Režie:
Čchan-uk PakKamera:
Jung-hoon JungHudba:
Yeong-wook JoHrají:
Soo-jeong Im, Rain, Dal-soo Oh, Joon-myeon Park, Byeong-ok Kim, Ho-jeong Yoo, Byeong-eun Park, Yeong-soon Son, Yoo-rang Joo, Jeong-yong Lee, Hee-jin ChoiObsahy(1)
Při pracovní směně na montážní lince v továrně na rádia uslyší Young-goon hlas, který jí radí, jak sestrojit baterii pro dobití. Dívka uposlechne rady neznámého hlasu, dle návodu propojí své zápěstí s kabely baterie a zapojí se do zásuvky. Young-goon tak konečně získá dostatek energie k aktivaci své pravé podstaty - kyborga. Nadlidské schopnosti musí použít k záchraně své babičky, která byla odvezena do psychiatrické léčebny. Po ukončení „dobíjecího procesu“, tedy ve chvíli, kdy se Young-goon probere z bezvědomí po zásahu elektrickým proudem, zjistí, že byla odvezena do téhož ústavu pro duševně choré. Soustředí se tedy na svůj úkol – likvidaci personálu léčebny a záchranu babičky. Lékaři jí však do cesty kladou velké překážky jako například povinnost jíst, hrozí jí tedy nebezpečí poškození robotického zařízení. Naštěstí pro ni jeden z pacientů, Park Il soon, vyrobí přístroj k přeměně jídla na elektrickou energii a Young-goon může najít svůj pravý smysl života. (Ketri)
(více)Videa (1)
Recenze (98)
ZA PRVÉ - PŘIPOJTE REPRODUKTORY... ZA PÁTÉ - UPEVNĚTE IZOLÁTOR K REPRODUKTORU... ZA DEVÁTÉ - PODŘÍZNĚTE SI NOŽEM LEVÉ ZÁPĚTÍ A ZASTRČTE NEIZOLOVANÉ DRÁTY... ZA DESÁTÉ - PŘIPOJTE SE DO ZÁSUVKY..... /// Na rozdíl od světla (který vědělo, že je světlem hned od začátku), přišla Young-goon na to, že je kyborg později. Pak přišli lidé v bílých pláštích ..... a ona stále neví co je její smysl, proč ji vyrobili? Bláznivý příběhy bláznů, ujetej svět, kde kočka je především chlupatá a o ukradeným čtvrtku by něco mohl vědět automat na kafe. Divnej humor (a je to vůbec humor?) a Parkovi hrátky s myslí (a se mnou) mají i světlý chvilky. Bláznivost pro všechny, kterým to, že 1+1 jsou 2 připadá jako nuda a který není třeba rozumět, stačí jen najít důvod PROČ ji chtít vidět. Já prostě ten důvod hledal marně. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Když jsem byl(a) malej (malá), vzali mě rádio (a babičku). 2.) V noci vstávám, abych poslouchal hukot ledničky a zvuky bojleru. 3.) Moc bych chtěl slyšet jódlovat Korejce v Tyrolsku. 4.) Thx za titule ,,Vojta Pitra“ a ,,mydlo“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE * NAPĚTÍ * ()
Formálne dychberúce a príbehovo bizarné dielo jedného z najtalentovanejších kórejských režisérov súčasnosti. Im Cyborg rozpráva o hľadaní zmyslu života v úzkom kruhu bizarných postavičiek bláznov, kde sa sny, predstavy a realita striedajú z vysokou intenzitou v úmysle divákovi ponúknuť úplne nový zážitok a zároveň ho trocha zmiasť. A na jednu stranu som sa veľmi rád v príbehu strácal, pretože som sa v ňom vždy dokázal nájsť a keď som si už myslel že ma film ničím neprekvapí, tak prekvapil. Ale aj napriek tomu som nedostal to čo som v tomto filme hľadal. Je pekný, je premyslený ale k divákovi je veľmi nevďačný. Aspoň teda mne sa tak javil. Odysea do ľudskej duše a do krásy zamilovanosti som videl už niekoľko krát a pozitívny pocit prevládal, čo sa o tomto filme až tak povedať nedá. Postavy tu plavali na hladine svojich obsesií a hlbšia charakteristika mi v tomto prípade chýbala. Poznáte ten pocit, kedy pozeráte film a ste neuveriteľne šťastný, že ste hjo mohli vidieť a zobrať si s neho všetko to krásne čo ponúka? Mne sa to v tomto prípade nestalo. Lepší priemer. ()
Tento film mě okouzlil, a to nejenom díky Lim Su-jeong, která je jako kyborg naprosto skvělá. Již úvodní neotřele zpracované titulky dávají tušit, že nás čeká originální jízda, a to přesto, že se jedná o mnohokrát zpracované a viděné prostředí psychiatrické léčebny. Jenže po korejsku a po parkovsku to znamená nápaditou vizuální stránku a kameru a vůbec různé nápady a vychytávky, jimiž se to jen hemží při prolínání dvou světů. Tedy toho takzvaně normálního, který vidí všichni, a toho, který má každý pro sebe sám. Ale možná se někdy stane, že i tenhle svět nám někdo pomůže sdílet... ()
Na první pohled se film tváří jako mistr v říkání naprostých zbytečností, taková bezzubost. Na druhý pohled už člověku dochází, že tohle je pohled na svět bláznů, do jejich podsvětí, kde platí stejné zákony jako ve světě lidí. Dívka jako cyborg je klam. Ve skutečnosti to je důkaz nepochopení duševně chorých spoluobčanů a jejich vlastního přesvědčení – v přeneseném významu dívce nikdo nevymluví, že je cyborg (blázen), a společnosti zas nikdo nevymluví to, že cyborg není. ()
Zmatené, ne úplně dotažené, citově až překvapivě chladné a formou drtivě vítězící nad obsahem? Ale kdepak... Spíše svěží, překvapivé, žánrově neujasněné, nápadité, příjemně ulítlé (respektive hodně ulítlé i na Asii) a prostě takové "typicky asijsky" milé. Navíc je to celé opět podpořeno precizní Parkovou režií, skvostnou technickou stránkou a sympatickým obsazením. Ani náhodou to není pro každého, ovšem nesporné kvality tomu těžko někdo nepřizná. A navíc dojde i na jednu geniální akční vyhlazovací scénu a nějaké to jódlování se také dostane ke slovu... ()
Galerie (31)
Zajímavosti (1)
- Su-jeong Im musela před natáčením filmu snížit svoji váhu na pouhých 39 kg. (DailyDreamer)
Reklama