Reklama

Reklama

Mučedníci

  • Francie Martyrs (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Mučedníci se stali přesně tím kultovním filmem, který máme všichni tak rádi. Je již nyní opředen řadou historek od těch „banálních“ o lidech omdlévajících během projekce až po tvrzení, že Bob Weinstein majitel práv pro americké území se vydržel dívat zhruba dvacet minut. Pokud bychom měli nastínit děj, abychom nic podstatného neprozradili, pak lze pouze říct, že vše začíná v 70. letech ve Francii, kdy je nalezena bloudící pomlácená dívka neschopná vyprávět o tom, co se jí stalo. O patnáct let později ta samá dívka Lucie vtrhne do honosné vily a nemilosrdně vyvraždí všechny její obyvatele. Hned za ní přijede její jediná přítelkyně Anna. Pak by slabší povahy měly opustit kino, protože začíná krvavé peklo. Při sledování filmu si rychle uvědomíte, že nic není tím, čím se zdá být. Vila se stane strašidelným domem, v jehož útrobách se obě dívky pokusí dobrat pravdy. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (830)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

V nejlepším slova smyslu velice nepříjemný zážitek, který na divákovi celou dobu vyžaduje aktivní spoluúčast, přehodnocování viděného, přeladění se na jiný subžánr... a nakonec ho za to potrestá, protože pravdy se nikdy nedobere. Nepříjemný nikoliv proto, co všechno se vyobrazuje (nejsem otupělý vůči násilí, jenom jsem z italských gore filmů a exploitationů zvyklý na větší maso), ale proto, že svou výstavbou nás film nutí se neustále ptát, co vedlo k takovému násilí, aniž by po nás primárně chtěl si uvědomit, na jakou konkrétní dobovou situaci reaguje a na co má prezentované násilí poukazovat. Naladit se na jiný mód vnímání téměř každou scénu není nejlehčí, ale žánrové či subžánrové přechody z duchařského napínáku přes monster film k exploitaionu se silnou ženskou hrdinkou až k torture pornu jsou velice důmyslné, opravdu důsledné a udržují pozornost i napětí. Konec je vybídnutí k diskuzi, ať již o směřování exploitationů, evropského horroru či o skutečných případech v domech vězněných dětí svými rodiči, protože se divák buď k pozitivnímu či negativnímu vyznění přidá dle toho, co si do filmu a žánru projektoval. Nesouhlasím s tím, ale způsob, jakým jsou prezentovány dobové proměny (sub)žánru a tomu je nutné uzpůsobit i divácké vnímání, považuji za geniální. Ale nic pro maloměšťáky, kteří se neradi nechají rozrušit a zlobí se, že jim film nedal to, co očekávali. Francouzské FUNNY GAMES, jen vychytralejší. P.S. Ahoj Edo! :-) ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Krváky mi nikdy moc nevadili, ale musí to byť aspoň trochu logické a konanie postáv nevyhnutné. Neviem, či sa v tom režisér vyžíval, no krvavých scén a mučenia si tu užijeme. Horšie je, že v tej nudnejšej verzii, kde sú vám postavy ukradnuté a ani hektolitre krvi na tom nič nezmenia. Odsledoval som to chladný ako skala a v duchu som sa od nudy bavil na blbostiach. "Svojpomocne" rezané hrany na chrbte? Kladivo úplne náhodou samo od seba spadne tam, kde nemá? Skrinka v dome s tajným otvorom? Deti, ktoré tam ešte pred chvíľou žili nepoznali vlastný dom? Alebo ho poznali, ale režisér to nepokladal za dôležité to divákovi oznámiť a tak nám radšej ponúka skrvavené a uvrieskané ksichty? Dom má dve podzemné podlažia a nie hocijaké! Ten dom ste s tým úmyslom i stavali? A sami? Ak nie, čo ste povedali stavebnej firme, že tam budete chovať divé svine?...Záver tomu celému dal korunu. Hlavná postava čosi dôležité zašepká do ucha "Mengeleho asistentke". Super, že si to nechá pre seba. Takže aký dôvod okrem brutality a krvi nájsť k sledovaniu tohto filmu? Žiadny iný. 30%. ()

