Reklama

Reklama

Srbský film

(festivalový název)
  • Srbsko Srpski film (více)
Trailer

Miloš má milující ženu a syna, žijí poklidným životem, ale peněz mají jako šafránu. Miloš je zkrachovalá pornohvězda, která dříve vydělávala slušný balík peněz a tak je deprimovaný svojí nynější pozicí. Brzy se však naskytne lukrativní nabídka díky kamarádce z branže, která Milošovi dohodí práci pro bohatého režiséra Vukmira. Půjde o natočení velmi ojedinělého projektu, který nemá obdoby a jeho rodinu zajistí po zbytek života. Miloš dlouho neotálí a nabídku přijímá, ovšem to, čeho se později bude muset zúčastnit, změní celý život nejen jemu, ale i celé jeho rodině. (Zeck)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (873)

Hrabka 

všechny recenze uživatele

Těžko hodnotit. Na jednu stranu si o tom můžeme myslet, že to mohl zplodit jen nějakej magor, na druhou stranu to můžeme brát jako film posunující hranici natočitelného dál. A že se tady k týhle druhý skupině řadí nejeden (úchylnej) uživatel. Mně ten film teda moc nenadchnul, tak 2/3 to je docela uspávající, nevzalo mě to a ani ta závěrečná "ostrá" třetina mě nijak nedostala. Co je moc, to je moc. Někteří uživatelé (ne všichni), co na to vypěli ódy, jsou dle jejich kometáře značně pošahaní, s takovejma individuama bych se znát teda nechtěl... 45% ()

PinokKio odpad!

všechny recenze uživatele

Věřím, že jako film v rámci exploitation hororu je tohle více než dobré, jak zde spousta z vás píše. Dějová osa a myšlenka filmu není špatná, ovšem to snuff pojetí už je u mě za absolutní hranicí. Tohle prostě není téma pro mne. A jelikož hvězdičky jako hodnocení mají zároveň doporučovat, u tohohle filmu to v žádném případě neudělám. Proto odpad. ()

Reklama

3497299 

všechny recenze uživatele

V některých případech je dílo zajímavé především v kontextu vyhrocených dobových diváckých reakcí, které se tak nepřímo stávají jeho pevnou součástí, bez nichž by nemělo velký význam. Mám na mysli veškeré snahy o boření hranic (transgresi) v umění napříč historií, ať už se jedná o dadaismus nebo vídeňský akcionismus. Podle toho, co jsem si tady tak pročítal, jsou negativní reakce u tohohle filmu (a u většiny podobně kontroverzních filmů obsahujících prvky brutálního násilí a sexuality, jejichž ambice zároveň převyšují pole odpovídajícího subžánru) dvojího druhu, přičemž oba jsou signifikantně emotivní a jednoduše dekonstruktivní: buď upřímné přiznání vlastního znechucení a jednoduché odmítnutí nebo pokrytecké zakrývání vlastního pobouření tvrzeními, že se divák nudil, že pobouřený nebyl ani trochu, ale film je třeba odmítnout, jelikož to přece ani nijak nejde, když je ten film takový...špatný - sám si o odmítnutí říká. Je tady jakási povinnost film zhlédnout, jelikož přeci divák žádné předsudky nemá, a následně důrazně sdělit světu, že se jedná o zbytečný počin. Případně je dobré podotknout něco na ten způsob, že tady existuje dílo markýze de Sade napsané už koncem osmnáctého stol., kde jsou nejrůznější nechutnosti popsané velmi zevrubně a jelikož poučený divák markýze četl, musí toto nové dílo odmítnout jako neoriginální, nepřinášející nic nového a tudíž zcela zbytečné (přesto se na něj raději podívá, jako na všechny ty "zbytečné filmy"). Pobouřený divák se vždy soustředí jen na šokující obsah, aniž by byl schopen film vnímat jinak. Kdybych vnímání pobouřeného diváka aplikoval ad absurdum, mohl bych psát vtipné komentáře o tom, že mě zobrazení dinosaurů ve Spielbergově Jurském parku nemohlo šokovat, jelikož už jsem dávno před tím viděl Zemanovu Cestu do pravěku, případně bych mohl dokazovat, že nejrůznější způsoby násilné smrti jsou popsané už v antických hrách a jako sečtělý divák považuji jejich filmové zobrazení za zbytečné a nudné. Význam Hamleta by se tedy omezil na výčet vražd a kritické čtení Pohádek tisíce a jedné noci by se omezilo na rešerši sexuálních poloh. Jenže podobné reakce vždy ukazují na výrazná díla, jež divácký nadhled oslepují jako rudé plátno býka. Vždy jde o to napsat, že ve filmu něco "bylo vidět" a následně zdůvodnit proč to bylo špatně (nepokrytě odmítavé vyjádření znechucení je alespoň upřímné). O žádné relevantní argumenty nebo střízlivou analýzu se ale téměř nikdy nejedná._________ Míra pobouření je závislá na divácké historii a Spasojevicův film je zajímavý už jen z toho důvodu, kolik lidí v dnešní době ještě skutečně pobouřit dokáže - povedlo se mu vyvolat v divácích to, o co v devadesátých letech usiloval Richard Kern a hnutí Cinema of Transgression s jejich punkově panoptikální snahou posunovat hranice. Povedlo se mu to právě díky formě, kterou jeho film má, jelikož díky ní si jej najde i neposkvrněný divák (nebo divák zdánlivě poskvrněný, který četl Sada a je rád, že se s podobnými tématy jednou pro vždy vypořádal, a to způsobem uznávající pouze "klasická" díla), který by po méně ambiciózním filmu nesáhl (mám na mysli - slovy jednoho čsfd uživatele - jeho "formální a herecké áčkové parametry"). Dokud je možné provokovat a pobuřovat měšťáka, všechno je jak má být. () (méně) (více)

Omnibus odpad!

všechny recenze uživatele

Nemůže si hrát na „uměleckou formou ztvárněnou“obžalobu zvráceností a zla ve filmech něco, co je samo čiré zlo a NIC VÍC NEŽ SNUFF, chabě maskovaný nějakými rádoby intelektuálními a pseudopolitickými žvásty. // nová část komentáře: Mě osobně by bylo ctí a potěšením zajít si s Faustkou u nás v Plzni třeba do Besedy na jakýkoli pořádný splatter, který by (jako mnou uznávaná specialistka) vybrala. Ze sálu bychom vyšli spokojení, ona třeba i unešená, a já bych jí gentlemansky z vlasů a z ramen ometal krvavé zbytky nejrůznějších vnitřností. Pak, při večeři nad špagetami a s pusou od kečupu, bychom detailně probírali, kde a jak konkrétně mohli tvůrci filmu ještě víc přitlačit na motorovou pilu... // Sice nejsem žádný znalec, ale pěkných pár pěkných brutálů už jsem si taky s gustem vychutnal. Jenže u těch jsem cítil, kromě omamné vůně hektolitrů krve, také ducha filmařiny, nadsázku, lásku k žánru... a režiséry i těch největších ujetin, které mi kdy sevřely žaludek, bych klidně požádal o autogram, kdybych autogramy sbíral... A nechci složitě řešit, kudy vede umělecká čára mezi reálným a kašírovaným snuff. Co jsem ze Srbského filmu cítil, to totiž vím naprosto přesně a zcela jistě: TOHLE NATOČIL ZLEJ ČLOVĚK. _____ Poznámka: jedná se o přepsaný komentář, původní byl celostránková tapeta, nevýstižný a konfrontačně laděný. Stalo se. A vyřčené slovo ani párem volů... proto jsem ponechal původní komentář dostupný (na mém profilu, na konci hlavní strany) ()

Galerie (26)

Zajímavosti (12)

  • První představení Srbského filmu proběhlo 15. března 2010 v Austinu v rámci hororového festivalu Jihozápad. Během představení byli diváci několikrát upozorněni na extrémní povahu scén a dostali poslední možnost opustit promítání. (Worry77)
  • Mexická vláda ohodnotila tento film ratingem D, ale do kin se nikdy nedostal. (LUKICKK)

Související novinky

Nejcenzurovanější film desetiletí?

Nejcenzurovanější film desetiletí?

27.11.2010

V Británii určitě. Nechvalně proslulý srbský film, pojmenovaný... ehm, Srpski film, který některé uživatele ČSFD nadchl, jiné dokonale znechutil, se před uvedením na ostrovní trh dočkal výrazného… (více)

Reklama

Reklama