Reklama

Reklama

Daleko od domova

všechny plakáty

Obsahy(1)

Haripada je starý venkovský hrnčíř, který žije se svým adoptivním synem, muslimským chlapcem Moqbulem. Je také amatérským hráčem na flétnu, díky čemuž s ním novinář z města udělá rozhovor. Tím inspiruje velkou vydavatelskou společnost, která v Haripadovi vidí příležitost k výdělku a svou nabídkou mu změní život. (MFF Cinema Mundi)

Recenze (2)

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Dlouhé rozhovory v marketingovém slangu (nicméně autentické, to zas jo) bych v bengálském filmu tedy nečekal. Ovšem stejně tak plachý hindský vesničan Haripada nečekal, že ho někdo zavleče do dvanáctimilionové Dháky a rozhodne se z něj, obyčejného amatérského flétnisty, pomocí masivní kampaně udělat přes noc davově obdivovaného "hudebního génia". Zatímco před padesáti lety točili bengálští filmaři snímky o vesničanech, kteří jsou do velkoměst vyhnáni vlastní zničující chudobou, aby tam pak potupně museli sloužit a loudit u pánů z vyšších vrstech, Biplob tematizuje násilnou urbanizaci a komercionalizaci tradičních venkovských hodnot, které takto, vytržené z kořenů a přesazené do betonových záhonů, chřadnou a umírají. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

V pořadí druhý snímek bangladéšského režiséra Golama Rabbany Biploba Daleko od domova (v originále Britter Bairey) působí jako depresivní horečnatý sen o lidské chamtivosti a bezohledné snaze po komerčním zotročení umělecky nadaného člověka. Z kina však přesto odcházíte odpočatí a pozitivně naladění._ Nekomplikovaná zápletka s geniálně jednoduchým vyřešením Haripadovy šlamastiky je jako lžička nejsladšího medu přidaná do přehořklého čaje, nabízí řešení pro dnešní přetechnizovanou a smluvně posvazovanou dobu prosté, ale přitom instantní. Jen škoda, že šálek tohoto zajímavého a přitom v Tuzemsku exotického nápoje dnes přišlo ochutnat tak málo festivalových diváků. ()

Reklama

Reklama