Reklama

Reklama

Hranice smrti

  • Francie Frontière(s) (více)
Trailer 2

VOD (1)

Obsahy(1)

Parta zlodějů prchá s ukradenými penězi přes hranice. Na chvíli zakotví ve starém hostinci, kde narazí na podivínského chlapíka a jeho rodinu, která se zde skrývá. Z obyvatel zapadlé putyky se vyklubou fanatičtí neonacisté se sklony ke kanibalismu. Strhne se neuvěřitelný souboj, ve kterém jde o krk. Začíná boj na život a na smrt!

Scenárista a režisér v jedné osobě Xavier Gens se netají zálibou ve filmech Texaský masakr motorovou pilou (The Texas Chainsaw Massacre, rež. Marcus Nispel, 2003), Noční můra v Elm Street (A Nightmare On Elm Street, rež. Jack Sholder, 1985), Saw (Saw) nebo Barbar Conan (Conan The Barbarian, rež. John Milius, 1982). O natáčení filmu říká: „Na začátku jsme měli spoustu problémů s násilnými scénami ve filmu. Poté, co se do střižny přišel podívat koproducent Luc Besson, (právě jsem pracoval na scéně jak si rodina vaří jednoho z hrdinů), a utvrdil nás v tom, že máme natočit film tak, jak to cítíme, se mi ulevilo. Krátce na to mi nabídl režii filmu Hitman (Hitman, 2007)“. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (353)

betelgeuse 

všechny recenze uživatele

Francouzská odpověď na HOSTEL. Jak to umějí jenom Francouzi, film naprosto bezelstně spojuje dekadenci a (předpokládám) záměrnou demenci s provokujícím politickým podtextem. Čtveřice mladých lidí zjevně arabského původu využije rasových nepokojů na předměstích Paříže k loupeži a uteče na venkov, kde se dostane do spárů početné, výrazně zdegenerované rodiny žijící v osamoceném stavení nad starým dolem (a taky provozující liduprázdný „hostel“). Pokud se na začátku jeden z hrdinů vyjádří o policistech jako fašistech, určitě nebyl připraven na přivítání, které jim všem připraví rasově čistá, leč vymírající rodina v čele se starým otcem, ryzím „náckem“ trousícím v uniformě slogany typu „Arbeit machts frei“. Když jediná z přeživších postav skončí v rukou policie, znamená to pro ní ironické osvobození nebo definitivní stvrzení její bezvýchodné situace? Film jednoznačnou odpověď nedává a budiž mu to k dobru. Ačkoliv se subžánru „maso“ hororů důsledně vyhýbám, FRONTIERE(S) považuju za jeho celkem snesitelný příklad. Tím, že je film natočený efektně, tj. rychle tempem i střihem, vyznívají veškeré důsledky použitých nástrojů (cirkulárky, řeznických háků, velkých kleští) spíše ve zrychleně „splatterovém“ než protahovaně sadistickém duchu. FRONTIERE(S) jsou atmosférickým a slušně zábavným mrháním celuloidu. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Spatny to nebylo, ale o nic extra se nejedna. Jednak by film chtel zkratit, uvod o nejakejch nepokojich v Parizi je vicemene zbytecnej, klidne se mohlo zacit prijezdem do hotelu. Pak uz zacina stokrat omletej pribeh o uchylny rodince, ktera ale tentokrat je sestavena z vicemene normalne vypadajicich lidi, nicmene jako zaporaci dostacujou. Nicmene tvurci meli dobrej napad a tam, kde vetsina filmu konci, tj. zmasakrovanim pubertaku a utekem toho nejsympatictejsiho, tak tady se jeste pokracuje dal, je tu pridanej nakej nacistickej motiv a film je docela zajimavej. Nicmene to, co hlavni hrdinka vydrzi, je fakt hodne prehnany a jeji kamosi jsou vysoce nesympaticky. Jinak film nespoleha na naky lekacky, ale spis dusnou atmosferu, ktera se ale dari jen malokdy, nicmene to uplne vynahrazujou naprosto libovy brutalitky, ktery jsou tady fakt hodne drsny. No a tohle vsechno je natoceny docela zajimave, i kdyz misty drobet neprehledne, takze 3* bude tak akorat. ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

„Adam... choď ich vyškvariť.“ Druh hororu, kde záporná postava má pred sebou na kolenách bezmocnú hrdinku, mieri na ňu brokovnicou, päť minút ziape „zabijem ťa, suka, zabijem, počuješ, zabijem a už dáš pokoj, zabijem ťa, ááááá, zabijem ťa, no poď, vpálim ti to do lebky, áááá, zabijem ťa, zabijem ťa!“... ale nezabije ju, hrdinka ju v poslednej sekunde skopne k zemi a odhryzne jej nejakú časť tela. Nepostrehol som akú, lebo mi prišlo zle od nudy, ktorou ma rozhodne nie zručný režisér Xavier Gens valcoval takmer dve šialené hodiny. Ostrá šlichta. Odporné „kladné“ postavy pozostávajú z pozoruhodnej sekty odporných vyholených vulgárnych hovád na úteku pred zákonom. Nepáči sa vám? Fandiť môžete ešte opačnej strane – kanibalskej nacistickej rodinke. Hmmm. Mám rád hixploitation, ale toto bolo hixploitation skôr len prvú hodinku (a rozhodne to malo bližšie skôr k hovadinám typu CARVER, než ku klasikám ako VYSLOBODENIE). Druhú hodinu sa to zvrtlo na Filozofické Niečo, kedy má byť hrdinka prostredníctvom dennodenného násilia... ale nie, nebudem spoilerovať. Ale ak ste videli MUČENÍKOV Pascala Laugiera, budú vám HRANICE SMRTI povedomé. Už Laugierova masakra sa mi nepozdávala, ale toto je ešte horšie (vrátane samoúčelného a čo je horšie, ZLE nakrúteného, násilia). ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Po À l'intérieur další jatka ve francouzský režii mohutně připomínající House of 1000 corpses (úchylná rodinka) a nebo Hostel (jatka). Xavier Gans se tentokrát nešetřil jak u Hitmana a nechal na plátně propuknout fakt brutální krvavý orgie, kde za zmínku stojí hlavně scénka s cirkulárkou a nebo ustřelení půlky hlavy brokárnou, stejnětak se moc povedla rodinná večeře s taťkou führerem. Jenže bohužel mi bylo vlastně úplně fuk co se s kym stane, teda až na taťku, tomu se přál aby to schytal co nejhůř, ale jinak mi to bylo jedno a tak se u mě jednalo akorát o sledování brutálních scén střídající nudnější pasáže bez nějakýho většího zaujetí a už to nevytrhla ani solidní atmosféra bolesti a utrpení. 3.5* ()

Claw 

všechny recenze uživatele

Nevím, čím to je, ale přesně ty horory, které se většině lidem vždy nelíbí, mně osobně nejvíc sednou. Opět jsem byl naprosto nadšený a dávám bez otálení v hodnocení plný počet. Uznávám, že film vykrádá témata až na půdu, konkrétně rok 1974, který zrodil kult kultů "The Texas Chain Saw Massacre", ale i další, jak staré, tak moderní horory. Poslední třetina si jde již vyloženě vlastní cestou a po večeři, kdy jsou všichni členové rodiny ještě v naprostém pořádku, začnou ta pravá akční jatka a brutalita par exelans!! Neuvěřitelná, dynamická, brutální, krvavá a násilná jízda, u které jsem se bavil od začátku do konce. Problematika "plození nových dětí" a vůbec těhotných žen je podle mě už trochu ohraná, viděl jsem to již v otřesném pokračování "Hory mají oči 2", tak "Á L´Interieur" nebo "Timber Falls". "Frontier(s)" sice vykrádá scény z mnoha filmů, ale nekopíruje je... ty opravdové vykrádačky, které dnes sklízejí úspěch, a přitom se v technice zpracování nemohou tomuto skvostu rovnat se natočily až po něm... "Frontier(s)" je ještě v tomto ohledu v pohodě a jak jsem již psal, pro mě zatím jeden z nejlepších hororů 21. století. Úžasné herecké výkony snad všech zúčastněných, absolutně vrcholný herecký výkon hlavní hrdinky, perfektní triky, prostředí, spád, dynamika, výtvarná stránka, střih, kamera, atmosféra... ničemu z toho nemám co vytknout. Kromě té originality, ale ta se snad u hororů nikdy moc vážně nebrala. /95% + FILM ROKU/ ()

Galerie (63)

Zajímavosti (7)

  • Film byl v Thajsku zakázán kvůli násilným scénám. (Chatterer)
  • Film byl natočen za 36 dní. (Dlee)
  • Během natáčení bylo použito 400 litrů falešné krve. (Dlee)

Související novinky

Francouzský řezník se vrací

Francouzský řezník se vrací

09.11.2014

Roku 2008 světové festivaly „terorizovala" trojice brutálních hororů z Francie, díky které se dokonce začalo mluvit o jakési nové francouzské hororové vlně, v článcích občas nazývané „new french… (více)

Hororoví machři a další strašidelný dům

Hororoví machři a další strašidelný dům

28.11.2011

James Wan bez debaty patří k nejlepším současným hororovým tvůrcům. První Saw je kultovka, Zlověstné ticho pěkná pocta staré škole a Insidious jeden z nejděsivějších filmů posledních let. Wan teď pro… (více)

Reklama

Reklama