Režie:
Jerzy SkolimowskiKamera:
Adam SikoraHudba:
Michał LorencHrají:
Artur Steranko, Kinga Preis, Urszula Bartos-Gęsikowska, Małgorzata Buczkowska, Adam Sikora, Grażyna Zielińska, Stanisław Penksyk, Marcin Jędrzejewski (více)Obsahy(2)
Leon Okrasa pracuje v spaľovni zdravotníckeho odpadu pri nemocnici v malom meste. Jedného dňa sa stane svedkom brutálneho znásilnenia. Obeť, Anna, je sestričkou v rovnakej nemocnici. Leon trávi všetok svoj voľný čas sledovaním mladej ženy. Raz v noci cez otvorený oblok vnikne do jej domu. Sadne si na jej posteľ, pozoruje ju v spánku, pokúša sa preniknúť do jej sveta. Ako ďaleko zájde? (oficiální text distributora)
(více)Recenze (20)
Zaujimava studia jednej stratenej generacie; slabomyselneho Okrasy, ktory zije na socialnom a ekonomickom okraji spolocnosti. Cez svoje nedostatky sa nedokaze preniest a vyjadrenie svojich citov nechava uvaznene vo svojom vnutri. Zaroven kvoli silnej, utajenej, platonickej laske dokaze prijat aj cudzi trest na seba. Smutny, depresivny pribeh je ukonceny rovnako smutnym zaverom. ()
Scénář: Eva Piaskowska, Jerzy Skolimowski .. Sledovat trhlé "vztahové" počínání jednoho vola na polském lontu mne opravdu nebavilo. Ukrutně zdlouhavé, bez výrazného děje, zavádějící v detailech. Nemám tento styl rád, byť se kameraman, skladatel a herec poměrně dřou. ()
Z tohoto filmu mám rozporuplné pocity. Na jednu stranu musím ocenit místy originální momenty, zvláště znásilnění Anny, nebo jednu z Leonovych návštěv Anny, která mi silně připomněla jakousi repliku z Mr. Beana. Tahle scéna mne tedy opravdu zaujala a film působil chvíli jako tragikomedie, vcelku mne ale příliš neoslovil. ()
mimořádně špatný film. Kdo nemá v sobě šmíráka, tak ho tohle nemůže bavit. Protože autor v podstatě po divákovi chce, aby sledoval to samé, co hlavní hrdina. To je retardovaný úchyl, který se uspokojuje šmírováním jedné obludky. Postižená ale zjevně bude i ta žena, když nepostřehne, že se jí tam špacíruje noc co noc chlápek, který leze oknem sem a tam naprosto samozřejmě. Vysloveně mě pobavilo, když si ta žena navlíkla prsten a pak si ho v noci, aniž by rozsvítila, prohlížela. Opravdu velmi logické. Taky nevím, proč je vše zasaženo do reálií, které svým půvabem evokují pracovní tábory. Film je téměř němý, nejvíc dialogů směřuje ke kočce, což má své limity a na úrovni komunikace je to trochu znát. Je to ten případ, kdy se film tváří jako velké umění a jak je i zde vidět, kdekdo na to skáče, ale po pravdě, tohle je jeden ze snímků, u kterých by bylo lepší, kdyby se nikdy nenatočil, škoda materiálu a lidského úsilí ()
Ťažko sa mi hodnotí tento pokus o dlhometrážny film. Skôr by som bol schopný ho prijať v dokumentárne-skrátenej forme. Okrasa a jeho naozaj “neuveriteľný” príbeh o znásilneňovaní Anny bol na danú zápletku pridlhý. Plus jeho vskutku neskutočné estrádne vstupy cez okno, ktoré ma asi najviac iritovali. Ja viem Okrasa bol trošku pomalší ale vo filme pôsobila veľmi podobne i Anna a i policajti by sa nemuseli v akomkoľvek ústave hanbiť... Inak, atmosféra dobra. No v tomto prípade atmosféra nestačí… ()
Galerie (25)
Photo © Les Films du Losange
Zajímavosti (1)
- Jerzy Skolimovski se při psaní scénáře inspiroval autentickým příběhem, jenž se odehrál v Asii. (Tygrys)
Reklama