Obsahy(2)
Pochmurná Paříž blízké budoucnosti je městem plným zločinu. Profesorka Brügenová se snaží zachránit život své dcery po těžké autonehodě - a to i za cenu manipulace s jejími vzpomínkami a sny. Policista Hoffman přišel o ženu a parťáka při přestřelce a touží po odplatě. Horečné pátrání jej vede ke klinice profesorky Brügenové, která skrývá nebezpečné tajemství... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Recenze (72)
Barevně stylizovaná kamera jako z nějaké reklamy, podivný střih, vesměs nesympatičtí herci a především v první polovině solidní nuda. Nemluvě o hudbě — nevím, proč si frantíci ve scifárnách potrpí na podivnou lacinou elektroniku, která jenom ruší. Na druhou stranu hlavní hrdina ujde a mladá Mélanie Thierry, ačkoli dost nesympatická, hraje výborně. Určitou výhodu dává Chrysalis rozumná stopáž a ve druhé polovině film konečně získává trochu tempo a jakous takous „uvěřitelnost“. Silnější dvojka, na trojku si u tohoto pokusu o noire netroufám. ()
RENESANCIA+CYPHER Toto je presne ten typ filmov, ktorý ma vie dostať aj keď nemá najoriginálnejší scenár. Je to hlavne o tom citlivom prístupe, o atmosfére. Detektív zo starej školy, blízka budúcnosť, nádherná vizuálna stránka. Francúzi podobne bodovali už pri IMMORTAL a aj tentoraz trafili moju strunu, ktorá nie a nie zaznieť pri všeobecne uznávyných moderných sci-fi typu MATRIX či JA, ROBOT. Ak sa vám páčil spôsob, akým bola natočená GATTACA, toto by mohol byť film presne pre vás... ()
Temná sajnsfikšn detektívka v šedom prevedení, pri ktorej majitelia ČB televízorov o nič neprídu, milovníci dobrej choreografie osobných súbojov si minimálne dvakrát prídu na svoje a intelektuálna vrstva divákov nebude mať veľmi čo ošomrať. Sterilné prostredie interiérov budúcnosti poteší hlavne upratovačky. ()
Krimi-thriller odehrávající se v nedaleké budoucnosti, který staví na vytříbeném a poměrně originálním vizuálu. V Evropě to sci-fi snímky nemají lehké, protože producenti obvykle nedokážou najít odpovídající rozpočet a taky kvůli tomu, že američtí filmaři mají přece jen větší tradici a celý žánr sci-fi vlastně dlouhodobě ovládá americká literární produkce. Scénář mohl slibný námět manipulace s lidskou osobností rozpracovat zajímavějším způsobem, protože přes akční prvky kopírované z americké produkce a solidní herecké výkony u nás neokoukaných herců je celý děj předvídatelný a celá zápletka je z mého pohledu mělká. Celkový dojem: 55 %. ()
Jako sorry, tohle je povídka do Krajních mezí, s celovečerákem to nemá nic společného. To noirové ladění je sice hezoučké, ale falešné jako Star Trek pro teenagery. Zdlouhavé, zbytečné záběry, zbytečné postavy, postavení kamery jako ve videohře. Jistě, námět o zálohování vzpomínek - možná to někomu, kdo nečetl Ijona Tichého od Stanislawa Lema přijde originální, ale mně ne. Naroubovat to na rádoby špionážní historku je sice hezké, to diváky láká, ale v tom případě je potřeba vyvarovat se nelogičností a něco víc prozradit o světě, v němž hrdinové žijí, pravidlech, a koneckonců i charakterech postav. Tohle je jen načrtnuté jako komiks, kde taky podrobnosti nehrají roli, a noir to spíše zneužívá, než nabízí. Ono by to moc rádo bylo jako Renesance, ale tam byl propracovaný děj s nějakými zvraty a propracovanější prostředí i vnitřní zákony příběhu. Btw, a stejně furt nevím, co znamenalo 7/4. Jizvy, ano, ale proč? ()
Galerie (26)
Photo © Gaumont
Zajímavosti (1)
- Jediné vozidlo, které se ve filmu objevuje, je koncept coupé Renault Talisman z roku 2002. Narozdíl od jeho elektromotorové filmové verze byl zamýšlen jako čtyři a půl litrový osmiválec do V. (Saur.us)
Reklama