Obsahy(2)
Dvanáctiletého Cyrila umístil jeho otec „dočasně“, než vyřeší své problémy, do dětského domova. Ve skutečnosti ale slabošský a nevyzrálý Guy nemá dost odvahy, aby jednou pro vždy řekl svému synovi „nechci tě, nestačím na to“. I když se Cyril nevzdává představy na návrat k otci, netrvá dlouho a otevře se před ním nová šance na život mimo brány dětského domova. Sympatická Samantha, která má vlastní kadeřnictví, si jej začne brát na víkendy. Tím ale teprve začíná série zkoušek jejich křehké důvěry, ze které se teprve může vytvořit opravdové pouto. Kluk na kole je realisticky natočeným příběhem obyčejného kluka, ve kterém stojí lhostejnost s vypočítavostí proti lidské vzájemnosti a lásce. (oficiální text distributora)
(více)Videa (5)
Recenze (170)
Observační drama se sociální tématikou plné realismu o odhodlaném chlapci, který chce svůj starý život zpět. Film předkládá psychologickou studii o odvaze bojovat za důvěru a nezištnou lásku. Bratři Dardennové zobrazují realitu s nehercem v hlavní roli, který bez dialogů prožívá svou osobní dramatickou proměnu. Dětský pohled na svět vystřídá pod tíhou reality pohled dospívající a vysoká míra dětské naděje pomalu odezní. Realistický obraz s Beethovenovou hudbou stojí za pozornost. ()
Několik velmi silných momentů a okouzlující Cécile De France na jedné straně, na druhé straně naprosto nevychovaný fracek, který nebyl schopen ani trochu vděku za to, co pro něj Samantha udělala. Film i díky krátké stopáži velice rychle uteče a celkový dojem není vůbec špatný, ale na čtyři hvězdy to bylo málo. Lepší tři jsou akorát, ale je to škoda, potenciál tam byl možná větší. ()
Truffautov detský hrdina preložený do dardennovštiny. Moderná francúzska spoločnosť, prvotný signál a symbol úteku (kto by si nespomenul na Les Quatre cents coups?), rozohranie detektívnej zápletky v prvej tretine, deziluzívny prechod do trpkej reality a šikmá plocha, na spodnom okraji ktorej zíva hlboká sociálna priepasť, z ktorej niet úniku. Láskavá réžia a citlivá práca s filmovým médiom podporeným clivými symfóniami klasických majstrov hudby dali vzniknúť jednému z najkrajších filmov o tej odvrátenej strane detstva. Nemám potrebu k tomu nič viac dodávať, to už robí film sám. 90% ()
Chlapec na bicykli je malý, nezávislý film, kde je už z obsahu jasné, čo nám chcú jeho tvorcovia povedať. Je dobré, že sa občas objaví v programoch kín film aj s takouto závažnou témou, pretože natočiť film, v ktorom bude hrať hlavnú úlohu detský herec, nie je vôbec jednoduché. Chlapec je film o hľadaní otcovského vzoru, o sklamaní z moderného sveta, kde muži, ako otcovia zlyhávajú a nie sú schopní prijať zodpovednosť. V tomto filme totiž zlyhávajú vo viacerých smeroch úplne všetky mužské postavy. Cyril tak nachádza jediný vzor v žene "matke", ktorej materinské pudy sú na rozdiel od mužov silnejšie, ako jej túžba po slobode a vzťahu. Chovanie detí môže byť síce aj dôsledkom ich DNA, ale je to predovšetkým zázemie a výchova, ktorá z nich robí to, čím sú a čím budú. To sa vzťahuje nielen na hlavnú postavu, ale Dardennovci šikovne akcentujú tento prvok aj na postavách napadnutého otca so synom. Hlavne ale Cybila pri nich konfrontujú s niečím, po čom tak túžil. Ďalšie režisérske duo, ktoré stojí za preskúmanie. Môj druhý film so Cecile De France v jednom týždni (Superstar). ()
Zatímco plakát slibuje hořkosladký příběh o hledání přijatelných vzájemných pozic při budování netradičního partnerství, divákovi se tentokrát vyplatí číst anotaci na přebalu: „…podává další dávku současného filmového realismu. Kluk Cyril je citový deprivant upnutý jen na dvě věci: na své kolo a na svého otce. Co udělá, když o ně přijde?“. Stručné, výstižné a bez příkras. Stejnou měrou postrádá jakýkoli náznak poezie i samotný film. Není špatný a já mu nemám ani co vytknout, vyjma poněkud rozhořčeného dojmu, že jinou než snad edukativní hodnotu snímku jsem nedokázal rozeznat (rozebiratelnost obsažených námětů, jako je schopnost rozeznání pravých hodnot či rodičovská zodpovědnost aj. mě tu nechává chladným). Holt realismus. ()
Reklama