Režie:
Cary Joji FukunagaScénář:
Cary Joji FukunagaKamera:
Adriano GoldmanHudba:
Marcelo ZarvosHrají:
Paulina Gaitan, Edgar Flores, Memo Villegas, Gabino Rodríguez, Diana Garcia, Héctor Jiménez, Gerardo Taracena, Tenoch Huerta, Noé Hernández, Kristyan Ferrer (více)Obsahy(1)
Syrové drama o mladém páru, který se snaží uniknout svému osudu na střeše vlaku z Mexika do vysněných Spojených států. Willy „Casper“ žije v mexické Tapachule a patří mezi členy zločineckého gangu Mara Salvatrucha. Pravidla gangu jsou pro něj vším, brutální násilí a smrt vnímá jako přirozenou součást svého života. Jeho celý dosavadní život se ovšem změní ve chvíli, kdy vyjde najevo jeho utajovaný vztah s dívkou Marthou Marlene. Ta během potyčky s jedním z členů gangu tragicky umírá a Casper se rozhodne její smrt pomstít a tím se postavit svému gangu. Jedinou šancí na přežití se pro něj stává střecha vlaku mířícího do Spojených států. Tam se setkává s běženci z dalších zemí Střední Ameriky, mezi nimi je i mladá honduraská dívka Sayra. Jejich rozdílné životní osudy se tím protínají a společně míří vstříc nejisté budoucnosti... Filmový debut amerického režiséra Caryho Fukunagy je spletitým příběhem o vyděděncích, kteří touží po naději na únik z bezútěšného prostředí Střední Ameriky. Snímek vyniká realistickým a věrným zachycením prostředí pouličních gangů a života běženců. Při svém uvedení v roce 2009 na filmovém festivalu v Sundance získal snímek ocenění za nejlepší režii a kameru. (Česká televize)
(více)Recenze (280)
"Přiznám se, měl jsem trochu strach z toho, jak režisér ukáže problém nelegálních emigrantů mířících do USA ve světle politickém. Poradil si s tím výborně. Nechal jen příběh a něco jako politické souvislosti zcela vynechal. Žádní moc hodní, nebo naopak zlí úředníci, kteří mohou děj kdykoliv posunout…" více
"Tvůrce se nechtěl zaměřit jen na jediné téma a umně spojil právě problematiku brutálních pouličních gangů a imigrantů snažících se dostat do USA na střechách vlaku. Skloubení hned několika filmových žánrů, od sociálního dramatu, přes thriller až po milostný příběh se pak v jeho podání jeví jako…" více
"Fukunagův snímek excelentně evokuje překladiště běženců nebo ošuntělé tržnice, kde se mění poslední drobáky za kus žvance. Lidé ubývají s naprostou samozřejmostí. Když někdo zemře a třeba se zřítí do kolejiště, prostě se jede dál, protože vlak nestaví. Jenže scenáristická konstrukce je s každou…" více
"Křehkost příběhu ruku v ruce s naturalismem dokumentárního pohledu dodávají Fukunagovu vyprávění vnitřní dynamiku a podmanivé kouzlo, které si vystačí bez přehnané melodramatičnosti a hrubého naturalismu. I bez nich Sin nombre disponuje vnitřní silou a puncem nezapomenutelného zážitku." více