Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Bollywoodský hit Raje Kapoora vypráví o mladém muži z Kalkaty, který se v horách zamiluje do nevinné dívky a ožení se s ní. Před svým odjezdem domů jí slíbí, že se pro ni brzy vrátí. Nikdy se však již neobjeví. Dívce se narodí dítě a po čase se rozhodne manžela najít. (oficiální text distributora)

Recenze (5)

berg.12 

všechny recenze uživatele

V porovnání s filmem ze začátku režisérské kariéry, který jsem od Raje Kapoora viděl, bych řekl, že ho točil někdo úplně jiný. Většina umění tady spočívá v ubíjejících kamerových zoomech a soutěži miss mokré tričko. Nicméně má celkem barvité charaktery a příběh takřka kultovní. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Z hodnocení na IMDb a z různých textů jsem nabyl dojmu, že Ram Teri Ganga Maili zachycuje Raje Kapoora jako tvůrce za zenitem a kvalitou není srovnatelná s jeho staršími filmy. Dovolím si ovšem tvrdit, že pravý opak je pravdou a že Kapoorův poslední dokončený film je naopak jedním z jeho nejlepších.____ Samozřejmě, aby jej člověk docenil, musí mu trochu vyjít vstříc: a) Být schopen a ochoten akceptovat vypjatě melodramatickou, old-schoolově bollywoodskou poetiku (což je otázka vkusu, ale především zvyku) - nováčci v oblasti hindské populární kinematografie z ní budou vykulení asi tak, jako když se západní diváci, pro které asijský film znamenal především kontemplativního a puntičkářského Kurosawu, začali seznamovat s kung-fu filmy studia Shaw Brothers. b) Mít znalosti kulturního kontextu, které mu pomůžou porozumět všem momentům, kdy se film napojuje na tradiční indické mytologické motivy. Pak odhalí jeho vícevrstevnatost a významovou bohatost - mnoho zajímavých poznámek má v tomto směru indolog Philip Lutgendorf.____ Práce s transfokátorem sice působí chvílemi poněkud hrubě a necitlivě (za čímž bych hledal hlavně technická a finanční omezení), kompozičně a barevně je ovšem Karmakarova kamera opět úchvatná, a to zejména v záběrech z himalájské přírody, které se vymykají Kapoorovým tendencím točit hlavně v ateliérových kulisách (reálné lokace dobře zužitkoval i ve scénách z Rišikéše a Kalkaty). ()

Lyncha 

všechny recenze uživatele

Myšlenka filmu je docela zajímavá - dívka Ganga jako personifikace řeky Gangy. Jak dívka cestuje z hor do Kalkaty, z čistých hor, kde jsou lidé chudí, ale čestní (jak je ve filmu několikrát zdůrazněno...), setkává se se stále větší a větší špínou. Ovšem zpracování je poněkud katastrofální. Tvůrci se zjevně sanžili o hluboký film a v některých okamžicích to na vás z plátna opravdu i dýchne. Použili ale klasické Bolly nástroje - naivní, kýčovitá láska, zpěvy a tance (které by mi za jiných okolností vůbec nevadily). Zejména herecké výkony hlavních postav jsou děsivé. A tak první půku filmu nezbývá, než brát jako parodii na romantické filmy, protože tak se aspoň zasmějete, a v druhé půlce silně filtrovat, co vidíte a slyšíte. ()

Gaja Gamini 

všechny recenze uživatele

Poslední film Raje Kapoora. Dokazuje, že když je režisér génius, tak může obsadit svého netalentovaného, nudného nejmladšího syna, a modrookou, téměř rusky vypadající a rovněž netalentovanou Mandakini, a vytvořit krásný příběh. Je tu hodně symboliky, hlavně mezi tím, jak řeka Ganga a dívka Ganga jsou obě "znesvěceny" hříchy mužů. Je tu poměrně dost polibků a je tu Mandakini docela tak jak ji Bůh stvořil, a přesto z toho nemá člověk pocit, že by se díval na něco nepatřičného. Její nahota vyjadřuje její nevinnost, ne smyslnost. Hudba je skvělá a takřka legendární, hlavně závěrečná píseň porovnávající lásku Radhy a Meery. ()

Reklama

Reklama