poster

Holub seděl na větvi a rozmýšlel o životě

  • německý

    Eine Taube sitzt auf einem Zweig und denkt über das Leben nach

  • Francie

    Un pigeon perché sur une branche philosophait sur l’existence

  • Švédsko

    En duva satt på en gren och funderade på tillvaron

    (Švédsko)
  • slovenský

    Holub sedel na konári a premýšľal o živote

  • anglický

    Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence, A

Komedie / Drama

Švédsko / Norsko / Dánsko / Francie / Německo, 2014, 100 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Malarkey
    *

    Tenhle film jsem dal hlavně proto, že započal Skandinávský festival v Mladé Boleslavi. Snad jenom škoda, že pořadatelé vybrali zrovna tenhle kousek jako první, protože věřím, že dokáže hrozně moc lidí odradit od dalších filmů, které už třeba tak abstraktní a absurdní nejsou, spíš naopak. Celkově bych řekl, že právě tenhle autor je hodně mimo v rámci všech dobře známých a zajetých pravidel v rámci filmů ze Skandinávie. Má osobitý humor, osobitý způsob vypravování a hlavně osobitý náhled o některé lidské vlastnosti, které by ve svých filmech rád zobrazil, ale které jsem v tomto filmu za boha nemohl najít. Přišlo mi to prostě naprosto příšerný. Nejenom ty nekonečné záběry, kde se nic nedělo, ale třeba i fakt, že snad skoro všechny věty, které ve filmu byly řečeny, byly řečeny dvakrát. Většinou proto, že ten druhej v tom dialogu (ať už v jakémkoliv) byl brutálně nahluchlej. Hospoda u Kulhavé Lotty nicméně způsobila, že jsem film udržel alespoň na jedné hvězdičce. Ta je ale hlavně za tu absurditu celýho filmu, u které jsem se občas zasmál, ale spíš se většinou hodně divil, na co jsem to vlastně vůbec koukal. Po druhý bych to už asi nedal a spíš si prostřelil mozek. Viděno na základě Challenge Tour 2015(9.4.2015)

  • FlyBoy
    ****

    [SFF 2015, Sydney](20.6.2015)

  • ORIN
    ****

    Pokud budu Písně z druhého patra, Ty, který žiješ a Holub seděl na větvi a rozmýšlel o životě považovat za (volnou) trilogii, pak poslední jmenovaný je asi nejslabším dílem, přesto oproti evropské umělecké produkci kvalitativně stále někde jinde. V zásadě je to pořád ten stejný Andersson s pro něj tak typickým humorem, obrazovou stylizací, mistrně promyšlenou a propracovanou mizanscénou a dlouhými statickými záběry, kde postavy ve druhém a třetím plánu strnule pozorují často absurdní dění v popředí (co by tomu řekl Jára Cimrman a jeho živé obrazy). Film oscilující někde na pomezí umělecké a parametrické narace s hodně rozmělněným příběhem, který vlastně ani příběhem není. Důstojné zakončení trilogie, která trilogií doufám zůstane, téma se totiž zdá býti poněkud vyčerpané.(21.4.2015)

  • J.Connor
    ***

    Jednotlivé screenshoty by udělaly terno na výstavě současné fotografie, bohužel zpočátku vydařené mikro historky se scénáristicky časem přelijí do repetice a zůstane pocit poměrně špatně vyspalých Monty Python.(15.1.2015)

  • sochoking
    *****

    Ak máte depku, že vaša práca stojí zahovno, alebo finančné ťažkosti či problém, ktorý vás vnútorne rozožiera na kusy, smelo do toho! Toto vás vylieči! Alebo si to hodíte...(12.9.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace