Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Informátor je ukážkovým príkladom špecifického hongkonského žánru, tzv. „cop soap-opera“. Jeho poznávacím znakom sú dynamické akčné sekvencie (povinné zastúpenie v nich majú automobilové naháňačky, prestrelky a kontaktné súboje), prostredníctvom ktorých sa definujú aj väčšinou morálne nejednoznačné hlavné postavy príbehu. Policajný inšpektor Lee hľadá nového informátora, ktorý by mu na základe získaných informácií pomohol dolapiť zlodeja šperkov Tai Pinga. Jeho voľba padne na mladého, z väzenia čerstvo prepusteného delikventa s prezývkou „Duch“, ktorý má z minulosti kontakty na Pingovu skupinu. Duch jeho ponuku najprv odmietne, Lee má však v zálohe ponuky, ktoré sa neodmietajú. Každá minca má však dve strany a cena za zradu býva obyčajne privysoká. Informátor úspešne kĺbi dramatické línie so spektakulárnou a drsnou akciou. Svojím spracovaním je esenciou nielen súčasnej tvorby samotného režiséra, ale aj celého, divácky obľúbeného subžánru policajného akčného trileru. (Art Film Fest)

(více)

Recenze (22)

Vavča 

všechny recenze uživatele

Dante Lam opět přináší drsnou kriminálku, kde si Nick Cheung pro změnu zahraje poldu, nikoliv záporáka. Zápletka o používání informátorů policií a mnohdy jejich neradostném osudu je výživná. Postavy vás celkem chytí a i jejich motivy jednání. Jen mi to přišlo až nějak moc prvoplánově tragické. Akční scény paráda, ale na můj vkus to postrádalo solidní závěr, gradace napětí hezky zvládnutá, dobrý hudební podkres i kamera. Na druhou stranu s odstupem musím říci, že dát tomu jen 3 hvězdy by byla nespravedlnost, Dante Lam je totiž v čele žánrového peletonu, pomáhá razit směr, ostatní mu jsou většinou v patách, jiní nevidí ani jeho záda. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Zástupce moderně pojatého východoasijského kriminálního filmu, který ukazuje současnou tvář čínské popkultury. Pokud jde o řemeslnou stránku, nemám připomínek. Podobný snímek by mohl klidně vzniknout v americkém studiu s prakticky stejným výsledkem. Akční scény jsou nasnímané bravurně, v tom problém nevidím. Zato ten prokletý východoasijský sklon k melodramatičnosti výběrem sentimentálního hudebního motivu počínaje a slzičkami na kriminalistově tváři konče, tak s tím už problém mám, a to zásadní. Celkový dojem: 45 %. ()

Reklama

kikuka 

všechny recenze uživatele

Jeden nosný prípad, inšpektor Lee, ktorý je uzlom v sieti vztahov, sám zaseknutý medzi ľudskou a profesionálnou stránkou povolania, poznačený najmä následkami snahy odčiniť svoje predchádzajúce omyly, čo akosi nie a nie viesť k niečomu preňho zmysluplnému. Pohybujúci sa v polosvete nasýtenom postavami, ktoré by na šachovnici niesli rôzne odtiene šedej a je len otázkou osobnej voľby, či sa priblížia bielej, či jej protipolu. Fortuna sa ale rozhodla v tomto prípade byť parádne vrtkavá, a nešetrí nikoho, nehodlá nechať nikoho s čistým štítom. Pekne drsné, old school trúbkové, s cynicky ladeným humorom (sem-tam), no najmä návykové svojou atmosférou, príbehom a silou postáv. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Dante Lam opakovaně potvrzuje pozici předního žánrového mistra soudobého hongkongského filmu, jehož filmy jsou sice podřízené normám čínského trhu, ale současně oslovují hongkongské publikum výraznými lokálními motivy a silným sepjetím s městským prostředím. Lam tedy zastoupil místo po Johnniem Toovi a Derekovi Yee, kterým sice před pěti deseti lety nesahal po kotníky, ale posléze Lam našel svůj styl a jmenovaní velikáni se naopak ve vidině početného publika vykašlali na kvality a lokální appeal svých děl. "The Stool Pigeon" podobně jako "Fire of Conscience" rozvíjí moralistní příběh o zločincích a policistech, kteří překročili své pravomoci; tentokrát podložený tématem důvěry a zrady, které vytváří napětí mezi postavami. Vyprávění stejnou měrou fascinuje a současně zanechává lehkou pachuť kvůli schematičnosti podřízené nárokům čínského trhu na jednoznačné soudy nad postavami. Podobně i akční sekvence sice na jednu stranu berou dech řemeslnou bravurou, dravě živelným stylem, nápaditou inscenací (famózní automobilová honička a bravurní závěrečná sekvence v nepoužívané škole) i plynulým provázáním atrakcí s charakterizací postav a poháněním konfliktů. Ale přes veškerou dokonalost vyvolává také trochu zármutek nad tím, že už se zřejmě nikdy nevrátí akce zlatých let Hongkongu tepající bezprstředností a přirozeným napětím, jež vycházely z natáčení přímo uprostřed kolemjdoucích. Město už je jen kulisa a ne přímo dějiště, byť tento fakt Lam dovedně maskuje až nevídaně hladkým vyprávěním. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Až moc vrstev, až moc velké snahy dát každé postavě a každému detailu příběhu nádech promyšlenosti, osudovosti a emoční hloubky. Informátor na první pohled působí jako jednoduchý film, ale rozvětvením osudů a skoro až "velkolepými" plány tvůrce je jeho výsledná podoba působí nedořečeně a prvky nesourodě. V neposlední řadě je tu trochu televizní vzhled a okamžiky, podobající se spíše kopii Rychle a zběsile než netradičně pojaté infiltrační kriminálce. To označení "cop soap-opera" z obsahu filmu, ať je sebeabsurdnější a možná ani není pravdivé, ale sedí k filmu dokonale. ()

Galerie (49)

Reklama

Reklama