těla á la Cronenberg. ()
Nebudu to dlouho natahovat a tento snímek doporučim všem těm, kteří si po shlédnutí Tsukamotova TETSUA řekli, že by bylo docela fajn, dočkat se někdy v budoucnu volného pokračování, avšak TETSUO 2 - BODY HAMMER jejich očekávání zdaleka nenaplnilo... Zkrátka a dobře další lahůdkovej, do black & white hozenej, kyberdelickopsychedelickej trip z Nipponu !!! ()
Reklama