Reklama

Reklama

Himálaj

(festivalový název)
  • Jižní Korea Himallaya, baramui meomuneun geot (více)
Jižní Korea / Francie, 2008, 95 min

Režie:

Soo-il Jeon

Scénář:

Soo-il Jeon

Hrají:

Min-sik Choi

Obsahy(1)

Postarší korejský úředník přijíždí do Nepálu. V obleku a ve vycházkových botách absolvuje strastiplnou cestu do odlehlé vesnice, kde několik dní přebývá u jedné rodiny. Jeho jedinou spojnicí s místními lidmi je malý chlapec, s nímž se dorozumívá lámanou angličtinou. Obklopen bezprostředními projevy života a přírodní scenerií velehor, vzbuzující bázeň, tráví následující dny v apatickém uzavření, zatímco na něho doléhají problémy, které si s sebou přinesl z Koreje, ale také pracovní povinnosti, jež ho přivedly do Nepálu. Vyprávění zaznamenané ve strohých dlouhých záběrech a bez hudebního doprovodu zachycuje vnitřní přerod vyprahlého městského člověka, ale současně polemizuje s idylickými schématy příběhů o „cestách z města“. Hlavní roli ztvárnil charakterní herec Choi Min-sik, známý mezinárodnímu publiku z hitů Old Boy (2003) či Nebohá paní Pomsta (Chinjeolhan Geum-jassi, 2005). [44. MFFKV 2009] (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (17)

Fikus.xf 

všechny recenze uživatele

Jak upozornil v Karlových Varech Min-sik Choi: "Tohle není podobné žádnému filmu, který jsem před tím natočil". Kdo čekal akci na způsob Oldboye, musel být zklamán. Film je "meditační", záběry jsou díky atraktivním lokacím dechberoucí a kontrast jihokorejce konfrontovaného s mentalitou Himalájců vyvolává neklidné myšlenky. Během filmu jsem se docela nudil, byl jsem unavený, ale později, když se mi to rozleželo v hlavě, považuji ten film za nadprůměrný. ()

Tuxedo 

všechny recenze uživatele

Medidativně ubíjející, byť jen s těmi nejmenšími dějovými posuny bojácně šetřící a především nešetrnně snímané drama, kdy především zoufale statická kamera a zanícenost v (polo)celcích brání divákovi byť jen spatřit projevy emocí v tváří herců, z nichž vévodicí Choi Min-sik nemá absolutně co hrát. (44. MFF KV - 9.7.08) ()

Reklama

Jhershaw 

všechny recenze uživatele

Ideální film na odpočinek a lehké zdřímnutí. I když jsem dobrých 20 minut prospal, můj dojem a povědomí o filmu se shoduje s těmi, kteří ho viděli (případně prospali jiné části) - tedy že nebýt anotace, vůbec bych nevěděl, o co jde a co se tam děje. Ale kouká se na to pěkne. "Jako zážitek" bych hodnotil víc, leda kdyby na tiskovce/úvodu Choi Min-shik mluvil víc. ()

dolin1 

všechny recenze uživatele

I když ve filmu (v kterémkoliv) hraje sebevětší hvězda, ať tam narvu sebelepší záběry na sebekrásnější krajinu, film dělá filmem příběh. Ten v tomto filmu byl prostý, což by samo o sobě nevadilo, vadila ale forma. Film se tvůrci totiž snažili hnát kupředu jen skrze záběry, o kterých jsem mluvil. A výsledek? Utahaný film s nulovým nábojem, nulovou výpovědní hodnotou. Jako pohlednice ale dobrý, za to jedna *. A ta druhá? Inu za to, že je to moc krásná pohlednice ;-) MFFKV 2009 ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Nový film režiséra festivalové exploatace "Děvčátko z černé země" se pyšní dvěma diváckými tahouny: obsazením známého jihokorejského charakterního herce Choie Min-sika (Oldboy, Nebohá paní Pomsta) a zasazením děje do horských oblastí Nepálu. Ve filmu pak není jediný záběr, kde by nebyl Choi nebo obraz krajiny či interiérů reálných příbytků v Nepálu. Film v klasickém příběhu o cestě z města kombinuje dva přední styly současné festivalově orientované produkce: etnograficko-dokumentární přístup ke krajině a obyvatelům exotických prostředí a vyprázdněné vyprávění s postavami zdánlivě postrádajícími motivace. Vznikl tak festivalový film podle kuchařky, kde recept do výsledného produktu převedl průměrný kuchař. Stejně jako gastronomické příměry při hodnocení filmů tak může "Himalaya" někomu připadat podnětná a osvěžující a někomu jinému zase průhledná a laciná. ()

Zajímavosti (4)

  • Usmrcení berana má naznačovat plynulý přechod mezi životem a smrtí. Bylo provedeno velmi mírumilovnou technikou a ačkoliv se to nezdá, zvíře zahynulo téměř bezbolestně. Symbolizuje úctu k životu. (Rosana)
  • Dvacetiminutová scéna, kdy hlavní hrdina putuje do vzdálené vesnice má divákovi naznačit, že cesta tam v reálu trvá přibližně dva dny chůze. (Rosana)
  • Film má meditativní nádech a jeho účelem je "putování diváka s hlavním hrdinou a sdílení jeho cesty, i prožitků". (Rosana)

Reklama

Reklama