Reklama

Reklama

Sbohem

  • Írán Bé omid é didar (více)
všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

Film Mohammada Rasoulofa vypráví příběh o mladé právničce jménem Noora (Lelya Zarehová), jež žije v Teheránu a snaží se získat vízum, aby mohla opustit zemi. Nedávno jí bylo zrušeno povolení k právnické činnosti za účast v kampani proti vládě. Její manžel, politický novinář, byl vyhoštěn z města a donucen k práci v poušti. Noora je sama, těhotná a má Íránu až po krk. Kvůli složitému procesu opuštění země, dokonce zvažuje interrupci. Režisér Rasoulof se sám snažil získat vízum v zimě 2010/11. Nebylo mu umožněno zúčastnit se premiéry filmu na mezinárodním festivalu v Cannes. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (4)

Aky 

všechny recenze uživatele

Je to film, jak takové filmy bývají. Žádný velký příběh ani filmařina, spíše rozvlekle a napůl dokumentárně podávané konstatování, jaké je to v tom Íránu všechno těžké. ()

kolodej1 

všechny recenze uživatele

dost průměrný snímek, který trpí častými neduhy filmů z tohoto regionu, tedy spoustu dlouhých záběrů, které nemjíí žádný význam a taky dost svérázná kamera, kdy se díváme někam do kouta, zatímco samotný děj je zachycen pouze zvukově. Docela nudné, 50% ()

Reklama

StDavid 

všechny recenze uživatele

Pokud jste netrpěliví, tak se na tenhle film raději ani nezkoušejte dívat. Je sice výborný, ale místy vám přijde zdlouhavý - např. několikaminutové krmení želvičky v teráriu. Většina věcí se v něm děje nenápadně a pod povrchem, až z toho mrazí. A pokud si ještě trochu pamatujete dobu před rokem 1989, bude vás mrazit o to víc. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Když si někdo připadá cizincem ve své zemi, je lepší odjet a být cizincem v cizí zemi. 1) Zajímavost snímku 38letého Mohammada Rasoulofa (režie, scénář, produkce) netkví ve filmařských kvalitách díla ani v poněkud bizarní kameře, chladných depresivních barvách, dlouhých záběrech či v iránských reáliích. Film jako takový je vlastně zcela nezajímavý, nudný a jakýsi šedivý. Zajímavé je nepochybně realistické zobrazení některých aspektů současného života v zemi._____ 2) Spoiler. Pamětníka našeho totalitního režimu jistě zaujme rutinně provedená konfiskace zařízení pro satelitní příjem, při níž si policisté nasadí igelitové povlaky na boty, aby v inkriminovaném bytě nenašlapali. V úřadovně policie, kde se vydávají pasy, panuje na chlup stejná atmosféra strachu a pokory, jakou si pamatuji z naší Správy pasů a víz. Nepřekvapí ani pracovní ostrakizace hlavní postavy příběhu stejně jako věčné předávání úplatků či neustálý policejní dozor._____ 3) Spoiler. Nejvíce mě oslovilo postavení ženy. Noora si v metru stírá z nehtů zbytky laku. V hotelu ji odmítnou ubytovat, protože nemá doprovod manžela. Rovněž její bytný se s ní odmítá bavit, protože přece byt si pronajal manžel a s ním se "nějak dohodneme". Patriarchální tlak je pro našince nevídaný a jen těžko skousnutelný. Nic na věci nemění skutečnost, že Noora víceméně úspěšně vzdoruje a nachází postranní cestičky, jak dopady tohoto tlaku zmírnit. ()

Galerie (9)

Reklama

Reklama