Reklama

Rogue 

všechny recenze uživatele

První polovina dokonale hororová, druhá polovina dokonale vysvětlující. Režijně naprosto fantastické, scénář bez děr, dokonce i zlom v polovině filmu proběhne nečekaně hladce... Další bod pro frantíky. Famózní práce s žánrem, přesah a nesporné řemeslné kvality ho zapíší do dějin (pokud konečně někdo dokáže přestat povrchně výskat z obsaženého exploitation). Mezi kousky z jednadvacátého století stojí suveréně mezi nejlepšími (tedy po boku Devil's Rejects), s propastným náskokem před ostatními. Film je zcela nesmyslně propagován svýmy problémy s francouzskou ratingovou komisí a byl mu tak přidělen status kultovního dřív, než ho kdokoliv stihl vidět. Což rozhodně není zapotřebí, protože něco tak dobrého zkrátka zkultovní samo od sebe. A ještě ke všemu se tu žádné nechutnosti nekonají a krev není to, oč tu primárně běží. Že o vlivu Martyrs na budoucí snímky uslyšíme je stejně jasné jako to, že jméno Pascal Laugier nezapadne. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Rozhodně jeden z nejambicióznějších a nejzajímavějších hororů uplynulé dekády. Napoprvé nepříjemný a intenzivní zážitek, po formální stránce téměř dokonalý- od dráždivého gore a hutné atmosféře v první polovině až po krystalicky čistý psychický teror v půlce druhé. Film se viditelně snaží jít do hloubky a šokovat svým nepředvídatelným příběhem, což sice vytváří docela velký kontrast se všudypřítomnou a někdy až zbytečnou brutalitou (i když nejbrutálnější horor historie fakt NE), ale alespoň to dodává dění na plátně mnohem celistvější kostru, kterou na jednu stranu debilní, na druhou však výborná závěrečná pointa ještě utuží. Přiznám se, že v průběhu filmu se mi honila hlavou všechna možná hodnocení, a musel jsem se jít vyspat, abych si všechno v hlavě rozležel. Martyrs jsou náročným snímkem, na první pohled natočeným jen na efekt a pro peníze, ovšem uvnitř daleko vyspělejším než drtivá většina moderních exploitation hororů. Co tím ale bylo opravdu zamýšleno, to ví asi pouze Pascal Laugier. 60% ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Dokonale rozplizlá sračička, která je svojí nekonečnou explicitností doslova ubíjející. Dva fíky za stylový vpád s brokovnicí a místy intenzivní vyvolávání žaludečních křečí. Mínus tři za všechno ostatní. Hlavně za scenáristicky retardovaný obrat v polovině, který je asi stejně sympatický jako Nečasova vláda v otázce zvyšování daní. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (10)

  • Tvůrce speciálních masek filmu, vysoce ceněný Benoît Lestang, spáchal sebevraždu krátce po prvním uvedení filmu na festivalu v Cannes. (Rob Roy)
  • Film byl natáčen v Kanadě v městech Montreal a Quebec. (Rob Roy)
  • Film sa stal prvým francúzskym hororom, ktorý získal nechcený rating NC-17. Po lobingu francúzskych režisérov a filmových kritikov prehodnotila komisia svoje rozhodnutie a rating bol znížený R. (Raccoon.city)

Související novinky

43. Letní filmová škola začíná 28. července

43. Letní filmová škola začíná 28. července

18.07.2017

Největší prostor bude věnován švédské kinematografii, na kterou se zaměří blok Fokus. Ze Švédska přijedou také významní hosté: svou retrospektivu na LFŠ uvede Tarik Saleh, k němu se přidá i jeden z… (více)

Francouzský řezník se vrací

Francouzský řezník se vrací

09.11.2014

Roku 2008 světové festivaly „terorizovala" trojice brutálních hororů z Francie, díky které se dokonce začalo mluvit o jakési nové francouzské hororové vlně, v článcích občas nazývané „new french… (více)

Komiksové filmy už jen pro děcka

Komiksové filmy už jen pro děcka

21.03.2009

Přinejmenším ty superhrdinské. Krátce po prohlášení Marvel Studios, že filmy kategorie R (tedy mládeži nepřístupné) nejsou součástí jejich celkové strategie, rozhodlo se pro stejný krok i studio… (více)

China Miéville na filmových plátnech

China Miéville na filmových plátnech

29.11.2008

Možná nejvýznamnější současný představitel žánru „new weird“, který ukázal novou cestu zkostnatělé fantasy, zapřísáhlý marxista a vynikající vypravěč China Miéville, se konečně dočká adaptace jednoho… (více)

Reklama

Reklama