Reklama

Reklama

Tókaidó jocuja kaidan

  • Japonsko 東海道四谷怪談 (více)
Trailer

Obsahy(1)

Příběh o lidském chtíči, nenasytnosti a sobeckosti. Mladý samuraj Iemon se zamiluje do Iwy – dívky z dobře zajištěné rodiny. Když se však konečně odhodlá požádat jejího otce o svolení, aby si ji mohl vzít, je rázně odmítnut. Jeho špatná pověst a nicotné postavení již předem určují, že není Iwy hoden. Iemon ale nechce o tom, že by dívku nemohl mít, ani slyšet, a tak jejího otce v hněvu zabije. Vše by snad mohl ututlat, kdyby ovšem neexistoval svědek v podobě sluhy Naosukeho, který je však natolik prohnaný, že se mu podaří vetřít do Iemonovy přízně a nabídnout mu pomoc. Aniž by si to Iemon vůbec uvědomil, stává se z něj postupně Naosukeho figurka, která je ochotna na požádání vraždit, a to nejen ty, na kterých mu nikdy nezáleželo, ale i ty, které snad někdy miloval. Jenže jak to tak v příbězích bývá, každý zločin jednoho dne dojde svého trestu, byť by rozhodčím soudcem měl být jeden z těch, kdo již okusili smrtelný chlad. (EMIA)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (13)

black.mao 

všechny recenze uživatele

Předlohou, stejně tak i pro mnoho dalších filmových zpracování je divadelní hra z r. 1825. V tomto velice zdařilém Nakagaowě zpracování se nejprve Iemon ožení s Iwo, přičemž zabije jejího otce, který sňatku brání a poté i jejího snoubence Yomoshichia. Avšak po čase si místo chudé Iwo vyhlídne bohatou Ume a svoji ženu se rozhodne otrávit, společně s jejím důvěrníkem, mnichem Takuecuem. O svatební noci však vidinami zavražděných obětí stíhaný Iemon zabije nejen Ume, ale i svého tchána a poté je nakonec sám zabit Yomoshichim, který zázračně přežil. Film je klasickou ukázkou japonského kaidanu, jehož filmovým zpracováním byl bezesporu Nakagawa mistr. Mistrovské líčení herců efektivně naaranžovaných v tmavých koutech místností, v bažinách, či na hřbitovech jsou zásadním prvkem jeho filmového výrazu při tvorbě příběhů vystavěných velice často na morálním poučení, čímž se kaidan, tento typicky japonský výtvor liší od našich hororů, protože onryó, ducha mrtvého hledajícího odplatu nelze zaměňovat s nějakými upíry, či zombie. ()

Dreadd 

všechny recenze uživatele

Od chvíle podání jedu nepohodlné ženštině se rozjíždí velmi solidní horor, dle mého na svou dobu až nečekaně odvážný (možná v Japonsku ne). Duchové vylézají ze země, visí na stropech, hadi jsou všude, atmosféra by se dala krájet. Všemu ale předchází nudných čtyřicet pět minut příběhu o falešné pomstě samuraje beze cti. ()

Reklama

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Počáteční drama se promění v čistokrevný horror v momentě, kdy do příběhu vstoupí úkladná vražda jedem. Ne, že by se do té doby nevraždilo, avšak otrávení týrané ženy je zřejmě poslední kapkou k pomstě. V první části snímku se umírá bez krve, ta se však ve druhé objeví a její množství roste. Působivé snové halucinace, hadi, znetvořené mrtvoly, modrá, zelená červená. Řeka, stín, vichr, bouře, voda vře krví. Hřbitov, mlha, smrt. Pěkná práce kamery, strašidelná hudba (často jen bicí nástroje). Jediné minus pro mne - zpočátku jsem se v těch japonských tvářích ztrácel, což často způsobovaly změny oděvů či účesů, jinak ale fajn. ()

Cedr 

všechny recenze uživatele

O této adaptaci klasického hororového příběhu se často hovoří jako o té nejzdařilejší a není se čemu divit. Nakagawa pomocí nepapírových charakterů většinu filmu buduje ponurou atmosféru a hororovou uzdu popouští až v samotném závěru. Tam se teprve rozpoutá pořádné peklo, ne nepodobné tomu z o rok pozdějšího Jigoku. Už i zde jsou k vidění mnohé působivé technické postupy, které naplno zužitkuje později. Ghost of Yotsuya však v žádném případě není jen pouhým předkrmem. Shigeru Amachi v roli hlavního (anti)hrdiny možná nebyl takovým kasovním tahákem jako někteří jeho slavnější současníci, ale role se ujal vehementně a on i zbytek obsazení podává bezchybné výkony. Nobuo Nakagawa opět dokázal, že atmosféře rozumí a často sterilní studiové kulisy dokáže proměnit v mrazivé lokace jako málokdo. ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Čirá a jasná ukázka kvality japonského horroru (i navzdory, nebo snad právě kvůli, době vzniku toho filmu) a tradic, z nichž moderní japonské horrory vychází. Klasický strašidelný příběh ve skvělých reáliích a ještě lepším zpracování. Mrazivá hudba, počáteční drama v historických reáliích se změní ve vytříbenou duchařinu hned s několika skvělými nápady a scénami, mrtvých jako v kdejaké moderní zombárně, atmosféra hustá, že by se dala sekat samurajským mečem. Prostě stará dobrá japonská horrorová klasika. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama