Režie:
Paul Andrew WilliamsScénář:
Paul Andrew WilliamsKamera:
Christopher RossHudba:
Laura RossiHrají:
Alexander Morton, Claudie Blakley, Georgia Groome, Gillian Kearney, Sam Spruell, Johnny Harris, Andy Lloyd, Nick Ewans, Nathan Constance, Lorraine StanleyObsahy(1)
Jsou tři hodiny a sedm minut po půlnoci a dvě dívky utíkají prázdnou londýnskou ulicí. Joanne se řinou z očí slzy a má potrhané šaty. Kellyina tvář je potlučená a začíná otékat. Duncan Allen leží na podlaze v koupelně a nezastavitelně krvácí. Nachází ho jeho syn Stuart a žádá odpověď, co se stalo. Kellyin pasák shání svoji „ovečku“, protože je mu jasné, že když ji nenajde, bude to on, kdo za všechno zaplatí. Že se bude zabíjet. Kelly a Joanne musí začít bojovat o vlastní existenci ve světě, kde nejsou přátelé, morálka ani zákony. Ve světě lidské nízkosti, v němž vítězí jen ti nejhorší a nejbezohlednější. Ve světě, kde by nikdo z nás nechtěl žít, ale někteří tam prostě skončí a nemohou ven. To vše v drsném a syrovém, šesti různými festivalovými cenami ověnčeném thrilleru Paula Andrewa Williamse, který rozhodně není pro slabé nátury… (oficiální text distributora)
(více)Recenze (50)
Jak já miluju ty málo známý a ideálně Britský filmy! Netajim se tim, že jsem britofil a filmama z jinejch zemí, hlavně ze západu většinou opovrhuju. Tohle je thriller podle mýho gusta a dost jsem to u sledování prožíval, ačkoli jsem jich už viděl dost. Nevim, proč to má tak malý hodnocení, možná proto, že to vidělo tak málo lidí. Snad. Jinak v Brightonu jsem pokud vim byl, a bylo fajn se na to místo zase kouknout. Plus na pár záběrů Lonýna. Spolu s mym uměleckym dojmem a mojí slabostí pro míň známý britský filmy dávám 5*. Ať se ti, co dali 2 a podobně třeba postavěj na hlavu! A uvědomte si-tohle se na světě děje i ve skutečnosti, ale žádnej film se u toho nenatáčí. A nebo možná jo, ale ten v půjčovně neseženete. ()
Je pravda, že je film krutej od A až do Z, ale nemůžu si pomoct, znám daleko krutější a realističtější filmy. Jde o střich, o celkové vyprávění příběhu, o herce, o všecko co film dělá filmem. Nápad je dobrý, ale mohlo to být daleko krutější. Takhle mi přišlo jak kdybych viděl nějaký pravdivý příběh z série pořadu To nevymyslíš se vším všudy. ()
Špínu Londýna mi už ukázal Frears, trochu větší násilí jsem zkousl v Rise of the Footsoldier. Tato drsná pohádka o šlapce a její malé kamarádce mi nijak k srdci nepřirostla, s nikým jsem nesympatizoval a kdyby snímek neukazoval nahnilé podhoubí moderní společnosti, nebyl by zajímavý vůbec ničím. Takto se snaží pouze šokovat, což se mu do jisté míry docela slušně daří. Ale i v tomto ohledu má na filmovém poli zatraceně dobré konkurenty. ()
Súhlas s Martyrom. Na to aby tento film odovzdal morálny odkaz, potreboval by zanechať omnoho hlbšiu emocionálnu stopu v divákovi. V porovnaní s "American crime" z ktorého som sa spamätával ešte na ďalší deň, Williams ostáva iba na povrchu a nevyužíva plne potenciál nápadu a témy. Navyše predvídateľný záver namiesto umocnenia odkazu, ktorý by mohol byť podstatou filmu celý dojem ešte odľahčuje. ()
No, opravdu skvělej thriller z britskýho podsvětí, kterej se díky hodně krátký stopáži nesnaží dělat žadný dějový kudrlinky a nehraje si na nějaký neustálý zvraty, aby se to prodloužilo, prostě si to od začátku namíří přímou cestou až ke konci a přitom se odkrývá minulost, co se vlastně stalo a proč je ten hon na tu kurvu s tou holkou. Navíc to má perfektní drsnou a syrovou atmosféru. Chybělo fakt málo na plný hodnocení ()
Galerie (8)
Photo © Steel Mill Pictures
Reklama